Miten saisin katkastua jokski ajaks yhteyden mun äitiin, kuitenkaan haastamatta riitaa?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
Mä oon ihan neuvoton. Mun äiti on monessa suhteessa kamala ihminen. Ja ulkopuolisen on aivan mahdotonta käsittää sitä otetta mikä sillä meistä kaikista sisaruksista on ja kuinka manipuloiva se on.

Jos vaan sanon, et palataan asiaan kuukauden kuluttua, se vetää herneen. Ja on heti marttyyrinä vollottamassa kamalaa tytärtään koko suvulle, ja jatkaa kuintenki mulle tekstaamisen.

Mä en haluu riitaa, koska silloin en saa siihen mitään välimatkaa, vaan se pyöri mulla sitte mielessä.

Nytte ollaan just "riidoissa" ja silti se tekstaa mulle monta kertaa päivässä. Äsken soitti ja raivos, ku en oo kaikkiin kerenny vastaan (oltiin lääkärissä ). Ja kun sanoin, että pojalla on korvatulehdus alko kamala syyttely ja huuto, että oon vastuuntunnoton paska, kun en oo lasta aijemmin vieny (oltiin kyllä, mutta silloin ei mitään ollu vielä korvissa).

Mä en jaksa tota akkaa enää. Enkä mä tiiä mitä mä sen kanssa tekisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Mie varmaan laittaisin kylmästi vaan välit poikki, en vastailis viesteihin tms.
Voimia vie tommonen. :/

Näin minäkin tekisin, heti kun tulee viestiä niin pois vaan ja puheluisin jättäisin vastaamatta, ihan kylmän viileästi! Sitten kun omat voimavarat ovat taas sellaiset, että jaksaa pitää yhteyttä niin voi vastaa ja soitella! :)

äitis kyllä kuulostaa ihmiseltä, jonka kanssa eu voi ottaa välimatkaa ilman riitaa. ilmeisesti haastaa riitaa jokatapauksessa oli välit mimmoset tahansa. voithan sä sille ilmotta, et nyt en sit kuukauteen vastaa mihinkään, mutta auttaakohan ??

kuulostaa siltä, että välit on ehkä laitettava kokonaan poikki jos meinaat tosta päästä eroon.. tai sit on vaan jaksettava.

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:

Näin minäkin tekisin, heti kun tulee viestiä niin pois vaan ja puheluisin jättäisin vastaamatta, ihan kylmän viileästi! Sitten kun omat voimavarat ovat taas sellaiset, että jaksaa pitää yhteyttä niin voi vastaa ja soitella! :)

Viikonloppuna en vastannu ni alko terrorisoimaan mun miestä ja soitti sille työpaikalle ja raivos, miks se ei vastaa sen viesteihin (niillä ei saa olla kännykkä alueella). Ja terrorisoi mun veljeä sitte ja se ei voi välejä poikkasta, ku on samassa duunissa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja no:
äitis kyllä kuulostaa ihmiseltä, jonka kanssa eu voi ottaa välimatkaa ilman riitaa. ilmeisesti haastaa riitaa jokatapauksessa oli välit mimmoset tahansa. voithan sä sille ilmotta, et nyt en sit kuukauteen vastaa mihinkään, mutta auttaakohan ??

kuulostaa siltä, että välit on ehkä laitettava kokonaan poikki jos meinaat tosta päästä eroon.. tai sit on vaan jaksettava.

En haluais kuitenkaan katkasta sen ja meijän pojan välejä ikusesti, enkä haluais katkasta välejä mun isään... :( Välimatkan ottaminen isästä on helppo homma, se ymmärtää, mut äiti vie sitä ku pässiä narussa. Jos äiti raivoo, saa isä kärsiä ja sitte seki suuttuu...

