Miten saisin 1,6kk luopumaan päivällä tuttipullosta?

  • Viestiketjun aloittaja kambalaila
  • Ensimmäinen viesti
kambalaila
Meillä ei siis pitkään aikaan ole ollut tuttipulloa käytössä mentäessä yöpuulle, annamme aina puuron ja maidon nokkamukista. Ongelmana on päikkäreille meno, alkanut jo vaatimaan pullon niille mentäessä.. yrittänyt olen ruoan yhteydessä maitoa nokkamukista, mutta menekki siintä on päivisin todella vähän, siksi en ole kauheen huolissaan pullosta luopumis jutussa, mutta alkoi mietityttää se, että huomaan hänen halauavan sen pullon päiväunille. Muuten ei ole käytössä tuttipulloa ja tuttia ei ole syöty 1 vuoden jälkeen. Jatkanko vielä tuota yhden kerran pullottelua ( maitoa ei tosiaan paljon nokkiksesta mene, vettä sitäkin enemmän ) vai miten toimisin?
 
vieras
Ota lasi käyttöön jos alkaisi uutuus viehättämään ja maitoakin menemään. Tuttipulloon ei kannata enää siirtyä. Se kyllä unohtuu pikkuhiljaa kun ei vain anna, selitä, että niitä ei enää ole.
 
Maamikki
No suurinpiirtein niin, että viskaat kaikki pullot roskiin ja sit niitä vaan ei ole.
Niin minäkin tein. Sit menee pari päivää että lapsi juo huonommin ja kitisee pulloaan mutta unohtuu parissa päivässä koko pullo.

Voin kertoa että se lapsi ei sulle tule sanomaan että "kiitti ei, laita pullot roskiin", eli se päätös on vaan sinun tehtävä ja pysyttävä siinä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Honung:
Mä kans vaan jätin antamatta, eipä se siitä paljon mitään tuumannut.
meillä on niin temperamenttinen tapaus jo nyt :D varmasti tajuaa ja tajuaakin, että pullo puuttuu päivällä, kun sänkyyn menee :D niin ja muki/lasi juttua en ole vielä ns. tosissaan kokeillut, joskus antanut hänen itse yrittää ja päällehän ne kaikki kaatu ja muki lensi kaaressa ja sit siten, että avitan. ei vain ole ollut mielenkiintoa sellaista kohtaan, mutta huomenna voisin taas kokeilla jos vaikka nyt alkaisi kiinnostaa.
 

Yhteistyössä