Miten saisin täysimetettyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras

Ongelmamme on se,että illalla yliväsyneen vauvan vika syöttö on usein pelkkää huutoa, saattaa huutaa tuntikausia ja siihen ratkaisuna on ollut se, että olen lopulta antanut pullosta maitoa. Jos minulla ei ole pulloon pumpattu maitoa jota voisin antaa, olen antanut korviketta. Saa siis pullosta maitoa 1-2 kertaa/vrk, korviketta saa n.joka toinen päivä 100ml. Tällä hetkellä en saa pumpattua maitoa koska vauvalla taitaa olla tiheän imun kausi eikä maitoa heru pumpulle.

Yöt meillä menee hyvin, mutta ilta on tosi mahdoton. Tuo iltaväsy johtuu pääosin siitä, että esikoinen on koko illan kierroksilla ja vauva (4kk) herää meluun vähän väliä.

ensinnäkin: miksi vauvasi on yliväsynyt? eikös syöttö sujuisi helpommin kun vauva ei ole näin väsynyt.. eihän silloin mikään suju. jos vauva herää, voi koittaa nukuttaa uudelleen ilman rintaa.

voisikos esikoisen rytmiä vähän muuttaa, laittaa nukkumaan aikaisemmin ettei meuhkaisi samaan aikaan kun vauvan pitäisi alkaa nukkumaan

Mulla oli kanssa esikoisen kanssa tuo iltahuuto-ongelma, luulin, ettei saa rinnasta tarpeeksi maitoa joten annoin pullosta ja monesti vauva siihen nukahtikin. Neuvolantäti sanoi, kun asiasta kerroin, että tuskin syynä on maidon riittämättömyys, vaan monesti vauva purkaa päivän tapahtumia mielessään ennen yöunia, joten pikemminkin päivien rauhoittaminen auttaa kuin iltamaidon anto pullosta. Toimikin meillä, ei vauva tosiaan nälkäänsä itkenyt vaan väsymystään. Kannattaa imettää illasta viimeinen maito hämärässä, rauhallisessa huoneessa ja esikoinen nukkumaan aiemmin tai esim.isän kaa toiseen huoneeseen vauvan nukuttamisen ja imetyksen ajaksi.

Yhteistyössä