Miten sait nykyisen työpaikkasi?

• Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti
ss
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Menin yliopistolle työhaastatteluun hällä väliä -asenteella tuulipuvussa :eek: Olin varma etten saa paikkaa, kun 3 tosi tiukkaa tätiä haastatteli minua. Kysyivät vielä, että onko alko-ongelmaa ja minä siihen että ei. Kaikki juodaan, mitä kaapista löytyy.

Ehkä he ajattelivat, että olen tarpeeksi originelli yliopistomaailmaan. :)
Haha! Mä oon saanu yhden työkeikan niin, että ajauduin kännissä baarissa ihan käsirysyyn yhden saman alan tekijän kanssa. Meidät heitettiin baarista vielä ulos tappelemaan... Tää kundi sitten selvinpäin jotenkin vaikuttunut mun sisukkuudestani tai jotain ja tarjos parin päivän päästä isohkoa duunikeikkaa.
Ei ole tapanani riidellä humalassa, mut jos nyt joskus, niin parempi että tälläisin seurauksin... :)

sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle soitettiin ja kysyttiin että kiinnostaisko ja kyllä kiinnosti :D
täytyy vielä siis sanoa etten ollu siis hakenu tätä työpaikkaa, en edes ollu kuullu koko firmasta vaikka monikansallinen yritys onkin :D

Olin yhdessä keikkafirmassa, ja sitä kautta nykyisen työnantajan yhdessä kohteessa muutaman kuukauden. Aluepäällikkö kysyi, että kiinnostaiskos, toisessa kohteessa on ihan vakkari paikka. Tottakai kiinnosti. Sinne siis. Ja koska se oli koulu,niin kesäksi sitten jouduin nykyiseen paikkaani, joka olikin niin kiva paikka, että siirryin sinne syksyllä kun sieltä vapautui paikka.

harmaa mies
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa mies:
Lehdessä oli ilmoitus että nykyiseen paikkaani pyydetään hakemuksia. Hain, olin haastattelussa ja sain paikan.
Tylsää. Olet varmaankin opettaja tai seurakuntasisar.
On tylsää mutta en ole opettaja enkä srk-sisar. Olen töissä yksityisessä omistuksessa olevassa osakeyhtiössä.

telakan levyseppähitsari kurssin kautta: heti valmistuttua sain vakkari työn,ekana hitsariksi, sitten kysyttiin haluunko nosturikuskiksi(halusin), ja lopulta päädyin tekemään töitä plasmarobotilla ja nosturikuskina. Lomautus alkaa parin päivän päästä ja taas on saanu laittaa kasapäin hakemuksia menemään.

Hain paikkaa ja kävin haastattelussa. En saanut sitä paikkaa, mutta sen paikan päällikkö suositteli minua saman ketjun toiselle päällikölle, joka sitten soitti, pyysi haastatteluun, kävin haastattelussa ja sain paikan.

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Eli mitä kautta pääsit töihin?
Työkkäristä, suhteilla yms...
Kiinnostaa, kun ite haen töitä ja esim netin kautta ei oo ikinä tärpänny...
No hain yhdessä seminaarissa kuulemaani työpaikkaa. Seuraavana aamuna soitettiin, siitä seuraavana päivänä haastatteluun. Ja sitten vaan harkitsin, haluanko oikeasti tuohon työpaikkaaan.

Suhteiden kautta olen päässyt yhteen kesätyöpaikkahaastetteluun. Kaikkiin muihin työpaikkoihin olen päässyt hakemalla, joko lehdessä tai netissä ilmoitettua työpaikkaa.

milla
Ensimmäisen kunnon työpaikan sain heti opiskelujen päätteeksi, kun opettaja oli suositellut mua tietämättäni yhteen työhön oppilaitoksessamme. Vaihdoin 1,5 vuoden jälkeen työtä mielenkiintoisempaan talon sisällä eli tavallaan suhteilla sain paikan. Tuon työn jälkeen jäin äitiyslomalle ja nyt äitiysloman jälkeen koko tämän vuoden kevään etsin aktiivisesti töitä mol:in sivuilta ja lähettelin hakemuksia. Pääsin melko moneen haastatteluun, josta yhdestä mulle tarjottiin eri työtä mitä olin varisnaisesti hakenut. Nyt olen tuossa työssä ja jatkoakin tarjottiin, mutta hain tämän työn ohella vakityötä eräästä toisesta paikasta ja niin vain kävi että paikan sain ja uudessa työssä aloitan syksyllä. Että ihan hienosti on työkuviot sujuneet ilman sen ihmeempiä suhteita. Olen aina miettinyt tarkkaan millaiseen työhön ryhdyn, niin että cv näyttää yhdemukaiselta ja se on näemmä kannattanut.

