Miten sanoa nätisti lapsettomalle kaverille?

• Viestiketjun aloittaja "Hilja"
  • Ensimmäinen viesti
"Hilja"
Että hänen vähättelynsä ihan totta loukkaa aika tavalla. Meillä vauva valvottaa öisin enkä jaksa tehdä päivisin muuta kuin pakolliset asiat. Niin lapsettomuudesta kai kärsivä ystäväni jaksaa vittuilla minulle että kyllä hän jaksaisi jos vain lapsen saisi, että valitan turhasta.

Mielestäni saan valittaa, vaikkakin olen vain vastannut suunnilleen näin kun hän on ITSE KYSYNYT miten menee: "en saa nukuttua kunnolla ja olen ihan loppu kohta". Tämä siis yhtenä esimerkkinä.

Miten sanon hänelle, että minulle riittää se miten hän asiansa aina sanoo.

Peesaan Anatoliaa.

Itse tuossa tilanteessa todennäköisesti sanoisin ihan suoraan ja siloittelematta että sopii pitää turpansa kiinni, kun ei kerran kokemusta ole. Voihan olla, että kaveri on jopa hieman kade, ja yrittää tällä vittuilulla paikata omaa kyrpiintymistään lapsettomuuteen.

Mene ja tiedä sitten..

no minusta voi sanoa ihan nätisti suoraan, että toisen kommentointi tapa tuntuu pahalta ja loukkaavalta.
kyllä fiksu ihminen siitä tajuaa ja muuttaa tapojaan :) jos ei tajua, tuskin tarvitset moista ihmistä lähellesi .

tsemppiä vauva-arkeen! kyllä sä kohta muistelet haikeudella tätäkin kamalaa aikaa,usko pois ( aika kultaa jne... ) :)

"vieras"
Ninpä. Ei sitä tiedä millaista lapsen kanssa on ennen kuin sen kokee. Olen minäkin lapsettomuushoidot läpi käynyt ja siitä sitten syntyi lapsemme. Mutta kyllä se vaan niin on että kyllä minuakin on väsyttänyt ihan pirusti kun en ole saanut nukuttua yöllä kun lyhyitä jaksoja. Ja haluaisin tavata ihmisen joka on koko ajan pirteä jos lähes kaikki yöt ovat kovinkin rikkonaisia. Sano vaan kaverille suoraan kun seuraavan kerran tulee asiasta puhetta. Mitä sitä kaunistelemaan asioita kun ei hänkään niin tee.

Ensinnäkin, omille ystävilleni ei kuulu se mitä kotihommia jaksan päivisin tehdä. Ne on minun ja perheeni asioita.

Lapsettomalle ystävälle -varsinkaan jos aihe on hälle herkkä- en menisi juuri vauva-arjen raskautta valittamaan. Kysymykseen voisin vain vastata sen että väsyttää kun ei saa nukuttua tarpeeksi. Muuten purkaisin tuntoni muille läheisille tai vaikka tänne palstalle jos muita kuulijoita ei ole.

Ystävän satunnaiset kommentit siitä kuinka hän hommat hoitaisi antaisin mennä toisesta korvasta ulos. Jos se enemmän menee arvosteluksi sanoisin suoraan ja voisi muutenkin olla etten juuri kyseisen tyypin seurassa viihtyisi.

"Mmm"
No minä en edes lapsettomalle ihmiselle puhuisi tuollaisia. Jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen niin älkää tuosta asiasta puhuko. Onhan sitä varmaan muutakin puhuttavaa.

Ylipäänsä mietityttää ja ihmetyttää, että pidätkö ihan totta ystävänä sellaista ihmistä joka sinulle vastaa: "Valitat turhasta, kyllä minä vain jaksaisin" jos sinä sanot: "en saa nukuttua kunnolla ja olen ihan kohta loppu". Noinko teidän sananvaihtonne ihan totta menee? Miksi elämässäsi on ihminen, joka kohtelee sinua noin ikävästi? Hänellekö sinä todella uskot huoliasi? Ansaitset kyllä parempaa, kenenkään ei keneltäkään tarvitse sietää tuollaista käyttäytymistä. On hienoa että pohdit, miten asiasta sanoisi kauniisti, ja voithan sanoa niin. Voit sanoa, että sinusta tuntuu pahalta kun hän vastaa noin. Vielä loogisempaa olisi, jos et pyytäisi häntä enää kylään.

alkuper.
Juu uskokaa tai älkää hän on toinen kahdesta ystävästäni. Minulla ei ole edes kavereita muita. Vain nämä kaksi. Ja en minä hänelle valita. Vastaan kysymykseen mitä kuuluu :(

no minusta voi sanoa ihan nätisti suoraan, että toisen kommentointi tapa tuntuu pahalta ja loukkaavalta.
kyllä fiksu ihminen siitä tajuaa ja muuttaa tapojaan :) jos ei tajua, tuskin tarvitset moista ihmistä lähellesi .

tsemppiä vauva-arkeen! kyllä sä kohta muistelet haikeudella tätäkin kamalaa aikaa,usko pois ( aika kultaa jne... ) :)
Todellakin kultaa. :O Mulla on todisteena sähköpostikeskustelu, jonka kävin 4-5 vuotta sitten (lapsettoman) kaverini kanssa. Valitan siinä ihan selvästi, että olen ihan poikki enkä jaksa enää ja toivon, että saisin EDES JOSKUS nukkua vaikkapa TUNNIN putkeen. Ja juuri eilen mä sanoin samaiselle ystävälle, että mä haluaisin pienen söpön vauvan. :D Hätkähdyttävää. :O

Yhteistyössä