Miten sait lapsesi kiusaamisen loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Kaksi tyttöä kiusasivat tyttöäni kerhossa viime vuonna. Nyt eskarissa kesti viisi päivää, kun sama kaksikko ryösti tyttöni- ja hänen kaverinsa tavarat leikistä, ja laittoivat ne niin korkealle, että nämä hiukan lyhyemmät tytöt (siis meidän tyttö ja sen kaveri) eivät sinne ylettäneet. Sitten ilkkuivat lyhyiksi yms...
Miten tämän toiminnan saa parhaiten loppumaan? Onko täällä yhtään sellaista vanhempaa, joka on onnistunut saamaan kiusaamisen loppumaan? Auttaako esim.oman lapsen "kouluttaminen" näitä tilanteita varten ja itsetunnon kasvattaminen? Onkop eskaritädeille huomauttamisesta mitään hyötyä??? Entä kiusaajien vanhemmat, mitenkähän he asian ottaisivat, jos heille puhuisi asiasta?
Itse asiassa toisen kiusaajan isälle kerroimme ja lapsi joutui pyytämään anteeksi käytöstään, mutta jotenkin tuntuu ettei se kiusaaminen lopu, koska siinä perheessä ei ole kaikki kunnossa (asuvat nimittäin naapurissa ja tiedän että siellä on ongelmia).

Minä sanoin kiusaajille suorat sanat kun satuin näkemään kun meidän tyttöä kiusattiin koulussa ja se kiusaaminen loppui siihen. Mulla vaan yksinkertasesti palo käämit ja saivat kuulla kunniansa kiusaajat!

Mä olen sanonut jo tälle tytölle useamman kerran aika tiukkaan sävyyn, mutta ei vaan lopu. Mä en oikein tiedä, että mitä pitäs tehdä. Pitäskö ruveta huutamaan sille??? Kun on kerran uskovaisen perheen tyttö tämä kiusaaja, niin pitäskö sit sanoa, että kiusaajat ei pääse taivaaseen (tai jotain vast..)? En tajua miten sen sais oikeesti loppumaan.

Kannattaa puhua niille hoitajille,ja ottaa yhteyttä vanhempiin. Voitte vaikka halutessanne järjestää keskustelun sinne eskariin.Toi tyttöjen toiminta voi olla välillä aikamoista;ja meillä puututaan kyllä välittömästi ja silmät ja korvat pidetään vielä enemmän auki jos tollasta tulee tietoon. Ja myös huolehditaan siitä että kiusaajat eivät kokoaikaa ole toistensa kanssa vaan kaverisuhteita täytyy oppia pitämään yllä muidenki kanssa

Yhteistyössä