miten sanoa rakkaalle ystävälle, että vaihda nainen tyyliä?

• Viestiketjun aloittaja ugh
  • Ensimmäinen viesti
ugh
pistäytyi tuossa aamukahvilla tiukassa farkkuhameessa, jossa sellaisia kulutettuja/revittyjä osioita, mustissa sukkahousuissa & lyhkäisessä mustassa hupparissa jonka alla syvä musta olkaintoppi. talvitakki tietysti siinä päällä :D mutta pointti nyt on, ettei tämä ihminen ole enää teini vaan melkein nelikymppinen jolla on mahamakkaroita, sievästi sanottuna isohko ahteri ja hartiat kuin kuulantyöntäjällä..
en edes tajua, miten saa olla töissä tuon näköisenä!!!! :O
muutenkin tällä henkilöllä on tyylitaju hukassa, ohkainen tukka kynitty melkein siiliksi ja värjätty mustaksi, epätasaiset mustat kajalviivat pari senttiä silmien alla & puuterikököt poskilla. ihana ihminen, ihana ystävä mutta tuo tyyli.. !!!

"vieras"
Eipä se kaverin pukeutuistyyli kyllä sun asiasi ole millään tavalla. Anna hänen pukeutua ja meikata niinkuin itse tykkää. Mitäs itse tykkäisit jos hän yrittäis muuttaa sun tyyliäs? Eri asia sit jos hän itse tulis pyytämään tyylivinkkejä sulta.

"Vieras"
Ilmoitat teidät molemmat johonkin muuttumisleikkiin. Parempi tulla se totuus ammattilaisten suusta kuin esim siellä töissä. Mieti jos hänelle joku antaa oikein rumaa palautetta ja hän tulee sitä sinulle itkemään niin saatko oltua hänen puolellaan asiassa...

"alma"
Jos hän ei mitään tyylinmuuttamis-vinkkejä ole sinulta pyytänyt, niin ole hiljaa. Luultavasti hän pitää vastaavasti sinun tyyliäsi tylsänä ja konservatiivisena. Kyllä aikuisetkin ihmiset saavat pukeutua miten haluavat, lähinnä ihmetyttää sinun asenteesi. Miten joku jaksaa hävetä ystävänsä ulkonäköä?

"hanna"
Mä tein mun tosi ysäristi pukeutuvalle parhaalle ystävälle niin, että ilmoitin hänen selkänsä takana miehelleen, siskolleen ja vanhemmilleen että järjestän ystävälleni muuttumisleikin syntymäpäivänään, ja pyysin muistamaan häntä jonkin vaateliikkeen lahjakortilla. Itse olen kampaaja, joten varasin hänelle syntymäpäiväksi ajan, ja mun sisko taas on kosmari/maskeeraaja, joten hän tuli hiustenleikkauksen, värin ja laiton jälkeen meikkaamaan ystäväni ja antoi samalla kattavat ohjeet aikuismaisempaan meikkiin. Sitten mentiin shoppailemaan vaatteita, ja mä toimin makutuomarina. Pakotin ystävän olemaan sillä asenteella että kokeilemme vain niitä vaatteita joita hän ei itse tulisi edes katsoneeksi kaupassa. Valitsimme yhteensä kolme asukokonaisuutta sekä parit kengät ja pari laukkua.

Muuttumisleikin jälkeen menimme mun kotiin, joimme pikku pohjat ja laittauduimme vaatteitakin myöten loppuun. Illalla lähdimme baariin, eikä ystäväni ole ikinä ennen illanvietossa hekunut niin. Hänestä tuli muutamassa tunnissa itsevarma, flirttaileva, hymyilevä, ja paljon kauniimpi kuin entisellä lookillaan. Ystäväni ei ole missään vaiheessa jälkeen päinkään valittanut tempauksestani, ja hän alkoi myös ostamaan ikäiselleen ja kokoiselleen sopivia, nykyaikaisia vaatteita jatkossakin. :)

ööh
Mua ihmetyttää tässä eniten että miten tarkkaan toisen vaatetuksen pystyy tutkimaan, että ihan syvään uurretty olkaintoppi?? Olisi kiva nähdä luonnossa miltä tämä kauhistuttava nelikymppinen näyttää, onko oikeasti hirveä vai onko kenties ap:n tyyli hirveä heh.. No joo, suttuista meikkiä en ymmärrä ellei sekin ole liioiteltu tai sitten kajalit tippunut luomien alle tuulessa ja tuiskussa ;)

"mies"
[QUOTE="alma";27721537]Jos hän ei mitään tyylinmuuttamis-vinkkejä ole sinulta pyytänyt, niin ole hiljaa. Luultavasti hän pitää vastaavasti sinun tyyliäsi tylsänä ja konservatiivisena.[/QUOTE]

Tuo on kyllä taiteellisesti aikas kapea näkemys konservatiivisuudesta :)

"alma"
[QUOTE="mies";27721755]Tuo on kyllä taiteellisesti aikas kapea näkemys konservatiivisuudesta :)[/QUOTE]

Enhän mä esittänyt minkäänlaista näkemystä konservatiivisuudesta. Pointti olise, että tuo kaveri luultavasti pitää ap:n tyylistä ihan yhtä vähän kun ap kaverin.

"eee"
Voisit tosiaan ehkä kommentoida aikuismaisempia, tyylikkäämpiä vaatteita lehdessä, telkkarissa tms. sanomalla, että toi vois sopia sulle, tollainen leikkaus näyttäisi upealta sulla, tällainen meikki varmasti pukisi sua ihan loistavasti, kokeillaanko?

Jos ystäväsi olisi mies, niin riittäisi että sanoisit hänelle suoraan mielipiteesi kerran. Sen jälkeen olisi hänen asiansa muuttaako hän tyyliään vai ei. Tosin voi olla että hän joutuisi kuulemaan huumorisävytteisiä kommentteja aina silloin tällöin :p

Kai nainenkin kestää suoruuden, jos sanoo kerran.

Yhteistyössä