vieras
Ekan työpaikan sain kun soitin kaupungille suoraan ja kysyin onko tarvetta tällaiselle työntekijälle, aloitin samantien. Toisen, vakituisen työn sain pistämällä hakemuksen mol:n sivuilta löytämään ilmoitukseen.

pieras
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Ensimmäisen kunnon työpaikan sain heti opiskelujen päätteeksi, kun opettaja oli suositellut mua tietämättäni yhteen työhön oppilaitoksessamme. Vaihdoin 1,5 vuoden jälkeen työtä mielenkiintoisempaan talon sisällä eli tavallaan suhteilla sain paikan. Tuon työn jälkeen jäin äitiyslomalle ja nyt äitiysloman jälkeen koko tämän vuoden kevään etsin aktiivisesti töitä mol:in sivuilta ja lähettelin hakemuksia. Pääsin melko moneen haastatteluun, josta yhdestä mulle tarjottiin eri työtä mitä olin varisnaisesti hakenut. Nyt olen tuossa työssä ja jatkoakin tarjottiin, mutta hain tämän työn ohella vakityötä eräästä toisesta paikasta ja niin vain kävi että paikan sain ja uudessa työssä aloitan syksyllä. Että ihan hienosti on työkuviot sujuneet ilman sen ihmeempiä suhteita. Olen aina miettinyt tarkkaan millaiseen työhön ryhdyn, niin että cv näyttää yhdemukaiselta ja se on näemmä kannattanut.
Wau! Täytyy sanoa että upeita tilaisuuksia olet saanut jos olet työpaikat valinnut sen perusteella että cv näyttää yhtenäiseltä! Itsellä ei ole ollut tuota "onnea", vaan 15 kesäisestä on aika pitkälti tehty sitä mitä on saatu, josta syystä cv on varsinainen sillisalaatti. Toisaalta myös tästä syystä sain edellisen työni koska on kokemusta niin monelta alalta...

tinni
olin tehnyt kaksi lyhyttä sijaisuutta (alle viikon molemmat) kyseisessä paikassa. tuli vuoden sijaisuus hakuun työkkäriin. hain -> haastatteluun -> sain sijaisuuden vuodeksi, kun se loppui paikasta aukesi kolme vakipaikkaa. (en saanut niistä mitään)sain kuitenkin jatkaa äitiys loma sijaisena 1/2 vuotta, yksi vakipaikka tuli hakuun työkkäriin hain ja sain sen.

Carlos74
Puskaradiosta kuulin työpaikasta. Sit samantien soitto ja seuraavana päivänä tapaaminen työnantajan kanssa. Ja siitä seuraavana päivänä aloitin.
Tunsin työnantajan entuudestaan, joten suhteista oli hyötyä.

Vuonna 2003 syksyllä menin työkkärin tuilla taloon ja sillä tiellä ollaan. Ensin käytin kaikki mahdolliset tukimuodot ja sitten minut palkattiin määräaikaiseksi. Jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle ja kun tuli aika palata töihin pääsin samaan paikkaan takaisin, määräaikaiseksi jälleen.

Nyt elokuusta alkaen olen vakituinen työntekijä. :) Kokoajan siis olen ollut samassa paikassa ainoastaan tuo äitiysloma ja hoitovapaa välissä.

milla
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Wau! Täytyy sanoa että upeita tilaisuuksia olet saanut jos olet työpaikat valinnut sen perusteella että cv näyttää yhtenäiseltä! Itsellä ei ole ollut tuota "onnea", vaan 15 kesäisestä on aika pitkälti tehty sitä mitä on saatu, josta syystä cv on varsinainen sillisalaatti. Toisaalta myös tästä syystä sain edellisen työni koska on kokemusta niin monelta alalta...
Olen kyllä kiitollinen saamistani hienoista työmahdollisuuksista. Ja tuolla yhdemukaisuudella tarkoitan, että työni ovat olleet samantyylisiä, mutta tietysti jokaisesta on kertynyt omanlaista kokemusta, jota työnantajat arvostavat. En ole töiden suhteen muuten kranttu, mutta ehkä joku kaupan kassatyö muuten erityylisten työtehtävien seassa näyttäisi hieman erikoiselta.

-
Hain erään ison firman paikkaa, olin soveltuvuustestissä. Sitä paikkaa en saanut, mutta Hesariin tuli ilmoitus erään toisen firman paikasta ja lähetin hakemuksen. Rekrytointiyritys oli sama kuin edellisellä kerralla, konsultti oli saanut minusta hyvän kuvan ja kutsui tähän uuteen paikkaan vielä päivän soveltuvuustestiin ja ryhmähaastatteluun. Työnantajani sitten haastatteli lopuksi pari parasta kandidaattia ja sain paikan. Hakijoita molempiin paikkoihin oli luokkaa 100.

Yhteistyössä