Miten sanoa nätisti kun en haluaisi pahoittaa toisen mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ulkomamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ehkä tuo menee "rönttävaatteena" vaikka unipussissa... :D Tai sitten pistän kiertoon...

Mutta oikeasti, etkö sinäkin hiukan ihmettelisi jos saisit pojallesi lahjaksi tuollaisen?

Onko tämä selkeästi poikien juttu? Minun mielestäni on kyllä tytön vaate. Ja tämä tosiaan ei ole sieltä pahimmasta päästä mitä kaikkea tuolta on vuosien varrella tullut :D

(osasinkohan linkittää?)

Hienosti osasit linkittää. :) Ja on, tytön äitinä selvästi on poikien vaate! :laugh: Vähän kärjistäen tahdoin sanoa, että tuo lienee tarkoitettu juuri sukupuolettomaksi vaatteeksi.

[QUOTE="vieras";26709531]Hienosti osasit linkittää. :) Ja on, tytön äitinä selvästi on poikien vaate! :laugh: Vähän kärjistäen tahdoin sanoa, että tuo lienee tarkoitettu juuri sukupuolettomaksi vaatteeksi.[/QUOTE]

Vissiin täällä missä asun on niin selkästi tyttöjen ja poikien vaatteet, värit ja kuosit, että nuo Suomen sukupuolineutraalit? tuntuu vierailta. Tuossa kun on nuo etiketit ja merkitkin vaaleanpunaiset.

Vissiin täällä missä asun on niin selkästi tyttöjen ja poikien vaatteet, värit ja kuosit, että nuo Suomen sukupuolineutraalit? tuntuu vierailta. Tuossa kun on nuo etiketit ja merkitkin vaaleanpunaiset.

No ei tuo minustakaan kyllä mitenkään selkeästi tyttöjen vaate ole.

En tiedä missä asut, mutta Suomessa on kyllä jo jonkin aikaa ollut vaaleanpunainen ihan yksi miesten - varsinkin nuorten miesten - suosima trendiväri. Paidoissa, solmioissa yms.

(siis en tiedä miten on tuol junttiloissa mutta etelän suurissa kaupungissa ja keskiluokassa minä oleilen...)

Mulle olis ihan sama onko niissä bodyissa jotain vaaleanpunaisia kilpikonnia. Kiellätkö pojilta "tyttömäiset" harrastuksetkin kun he kasvavat? Ettei vaan naapurit ihmettele. Hyi että.

Mutta eihän vauva itse tuotakaan bodya halua vaan mummo. On mä väkisin poikaa balettiakaan harrastamaan veisi, jos poika ei itse haluaisi.

Ja mitä tulee siihen, etteikö voisi vaalenpunaista pojalla käyttää, mutta jos kaapissa on nättejä poikamaisia vaatteita, niin käyttämättä ne vain jäisi.

Ihana body kyllä! :D :heart:

Ei se ehkä niin tyttötyttö ollut, kun ensin kuvittelin, mutta selkeästi (mielestäni) suuniteltu tyttölapsen päälle, eikä unisex. Minusta ne unisex vaatteet ovat niitä, joihin vauvan pukiessa mummut kyselee onko se tyttö vai poika :D Tuo päällään vauvaa sanoisin tytöksi. :ashamed:

Kaikilla oma maku, itse olen sitä mieltä että tytölle tuon pukisin, pojalle juurikin rönttänä vaan :D

• Tykkää
Reactions: Pumbuliini
No ei tuo minustakaan kyllä mitenkään selkeästi tyttöjen vaate ole.

En tiedä missä asut, mutta Suomessa on kyllä jo jonkin aikaa ollut vaaleanpunainen ihan yksi miesten - varsinkin nuorten miesten - suosima trendiväri. Paidoissa, solmioissa yms.

(siis en tiedä miten on tuol junttiloissa mutta etelän suurissa kaupungissa ja keskiluokassa minä oleilen...)

Vauvojen vaatetus ei välttämättä ole sama kuin miesten ja nuorten. Sitäpaitsi on ihan eriasai laittaa tyttöjen vaaleanpunainen röyhelöpaita kuin poikien vaaleanpunainen kauluspaita. Tuo body oli vielä kohtalaisen neutraali, joten voisin toki itse sen pojalle laittaa. Mutta mä luulen, että jos meillä poikavauva olisi, hänellä olisi monta muuta paljon nätimpää bodya, että siltikin se jäisi kättämättä.

[QUOTE="joo";26709562]häh?? Ei toi oo yhtään enempää tytön kun pojan body. Sulla on asiat hyvin, kun tää on ongelma, oo siitä iloinen.[/QUOTE]

No tämä yksi body nyt ei ole se ongelma vaan tämä jo 10 vuotta jatkunut tyttöjen vaatteiden lähettäminen pojalle (esikoiselle). Siis ei kaikki vaatteet ole tyttöjen vaatteita mitä lähettää, mutta säännöllisesti tulee aina noita "löytöjä".

Eikä tämä nyt mikään suuri ongelma ole, kunhan ihmettelen. Mielestäni vaan on rahan haaskausta ja aika outoa. Just tuollaisten kommenttien takia tuntuu tylyltä sanoa suoraan äidilleni jos tälläinen ajattelutapa on kerran normaalia ja omat mietteeni kiittämättömyyttä.

