Miten sais puhelinmyyjille 'jauhot suuhun'? Kertokaa ideoita.

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"kyllästynyt"
Itse mietin et jos olis pokkaa niin aloittais jotenkin. Tosi kiva kun soitit, mulla onkin ollu niin yksinäistä. Tiiäkkö, mun vatsa ei oo toiminu moneen päivään. Kamala ummetus ja koko maha kipeenä. Mitähän mun kannattas tehä, olisko sulla vinkkiä?... Varmaan puhelu loppus jo tuohon =)

Toinen vaihtoehto olis keksiä joku kauhukertomus umpisuolen poistosta ja haavan tulehtumisesta tms.

Lisää ideoita =)
 
"vieras"
Mitä jos vaan tekisit puhelinmyyntikiellon? Muakin ärsyttää noi puhelinmyyjät, mut toisaalta työtään ne vaan tekee. Tein tuon kiellon ja eipä ole montaa kertaa puhelinmyyjä soittanut ja nekin pari kertaa on loppuneet lyhyeen kun olen heti puhelun alussa sanonut, etttä on kielto.
 
"vieras"
mut työtään nekin tekee, kauheessa paineessa ja huonolla palkalla. kyllä mä sen verran vaivaa näen, että sanon ei kiitos tällä kertaa. enkä ole joutunu väittelemään :)
 
Tykkäätkö itse että töissä sinulle tullana vittuilemaan ja aukomaan päätä? Jos esimiehesi käskee sinun toimia tietyllä tavalla ja asiakkaat vetävät hernettä nenään, niin onko sinusta oikein että ne saavat kiusata ja haukkua sinua?

Puhelinmyyjästä pääsee eroon sanomalla, ei kiitos tällä kertaa, hyvät päivänjatkot. Jos ei halua enää puheluita, niin tekee suoramyyntikiellon vai mikäsenyt olikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minun liirumlaarum menee näin:

Kiitos vain, mutta en tilaa nyt mitään, mutta mukavaa soittokierrosta sinulle! Tuut, tuut, tuut

Mie ihmettelen näitä jotka haluaa alkaa elämänstooria selittämään puhelimessa, mitä järkeä siinä on ellei aikaa ole ihan pirusti hukattavana. Olen kerran nuoruudessani kaksi kuukautta ollut puhelinmyyjä ja kerran erään "lapin papparaisen" kanssa tovin keskusteltiin kun hän näkee kiikkutuolissa istuskellessa kummituksia. Minusta se oli mukava hänen kanssa rupatella. Monikin sanoi, että kuulostat sen verran mukavalle tytölle, että tilataan nyt jotain! =)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";24487248]Mitä jos vaan tekisit puhelinmyyntikiellon? Muakin ärsyttää noi puhelinmyyjät, mut toisaalta työtään ne vaan tekee. Tein tuon kiellon ja eipä ole montaa kertaa puhelinmyyjä soittanut ja nekin pari kertaa on loppuneet lyhyeen kun olen heti puhelun alussa sanonut, etttä on kielto.[/QUOTE]

Komppaan tätä.
Kiellon voi tehdä numerosta 0600 13404.
 
"alma"
Joopa joo. Mä kuuntelen asian, ja ensimmäiseen sopivaan väliin sanon, etten ole kiinnostunut. Yleensä toivotan hyvät päivänjatkotkin.
Arvelisin, että mulla kuluu näihin puheluihin keskimäärin 10 min. kuukaudessa.
Onneksi en ole niin kiireinen, että minun pitäisi heittäytyä epäystävälliseksi tuon ajan säästämiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
"vieras"
En kans ymmärrä miks pitää saada jauhot suuhun. Työtään ne vaan tekevät. Itse sanon, että en aio tilata ja että puhelinmyyjän aikaa menee hukkaan jos jatkaa myyntipuhettaan mulle. Tai sit jätä vastaamatta vieraisiin numeroihin.

Ja muista että vaikket sinä tiedäkään kuka soittaa, niin he kyllä tietävät kenelle soittavat.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";24487245]entäs jos vaan kohteliaasti sanot että ei kiitos ja puhelin kiinni. Työtään ne vaan tekevät. vaikutat tosi lapselliselta ja ilkeältä ihmiseltä.[/QUOTE]

Jos ei niitä puheluita jatkossa halua, niin kannattaa pyytää vielä, että kirjaavat puhelinmarkkinointikiellon sinun kohdallesi.
 
Se kiellon tekeminen on ihan yhtä tyhjän kanssa, monet firmat soittelee vieläkin läpi paperisia listoja joihin suoramarkkinakiellolla ei ole mitään vaikutusta.

Sano kiitos ei ja lyö luuri korvaan. Tai pyydä odottamaan että menet ottamaan pullat uunista ja kellota kauanko odottaa (yks odotti kerran reilut 8 minuuttia ennen kuin katkaisi linjan :D)
 
ei kiitos
Ymmärrän aloittajaa. Moni myyjä jatkaa agressiivisesti markkinointiaan antamatta mahdollisuutta sanoa sanaakaan väliin, tai jatkavat kuin ei mitään. Olen kohteliaaksi kasvatettu joten agressiivisesti päälle puhuminen , keskeyttäminen tai puhelun yksipuolinen lopettaminen ei tunnu luontevalta. Toki jämäkkyyttä ja turhan kohteliaisuuden karsimista voi opetella - ettei edes ryhdy kuuntelemaan (eli vuoropuheluun) vaan katkaisee toisen puheen heti.

itselleni tuli näitä puheluita jatkuvalla syötöllä ja koin sen raivostuttavana omalle reviirille tunkeutumisena. Lopulta hankin markkinointikiellon ja nyt on rauha maassa. Kielto on voimassa 3v. kerralla. Nyt en muista mikä em. instanssin nimi on jonne tuon kiellon voi ilmoittaa. Ettei vaan tuo yllä annettu numero ole maksullisen firman? Sellainenkin on nykyään olemassa, joten tarkkuutta.
 
kiitos ja
puhelinmyyjän työ on vaikeaa. Eivät he kiusallaan soittele ja lue litanioitaan.

Itse sanon 'en ole kiinnostunut. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa' ja viimeisen tavun kohdalla sormeni painaa kännykän punaista näppäintä. Eivät soita takas ja myyjälle ei jäänyt paha mieli.
 
ei kiitos
^Tarkistin, ja oikein muistin, eli Robinson on nimeltään tuo minne voi ilmoittaa markkinointikiellon. Olisinko saanut yhden puhelun n. 2:een vuoteen ja myyjä pahoitteli kovasti kun ihmettelin hänen soittoaan kiellosta huolimatta.
 
Se kiellon tekeminen on ihan yhtä tyhjän kanssa, monet firmat soittelee vieläkin läpi paperisia listoja joihin suoramarkkinakiellolla ei ole mitään vaikutusta.
Tuon takia siinä kestääkin jonkin aikaa, että kielto tulee kaikilla firmoilla voimaan. Itselle soitettiin kaksi kertaa sen jälkeen, kun olin laittanut kiellon ja molemmilla kerroilla pyydettiin anteeksi. Nyt on mennyt 2 vuotta ilman puheluakaan.
 

Yhteistyössä