Miten selviäisit jos miehesi kuolisi esim liikenneonnettomuudessa

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Piia
päivä päivältä eteenpäin.. mut ikävä ei hellitä koskaan..eikä ole tainnut olla puoleen toista vuoteen sellaista viikkoa ettei olisi kyyneleitä vuodatettu rakkaan aviomiehen ja iskän kaipuun vuoksi:(
 
Täällä on ollut nyt todella paljon näitä kuolemajuttuja... pääsiäisenä kuoli hyvä ystävämme aivan yllättäen ja siitä lähtien olen miettinyt todella kuolemaa.. :( en selviäisi varmaan ilman miestäni :ashamed:
 
vieras
Eipä siinä juuri muuta vaihtoehtoa olis kun selvitä, ihan vaan jo lasten takia.... Aluksi varmaan oikeinkin hyvin, luulisin että suru/väsymys yms. iskisi vasta myöhemmin. En tiedä eikä toivottavasti tarvitse koskaan tietääkkään.
 
jäpikkä
minun äitini kuoli tapaturmaisesti 5 vuotta sitten ja se mursi isäni totaalisesti (olivat olleet yhdessä 35 vuotta). jos me lapset (siskoni ja minä) olisimme olleet nuorempia,en todellakaan tiedä miten isä olisi meistä osannut huolehtia. isä muuttui aivan eri ihmiseksi, alkoi juoda, hamstari naisia turruttamaan suruaan, tuhlaili holtittomasti rahaa. tuntui että hän nosti vaan oman surunsa päällimmäiseksi ja unohti että meitä lapsiakin sattuu.

jos mieheni kuolisi, en antaisi itseni musertua vaan jaksaisin lasten takia, hankalaahan se olisi mutta kyllä lapset ovat aina elämässäni ykköspallilla, toisena tulee vasta mies...
 
no hei
Alkuperäinen kirjoittaja jäpikkä:
minun äitini kuoli tapaturmaisesti 5 vuotta sitten ja se mursi isäni totaalisesti (olivat olleet yhdessä 35 vuotta). jos me lapset (siskoni ja minä) olisimme olleet nuorempia,en todellakaan tiedä miten isä olisi meistä osannut huolehtia. isä muuttui aivan eri ihmiseksi, alkoi juoda, hamstari naisia turruttamaan suruaan, tuhlaili holtittomasti rahaa. tuntui että hän nosti vaan oman surunsa päällimmäiseksi ja unohti että meitä lapsiakin sattuu.

jos mieheni kuolisi, en antaisi itseni musertua vaan jaksaisin lasten takia, hankalaahan se olisi mutta kyllä lapset ovat aina elämässäni ykköspallilla, toisena tulee vasta mies...
Miehelle vaimon kuolema onkin maailmanloppu, naiset on paljon vahvempia, eikä miehiinsä niin takrtuneita kuin ukot vaimoihinsa. Nehän on kuin orvoksi jääneitä jos vaimo kuolee, menettävät toimintakykynsä tyystin, juuri kuvailemallasi tavalla.
Naiset ei ole noin ylitunteellisia, ja kriisitilanteissa olemme vahvimmillamme, toimimme, emme lamaannu.
 
ite
en tiiä kuinka todellisuudessa pärjäisin. Välillä oon tuota miettinyt kun en oo vaikka saanu mieheen yhteyttä ja on joko jäänyt ylitöihin moneksi tuntia tai ajamassa jonnekkin/jostakin. Haluaisin pärjätä niin että jäisimme asumaan tähän kaupunkiin, pienempään ja halvempaan kämpään pitäis vaihtaa mutta luulen että todellisuudessa muuttaisimme mun vanhemmille ja oma elämä olisi aika lailla nollilla. Vanhemmat hoitais meidänkin lapsia ja ite kulkisin sumussa. Lapsille olisi varmasti ihan hirveää paikka isän kuolema! Ja itellekkin.

Vaikka välillä kun suhteessa on alamäkiä toivois että rutto kun tuo kuolis niin pääsis siitäkin mutta uskon että en kestäis tilannetta kumminkaan!! Rakastan miestäni valtavasti ja tiedän etten itekkään ole aina se ihanin ihminen maailmassa. Pitäis tosiaan osata elää tässä hetkessä ja muistaa rakastaa ja näyttää se myös toiselle.
 

Yhteistyössä