Miten sanoa ystävälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaivaako sinua mustasukkaisuus vai hampaita reikiinnyttävän"karies-bakteerin" mahdollinen tarttuminen?

no kai mä sit oon mustis jos joku kaveri pussaa mun lasta. Ei se haittaa jos sukulaiset pussaa.. Koska en mäkään tykkää muiden lapsia pussailla, ellei ole sukua. ja aina vaan poskelle.. en koskaan suulle.

Ihan oikeasti, muakin otti nuppiin ekan lapsen kanssa että en saanut itse lastani työntää esim. kaupassa tai vaikka rattailla. Nyt kun on toinenkin, niin ainakin toinen on mulla ja tuon 3v uhmiksenkin saan kyllä usein kun alkaa tinttailla.

kyllä mun kaverit työntelee mun lapsiani ja välillä tosissaan luullaan jopa heidän lapsikseen mutta vieraille ihmisille en ees korjaile asiaa,,mulle on ihan sama mitä ne aattelee :D
olisit onnellinen että sun lapsistas välittää sun kaveritkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kyllä mun kaverit työntelee mun lapsiani ja välillä tosissaan luullaan jopa heidän lapsikseen mutta vieraille ihmisille en ees korjaile asiaa,,mulle on ihan sama mitä ne aattelee :D

juu olen onnellinen, mutta kun kaverini on sellainen että mielistelee kauheasti lastani ja antaa koko ajan jotain kivaa että pitäisi siitä. antaa pusuja suulle ja sanoo vanhoille tutuille että lapseni on sen :(

Tuo on sun ensimmäinen lapsi, eikö olekin?

Ensimmäiseni kanssa mäkin olin aivan täpinöissäni ja kuvittelin, että koko maailma jotakuinkin pyörii hänen ympärillään. Toisen synnyttyä ei ole tullut enää mieleenkään, että esim. kaupassa kaikki hänet huomaisivat tai miettisivät, että onko tuo kärryjen työntäjä hänen äitinsä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

juu olen onnellinen, mutta kun kaverini on sellainen että mielistelee kauheasti lastani ja antaa koko ajan jotain kivaa että pitäisi siitä. antaa pusuja suulle ja sanoo vanhoille tutuille että lapseni on sen :(

no hommaa tytölle pipo mis lukee "sun nimi":n muksu. :kieh:

Jos tilanne on tuo, niin sano suoraan ystävällesi et mitä oot asiasta mieltä ja et lapsi on sun eikä hänen.

Ensimmäiseni kanssa mäkin olin aivan täpinöissäni ja kuvittelin, että koko maailma jotakuinkin pyörii hänen ympärillään. Toisen synnyttyä ei ole tullut enää mieleenkään, että esim. kaupassa kaikki hänet huomaisivat tai miettisivät, että onko tuo kärryjen työntäjä hänen äitinsä vai ei.

just tätä yritin aikasemmin selittää. mutta ap ei kommentoinu asiaa ollenkaan. :whistle:

Tää tarina etenee aika mielenkiintoisesti.
Nyt se ystävä jo väittää tutuille, että lapsi on hänen :whistle:
*ottaa popcornit esille ja istahtaa katsomaan mitä tästä lopulta kehkeytyykään*

toinen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Itse asiassahan ystävä on jo virkannut teko-napanuorankin päästäkseen lähemmäksi lastaan.

no ei sit tarvii uskoa :kieh:
Kiva kun toisille ilkutaan tällaisesta asiasta :'( Kiitos!

*liittäytyy seuraan*
1974.gif

Oikeesti. Onko kiva nauraa toisen kustannuksella? Aikuistukaa itse.. Mun mielestä se ei ole yhtää naurunasia ja tämä on aivan totta...

MODET! Voitte poistaa, en tahdo enää yhtään lukea tuota ilkkumista. Tuntuu pahalta :'(

No multa saat kyllä ymmärrystä vaikka muut irvaileekin..*hali*

En minäkän tykkäsi, en itse ole kamalan "yleisesti lapsirakas" ja siksi en itse tykkää kannella/työnnellä vaunuissa tai muuten "hoitaa" muiden lapsia muuten vaan. Vaan minusta se on lapsen vanhempen tehtävä. Ja siksi varmaan minäkin olen molempien lasteni kohdalla halunnut itse työntää vaunuja ym. Ja kyl mua häiritsis kovasti jos joku vaikka miten vitsinä sanos mun lapsia omikseen.
Mut tuollaisesa tilanteessa kieltäsin suoraan suulle pussaamisen, vaikka sit tyyliin "tuli neuvolassa puheeks et lasta ei missään tapauksessa saa pusuttaa suulle ettei karies-bakteeri tartu" jos ei suoran viitsi sanoa et elä pussaa, en tykkää.
Ja rattaiden tuyöntämisestä sanosin et "kiva et haluat työntää/auttaa tms mut haluan itse nauttia näistä lapseni ainutaatuisista vauvaajoista ja siksi mielelläni työnnän itse" sis silleen ihan ystävällisesti(ja ehkä tuohon sanoisin senkin etten pidä siitä et kaveri sanoo lastani omakseen).
Tsemiä ap!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
No multa saat kyllä ymmärrystä vaikka muut irvaileekin..*hali*

En minäkän tykkäsi, en itse ole kamalan "yleisesti lapsirakas" ja siksi en itse tykkää kannella/työnnellä vaunuissa tai muuten "hoitaa" muiden lapsia muuten vaan. Vaan minusta se on lapsen vanhempen tehtävä. Ja siksi varmaan minäkin olen molempien lasteni kohdalla halunnut itse työntää vaunuja ym. Ja kyl mua häiritsis kovasti jos joku vaikka miten vitsinä sanos mun lapsia omikseen.
Mut tuollaisesa tilanteessa kieltäsin suoraan suulle pussaamisen, vaikka sit tyyliin "tuli neuvolassa puheeks et lasta ei missään tapauksessa saa pusuttaa suulle ettei karies-bakteeri tartu" jos ei suoran viitsi sanoa et elä pussaa, en tykkää.
Ja rattaiden tuyöntämisestä sanosin et "kiva et haluat työntää/auttaa tms mut haluan itse nauttia näistä lapseni ainutaatuisista vauvaajoista ja siksi mielelläni työnnän itse" sis silleen ihan ystävällisesti(ja ehkä tuohon sanoisin senkin etten pidä siitä et kaveri sanoo lastani omakseen).
Tsemiä ap!

Kiitos :hug:
Yritän tuota keinoa!

niin mukin kaverit ja mummot "lahjoo" lapsiani mutta olen aatellut että se on heidän tehtävänsä, niin minäkin lahjon ja pussailen veljenlapsia ja kevereiden lapsia.
minun tehtäväni on olla vanhempi joka rakastaa ja laittaa rajat mutta tiedän että lapsilleni olen kaikista tärkein.
oletko varma ettei kaverisi vitsaile ja vanhat tutut ymmärrä tätä?
en kysy pahalla mutta oletko hieman epävarma itsestäsi tai onko sinulla huono itsetunto?

Mun lapsi saattaa mennä kahdestaan kauppaan exän nykyisen avovaimon kanssa. Tätä nykyistä likka pussaa poskelle, kun lähtee isänsä luota. Ai niin ja joskus likka saattaa olla exän luona vaikka isänsä ei olisi siellä, on siis sen nykyisen kanssa siellä. Eikä noissa asioissa ole mitään ongelmia, miksi pitäisi olla? Likka on silti mun ja exän yhteinen lapsi, vaikka hänen elämässään on muitakin välittäviä ihmisiä.

Höllää pipoa ap.

Yhteistyössä