Ihana body kyllä! :D :heart:

Ei se ehkä niin tyttötyttö ollut, kun ensin kuvittelin, mutta selkeästi (mielestäni) suuniteltu tyttölapsen päälle, eikä unisex. Minusta ne unisex vaatteet ovat niitä, joihin vauvan pukiessa mummut kyselee onko se tyttö vai poika :D Tuo päällään vauvaa sanoisin tytöksi. :ashamed:

Kaikilla oma maku, itse olen sitä mieltä että tytölle tuon pukisin, pojalle juurikin rönttänä vaan :D

Minustakin tuo on kyllä aika suloinen :) mutta en ikimaailmassa itse ostaisi pojalleni tuollaista. Tai veisi lahjaksi kaverinkaan pojalle. Tytölle kyllä ;) Ja kyllä pahoin pelkään, että käyttämättä jää tuokin pyörimään kaapin perukoille...

No,sitte ei auta kun aukasta suu ja sanoa suoraan mitä mieltä on saaduista vaatteista. Turhaan sitä marmattaa täällä,ku asialla voi tehdäkki jotain.

Näinhän se olisi tehtävä, mutta ei ole helppoa :ashamed: Kun ei ole aiemminkaan mennyt perille. Äitini jyrää just tuolla rönttävaate-kortillaan kaiken arvostelun. Ja juu, onhan niitä isompiakin ongelmia elämässä ja maailmassa :D

No voin kertoo että toi kyseinen body on oikeesti ale korista :) Minun mummu kans osti 2 tuollaista bodya kun kerran niin halvalla sai ja kyllä se meidän pojalla on päällä ollut :) Taisi olla ihan päällä kun käytiin kaupungillakin.. Miehenkin mielestä se oli söpö :heart:

Tosin mua nyt ei haittaa vaikka pojalla olisi vaaleanpunaista, ihan kiusallakin pistän vaaleanpunaista,punaista, keltaista ja muita "tyttöjjen värejä" meidän poika vauvalle. Ja niin on noille kahelle muullekin tehty ja vanhempi hyvin tomerasti jo sanoo että värit saa olla, mustaa, sinistä, vihreetä,harmaata ja hiukan punaista.. Keskimmäinen sitten onneksi suostuu vielä pukemaan pinkkiäkin :)

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
No jos et halua häneltä enempää vaatteita niin sano vaikka näin - jos odotettais eka että vauva syntyy ja ostetaan sitten lisää vaatteita jos tarvii. Vauvalla on jo odottamassa aika liuta kampetta joten hän ei kerkee läheskään kaikkea pitää.

[QUOTE="Vieras";26709799]Miten olette äitiinne yhteydessä? Jos hän näkisi teitä ja lapsia web- kameralla,selviäisi pian, että teillä ei käytetä rönttävaatteita.[/QUOTE]

:laugh:
Kiitos päiväni pelastamisesta.

Tuntuu jotenkin paljolta, mutta ei ole vertailukohtaa kun tähän saakka mies hoiti sähkölaskut, ennen kuin siis erottiin. Nyt tuli kahden kuukauden lasku (Vantaan Energia), joka yhteensä tuon 50 ja risat euroa. Sisältää sen verkkosiirron ja sähkön.

Paljon teillä muilla yksinasuvilla on?

[QUOTE="Sinkku";26710257]Tuntuu jotenkin paljolta, mutta ei ole vertailukohtaa kun tähän saakka mies hoiti sähkölaskut, ennen kuin siis erottiin. Nyt tuli kahden kuukauden lasku (Vantaan Energia), joka yhteensä tuon 50 ja risat euroa. Sisältää sen verkkosiirron ja sähkön.

Paljon teillä muilla yksinasuvilla on?[/QUOTE]

Enkä näköjään osannut aloittaa omaa ketjua, pahoittelut :D

[QUOTE="Vieras";26710074]Ole hyvä!

Uteliaana haluaisin tietää, onko muutakin hauskaa kuin kirotusvireeni.[/QUOTE]
En huomannut sinun kirjoitus virhettä vaan sai äärettömän huvitummisen aikaseksi se että näitä mummon vaatteita verrataan rönttävaatteiksi :D Uude,ehjät ja puhtaat vaatteet = rönttävaatteita,jos ne ei vastaanottajaa miellytä.
Että näin.

En huomannut sinun kirjoitus virhettä vaan sai äärettömän huvitummisen aikaseksi se että näitä mummon vaatteita verrataan rönttävaatteiksi :D Uude,ehjät ja puhtaat vaatteet = rönttävaatteita,jos ne ei vastaanottajaa miellytä.
Että näin.

Käsitin aloitusviestistä, että mummo itse käyttäisi sanaa rönttävaate tai ajattelisi, ettei kotona ole niin väliä, miltä vaate näyttää tms. Äitini muuten ajattelee ja puhuu yövaatteista juuri noin ja on samaa ikäluokkaa kuin aloittajan äiti.

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
[QUOTE="Vieras";26710324]Käsitin aloitusviestistä, että mummo itse käyttäisi sanaa rönttävaate tai ajattelisi, ettei kotona ole niin väliä, miltä vaate näyttää tms. Äitini muuten ajattelee ja puhuu yövaatteista juuri noin ja on samaa ikäluokkaa kuin aloittajan äiti.[/QUOTE]

että löysin alekorista ja meneehän se vaikka koti- tai "rönttävaatteena". Huoh.

Niinhän tuolla näyttää lukevan. Kerkee jo jokunen lause unohtua ku pitkään lukee, mutta edelleen huvittava koko ketju.

Yhteistyössä