miten saisin tämän tavan loppumaan...

Moi vaan !
Meillä 2.7 vuotias poika. Vaipat ollu päivällä pois muutaman kuukauden. Potalla käyty ja vessanpönttöön pissittu kuin isot pojat. Mutta nyt... Hän on keksinyt lorotella minne sattuu. Kerran päivässä kerkee ainkin pissiä johonkin nurkkaan tai laatikkoon. Mikäs neovoksi?? Hauskana juttuna itse pitää nauraa vaan, kun kiellän. Väliillä oon ollu kuin en huomaiskaan ja itse on pari kertaaa sotkunsa siivonnut.
 
Olette varmaan keskstelleet asiasta monta kertaa, mutta eipä asiaan varmastikaan auta muu kuin ottaa asia esille uudelleen ja uudelleen. Kiellon lisäksi kannattanee selittää, miksi muualle kuin pottaaN/pönttöön pissataan; pisussa on paljon pöpöjä ja lelut sun muut tavarat joutuu joka kerta pesemään hänen lorotteltua niiden päälle. Muuten pisupöpöt leviävät. Myöskin itse siivoaminen joka kerta (myös lelujen pesu) mahtaa olla aika tehokas keino, kun sitä joutuu tekemään joka kerta.

Myös lahjonta voisi auttaa. Palstalla on monta kertaa ollut juttua siitä, miten pisut oikeaan paikkaan tehtynä saa tarran, jonka voi liimata omaan vihkoon.
 
Meillä poika tekee kyllä pisut nätisti pönttöön, mutta välillä ihan leikillään sanoo, että minä pissin tähän matolle tai jonnekkin muualle!
Sanon aina että et varmasti pissi! Ja sit juoksee vessaan! Poika meillä 2 vuotta ja 6 kk!
 
meitsi
Meille tuli samanlainen vaihe vajaa 2-vuotiaana, kun poika oli jo öisinkin kuiva. Kaappiin oli jäänyt pari vaippaa ja laitoin hänelle sitten semmosen päälle. Kauhea huuto tuli ettei hän vaippaa käytä......siihen loppui ne sotkut =)
 

Yhteistyössä