Sanotko koskaan äidillesi vastaan? olet jo aikuinen ja voit jo muuttaa omaa reagointitapaasi. Mulla huonot välit isääni, mutta kummasti helpotti kun aloinkin väittämään vastaan. Nyt kun aikuisena uskallan. Ja meillä on kääntynyt tilanne siihen, että isä kiertää mut kaukaa, kun kotonani käydään.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:

Viikonloppuna en vastannu ni alko terrorisoimaan mun miestä ja soitti sille työpaikalle ja raivos, miks se ei vastaa sen viesteihin (niillä ei saa olla kännykkä alueella). Ja terrorisoi mun veljeä sitte ja se ei voi välejä poikkasta, ku on samassa duunissa... :(

Huoh,meillä on varmaan sama äiti :( Välien katkasu vaan pahentaa asiaa...

Nostan, jos joku osais neuvoa... :/

Miten olet kestänyt tähän asti, mitä vastaat äitisi saarnaamisiin? Mä en voi edes kuvitella, että äitini alkaisi lähettelemään viestejä monta kertaa päivässä tai puuttuisi millään lailla siihen milloin vien lapsiani lääkäriin ym..

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Sanotko koskaan äidillesi vastaan? olet jo aikuinen ja voit jo muuttaa omaa reagointitapaasi. Mulla huonot välit isääni, mutta kummasti helpotti kun aloinkin väittämään vastaan. Nyt kun aikuisena uskallan. Ja meillä on kääntynyt tilanne siihen, että isä kiertää mut kaukaa, kun kotonani käydään.

Siis me raivotaan ihan suoraan, ja vaikka mä en raivoiskaan, vaan pysyisin asialinjalla, raivoo, huutaa ja itkee äiti. :headwall: Ja kääntää kaiken mitä sanon, inttää olemattomista ja rupee pahimmassa itkupotkuraivarissa "luuppaamaan"... Ja syyttää mua kaikesta olemattomasta. Ei siis oo ihan terve ihminen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Nostan, jos joku osais neuvoa... :/

Miten olet kestänyt tähän asti, mitä vastaat äitisi saarnaamisiin? Mä en voi edes kuvitella, että äitini alkaisi lähettelemään viestejä monta kertaa päivässä tai puuttuisi millään lailla siihen milloin vien lapsiani lääkäriin ym..

En ookkaan. Tässä on nyt kova lääkitys ja seuranta päällä, ku parvekkeen kaide on jo liian usein näyttäny liian houkuttelevalta. Äidille oon mm kirjottanu kirjeen, mutta kääns sen niin, että hän on uhri ja joutuu kärsimään ku kaikki lapsensä on sekopäitä ja yrittää päästä hengestään... :(

Jos ei välejä kokonaan poikki, niin puhelimessa vastaat vain siihen jos äitisi kysyy jotain (ja vastaat mahdollisimman neutraalisti, et lupaile mitään) ja muuten puhut vaikka säästä.

Minä en suoranaisesti tappele äitini kanssa vaan äitini kyörää minua ja koittaa kyllä haastaa riitaa. Jos olisin kiivaampi luonne tai yhtään äitini kaltainen niin emme pysyisi sovussa, mutta itse päästän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja puhisen tarvittaessa itsekseni.

Mutta on kyllä sellainen marttyyri ettei mitään rajaa ja pakko välillä ottaa etäisyyttä. Tosin se saa aikaan vain lisää marttyyrikohtauksia.

Enkä jaksaisi sitä jatkuvaa paskanpuhumista. Aina, ihan aina, haukkuu muita ihmisiä. No ei hänellä kyllä ole yhtään kavereita ja se ei ole mikään ihme. Kaikenlisäksi pilkkaa minua toisinaan siitä, että tulen anoppini kanssa toimeen, koska eihän anoppien kanssa kuulu tulla toimeen. Sama juttu veljeni avovaimon suhteen. Ei oman veljen avovaimon kanssa vaan pidä tulla juttuun, se on kai jotenkin luonnotonta. Ja ilmeisesti omiin sisaruksiinkaan ei kuulu olla niin läheiset välit mitä meillä sisaruksilla keskenään on.

