Miten sais vaavin nukkumaan koko yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamutorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aikuinen joustaa eli menee nukumaan aikaisemmin kanssa. piste. murrosiässä sitten varmaan naputtelet täällä, kun teini koisaa 12 asti? meidän talossa eka lapsi herää viideltä, vanhin puolen päivän maissa. ei tulis mieleenkään valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamutorkku:
Ja niille, jotka ihmettelee, että kylläpä sitä nyt valitetaan turhasta: Onko se nyt mikään ihme, että oon kummissani, kun ne sukulaiset/tutut joiden kanssa oon tästä jutellut ja neuvolan tätikin sanoo että kyllä sen jo pitäis alkaa jo nukkumaan ihan kunnon yöunia?

Heh, ihme porukkaa taas liikenteessä :)

Meillä on just nuo pimennysverhot makuuhuoneessa, lapset nukkuu kumpainenkin 9-10 asti ja on aina nukkunut. Eivätkä herätä yöllä, pienin 3kk.

Ja mä oon aivan järkyttävän aamu-uninen, että varmasti kitisisin, jos lapset heräis yöllä ja 5-6 aikaan pompittas sit ylös. :|

Meillä on ihan sama ja väsyttää&ärsyttää minuakin aamuisin. Muksu herää viideltä syömään, nukkuu sen jälkeen pari tuntia, herää seitsemältä ja käy sitten puoli yhdeksältä aamupäiväunille. Mieluusti minäkin ottaisin sellaisen rytmin, että nukuttaisiin kerralla vaikka kahdeksaan tai puoli yhdeksään. Viideltä ei vielä jaksa nousta ylös ja seitsemältä on niin tuskaista nousta, kun on syvän unenvaihe itsellä päällä. Iltaisin on joskus koitettu pitää lasta hereillä, mutta se ei mainittavasti vaikuta heräämisaikaan. Mutta ehkä se tästä jonain päivänä. Viimeistään sitten, kun lapsi muuttaa pois :D

No niin, aamutorkut on nukuttu ja on vähän virkeämpi taas.

Kiitos tsempin toivotuksista. Ne piristää mieltä.

Ja niille, jotka ihmettelee, että kylläpä sitä nyt valitetaan turhasta: Onko se nyt mikään ihme, että oon kummissani, kun ne sukulaiset/tutut joiden kanssa oon tästä jutellut ja neuvolan tätikin sanoo että kyllä sen jo pitäis alkaa jo nukkumaan ihan kunnon yöunia?

Mielestäni tähän rytmiin pätee yksi sääntö, kaikki lapset ovat yksilöitä eikä kannata vertailla keskenään. Meillä esikoinen nukkui tuonikäisenä jo täysiä öitä, mutta toinen lapsi heräili ja valvoi harvase yö. Muutaman kuukauden päästä voi tilanne olla sitten ihan toinen, ja poika nukkuu aamuun asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:

Meillä on just nuo pimennysverhot makuuhuoneessa, lapset nukkuu kumpainenkin 9-10 asti ja on aina nukkunut. Eivätkä herätä yöllä, pienin 3kk.

Ja mä oon aivan järkyttävän aamu-uninen, että varmasti kitisisin, jos lapset heräis yöllä ja 5-6 aikaan pompittas sit ylös. :|

Huu, kohtalotoveri! :o

Kiitti muuten vinkistä. Noita pimennysverhoja voisi kokeilla, varsinkin nyt kun on kesäkin alkamassa.

:o eikö tuo oo aika normaali 8kk rytmi? seiskalta meilläki herätään ja kuopus otti ekat päiväunet vielä alle vuoden ikäsenä siinä kymmenen maissa, toiset iltapäivästä..eli ihan normaalilta vauvarytmiltä kuulostaa!
(ja vielä voisin lisätä et meidän 2v7kk ei edelleenkään nuku kokonaisia öitä..)

Meidän esikoinen heräsi vielä reilu vuoden ikäisenä kerran-kaksi kertaa yössä ja ylös nousi jo aamulla ennen kukon laulua. Nyt nautin, kun 5 kuinen nukkuu jopa klo 5 heräämättä ja joskus on niitä ihmeitä, että herää vasta 6.30. Että kyllä se vielä alle yksi vuotiaalla on normaalia, että heräilee öisin. Sitten olisin jo huolissani, jos heräisi 3-4 kertaa yössä.
Kyllä siihen varhaiseen aamuun tottuu, kun on pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Meillä on ihan sama ja väsyttää&ärsyttää minuakin aamuisin. Muksu herää viideltä syömään, nukkuu sen jälkeen pari tuntia, herää seitsemältä ja käy sitten puoli yhdeksältä aamupäiväunille. Mieluusti minäkin ottaisin sellaisen rytmin, että nukuttaisiin kerralla vaikka kahdeksaan tai puoli yhdeksään. Viideltä ei vielä jaksa nousta ylös ja seitsemältä on niin tuskaista nousta, kun on syvän unenvaihe itsellä päällä. Iltaisin on joskus koitettu pitää lasta hereillä, mutta se ei mainittavasti vaikuta heräämisaikaan. Mutta ehkä se tästä jonain päivänä. Viimeistään sitten, kun lapsi muuttaa pois :D

Tiedän tunteen. Tsemppiä sinulle! :)

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
kuule kyllä siihen seitsemältä heräämiseen tottuu..lapsen tahtiinhan se on mentävä..meillä herätty 6-7 aikaan joka aamu kohta vuoden ajan :D

Ja meillä 5-6 aikaan jo 10 vuotta =) Kyllä se välillä ottaa kupoliin, mut kaikkeen todellakin tottuu, ja kun muu ei auta, ni ei kannata tuhlata kauheesti energiaa taisteluun mahdotonta vastaan :hug:

Kiitti muuten vinkistä. Noita pimennysverhoja voisi kokeilla, varsinkin nyt kun on kesäkin alkamassa.

onko joku nykyaikana vielä niin tollo, ettei oo pimennysverhoja?