Arvaappa millaista tämä on. :D

Opettelet olemaan välittämättä. Vastaat kaikkeen myönnellen ja lyhyesti, et mene mukaan raivoamiseen. "Juu", "Näinhän se on" "Ihan oikeassa olet" toistat näitä ja annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos siis et välejä voi kokonaan katkaista.

jätä se sika. -tämä palstan neuvo sopis sulle nyt tosi hyvin. Miksi sun täytyy olla yhteydessä ihmiseen, joka tekee sut sairaaksi. Ja mitä lapsenlapseen tulee, miten voit olla varma, ettei hän tee myös poikasi oloa pahaksi?

Jospa nyt sanoisit äidilles että kuukauden tauko nyt ja heti! Et sä et jaksa!

JA sit et vaan vastaa, eikä miehes, jos tulee viesti, poistat lukematta. anna urputtaa suvulle, kerrot niille vaikka etukäteen mitä on mahdollisesti tulossa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettelet olemaan välittämättä. Vastaat kaikkeen myönnellen ja lyhyesti, et mene mukaan raivoamiseen. "Juu", "Näinhän se on" "Ihan oikeassa olet" toistat näitä ja annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos siis et välejä voi kokonaan katkaista.

No harvoimpa me otetaankaan yhteen. Yleensä en edes kuuntele mitä se puhuu, mutta välillä sitte keittää yli ja sanon suoraan...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kuulostaa siltä, että äitisi on onnistunut jo sairastuttamaan sinutkin... ihan omaksi parhaaksesi varmaan olis katkasta välit kokonaan, tiedät varmaan itsekin.

Tiedän.... :ashamed:

Mutta uskokaa, vaikeeta on!

Ja ku eka viesti on aamulla jo tullu ennenku herään ja viiminen tulee ku oon jo nukkumas... Ja siinä välissä sata. Mulla on ollu poliisitki perässä, ku en vastannu TÖISSÄ puhelimeen...

Muoks. välttääkseni väärinkäsityksiä, ei ne poliisit oikeesti mihinkään lähteny, vaikka äiti sitä niille kovasti oli inttäny.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
jätä se sika. -tämä palstan neuvo sopis sulle nyt tosi hyvin. Miksi sun täytyy olla yhteydessä ihmiseen, joka tekee sut sairaaksi. Ja mitä lapsenlapseen tulee, miten voit olla varma, ettei hän tee myös poikasi oloa pahaksi?

Mä kyllä ajattelen, että koska mä en itsekään haluaisi, että lapsni hylkäisivät minut, niin en haluaisi hyljätä äitiäni. Mutta jotenkinhan se ap:n äiti pitää saada tajuamaan, ettei toisen elämään voi noin puuttua ja syyttää typeristä asioista.

Ap:n elämä olisi pajon helpompaa ilman kännykkää, silloin voisi rauhassa olla vastaamatta päivittäisiin puheluihin vaikka verukkeella, että oli silloin ulkona yms. Itselläni kun kännykin on milloin missäkin ja monstikin huomaan vasta nukkummaan laittaessa äitini (tai kenen hyvänsä) soittaneen. Eikä mun äiti todellakaan alkaisi muille siitä soittelemaan ja saarnaamaan, etten vastaa

:/

JOspa hommaisit vaik prepaid liittymän. Annat numeron niille kelle haluat ja joihin luotat, ja vanhan numeron pitäisit niin että sanot äidilles että puhelimes on auki hänelle vaikka torstaina 19.00-19.30 muuten se on kiinni, ja PISTE.

.. joo varmasti on vaikeeta, mutta kohta sun lapsella on sairaan mummon lisäks myös yhtä sairas äiti. sun isäs on kuitenkin aikuinen ihminen ja sen täytyy kantaa itse vastuu itsestään. ei se isovanhempien ja lastenlasten suhde voi olla tärkeempi kun sun ja sun lapsen suhde.

Yhteistyössä