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
kuule kyllä siihen seitsemältä heräämiseen tottuu..lapsen tahtiinhan se on mentävä..meillä herätty 6-7 aikaan joka aamu kohta vuoden ajan :D

Ja meillä 5-6 aikaan jo 10 vuotta =) Kyllä se välillä ottaa kupoliin, mut kaikkeen todellakin tottuu, ja kun muu ei auta, ni ei kannata tuhlata kauheesti energiaa taisteluun mahdotonta vastaan :hug:

en minä ole tuhlannutkaan..koskaan en ole valittanut että ei jaksais nousta..kun se on vaan noustava..ja mä olen aamuvirkku muutenkin..illalla sitten aikasin nukkumaan

en minä ole tuhlannutkaan..koskaan en ole valittanut että ei jaksais nousta..kun se on vaan noustava..ja mä olen aamuvirkku muutenkin..illalla sitten aikasin nukkumaan

Juu, tuo oliki lähinnä mulle itselle tuo taistelu -kommentti, otti nimittäin aikansa ennen kuin sen tajusin :D

Meidän kuopus heräili 2 vuotiaaksi enemmän tai vähemmän öisin.
Nyt ikää 2v3kk ja yöt on useimmiten rauhallisia.

Mutta onneksi harvoin tarvitsi vauva-aikaan kamalan aikaisin heräillä,
sillä meidän lapset ovat olleet enemmän aamutorkkuja, mutta silti aikuisen täytyy kyllä pärjätä jos klo 7 aikaan nousee.
Jotkut menee töihinkin jo kevyeen esim. klo 05 :D

Juu, tuo oliki lähinnä mulle itselle tuo taistelu -kommentti, otti nimittäin aikansa ennen kuin sen tajusin :D

:D

Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti:

Meillä on ainakin sälekaihtimet on sitte meinaan pikkasen siistimmän näköset ku pimennysverhot hei TOLLO hommaisit säkin jo sälärit niiden kulahtaneiden rullaverhojes tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Olen itse supertyytyväinen vauvamme rytmiin, olen ollut koko ajan. Nukkumaan mennään nykyään 22-23, muutama kerta yösyömistä, herätys joskus puoli yhdeksän maissa. Ensimmäiset päikkärit ennen puoltapäivää ja toiset joskus viiden maissa, molemmat kestävät tunnista kahteen.

Ihmettelen kauheasti miksi vauvat laitetaan niin varhain unille... Totta kai he sitten nousevat varhain leikkimään ja rupattelemaan.

Kuule, kun se ei auta että menee myöhemmin nukkumaan :headwall: On koitettu tässä 7kk aikana vaikka ja mitä aikataulua, pimennysverhoja jne...se vaan herää klo 5! Jos se menee nukkumaan myöhemmin, jää yöuni lyhyemmäksi kun ei mene yli 5... |O Edes pimeä ei tätä lasta auta nukkumaan aamusta pidempään. Harmittaa nousta aina varhain, mutta minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja Tollo tollompi tolloin:
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti:

Meillä on ainakin sälekaihtimet on sitte meinaan pikkasen siistimmän näköset ku pimennysverhot hei TOLLO hommaisit säkin jo sälärit niiden kulahtaneiden rullaverhojes tilalle.

On meilläkin sälärit ja niiden kanssa liian valoisaa. Tuplaverhot tarvii kuitenkin ettei lapsi+itse aivan keskellä yötä ala heräämään.

Mie en edes muista milloin olen nukkunut viimeksi kokonaisen yön.Poika 10kk heräilee useamman kerran yöllä kun ei halua nukkua omassa sängyssä.Tyttö 1v11kk onneksi alkoi nukkumaan yöt heräämättä..sekin helpottaa jo kovasti.Ja joka aamu herätään 6-7. Jotenkin tähän heräilyyn tottuu eikä ole niin väsynyt..mitenhän sitä osaa nukkua katkottomia öitä kun poika alkaa nukkumaan :D

Meillä ei olis auttanut pimennysverhot, tuskin olis talviaikaan heränny ennen viittä, jos valoisuudella olis ollut vaikutusta. Eli tää tollo ei hommannut pimennysverhoja kesäksikään. Meillä auttoi vain aika, nyt pian 4v ja jaksaa ilman päiväunia valvoa 21 asti ja nukkuu 7-8 asti.
Aikanaan meillä koitettiin valvottaa ym. kikkaa, mut aamuvirkku, mikä aamuvirkku.
Jokainen tosiaan yksilöitä. Vaikka naapurin samanikänen nukkuis kymmeneen, niin ei kaikki nuku.
Pitää olla onnellinen, kun sentään nukkuun yön, naapurilla nukuttiin päivät...

Yhteistyössä