Miten säilytätte kodin papereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivonsa menettänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivonsa menettänyt

Vieras
Miten säilytätte kodin papereita? Mulla on aina ja jatkuvasti jokin nippu kadoksissa, vaikka olenkin yrittänyt tehdä esim. kansion, jossa muovitaskuissa tiettyjä papereita.

Pitäisikö pyhittää yksi kaappi pelkille papereille ja miehelle ja mulle vielä omat hyllytkin asian tiimoilta.

Help, miten teillä?

Meillä on kaikki kansioissa tietyssä järjestyksessä. Arvopaperit ovat säilössä vanhempieni luona kassakaapissa tulipalon varalta.
Maksettavat laskut ovat omassa lokerossaan tietokoneen vieressä, siitä maksellaan sitten kuka milloinkin ehtii.
Suosittelen myös turhien ja vanhentuneiden lippujen ja lappujen polttamista.

Mulla on kaikki kansioissa, ja niille on ihan oma kaappinsa. Ne mitä en ole ehtinyt tai jaksanut laittaa kansioihin vielä, ovat nipussa omassa hyllyssään ja sieltä kaivan jos tarvii.

Kaikki mapeissa ja rekisterilehdet välissä, jokaisella oma osasto, Sopimukset, kuitit, maksetut laskut, maksettavat laskut, takuutodistukset jne. Mapit kaapissa. Olenkin töissä paikassa, jossa ei ilman järjestelmällisyyttä tulisi toimeen, joten se on luonnollinen, aikaa ja hermoja säästävä tapa kotonakin. Koneella kaikki on järjestyksessä kansioisa ja alikansioissa.

Meillä on useampi nippu nimellä "sekalaiset paperit jotka odottavat lajittelua"..

Lisäksi on mapit jotka valloittavat kahden vaatekaapin yläkaapit kokonaan. Mapeissa on joko muovitaskut tai sellaiset "tilanjakajapahvit" mihin on nimetty esim. autoon liittyvät paperit, terveyspaperit, vakuutuspaperit jne.

Kaikki paperit on omissa kansioissaan. Mm. vakuutuspaperit, verojutut, laina-/pankkiasiat, maksetut laskut, palkkakuitit jne. Parin vuoden välein otan projektin ja siivoan kansioista turhat pois ja laitan ne silppuriin. Lapsilla on myös omat *tärkeiden papereiden kansiot*. Kaikki löytyy tarvittaessa ja pysyy siistinä paikat. Maksua odottavat laskut odottelevat yhdessä laatikossa, kunnes ne on hoidettu.

Kiitos vastauksistanne. Eli suurinpiirtein kaikilla käytössä mapit. Eli täytyy ostaa niitä lisää ja alkaa tehdä välilehtiä, koska ei tällaista kestä kukaan, että mitään ei löydy, vaikka on olevinaan muka paikat järjestyksessä. Tosin osaksi voi vaikuttaa se, että papereita on muutamissa eri huoneissa eikä vain yhdessä ja samassa.

Mapissa ajankohtaiset, laskut yms. Vanhemmat joita pitää säilytellä omassa laatikossaan , tosi tärkeät omassa, no itseasiassa mapissa. En millään ymmärrä ihmisiä jotka "hukkaa " jatkuvasti jotain tärkeitä papereita, kun kaikella on paikkansa , mikään ei huku.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mulla on kaikki kansioissa, ja niille on ihan oma kaappinsa. Ne mitä en ole ehtinyt tai jaksanut laittaa kansioihin vielä, ovat nipussa omassa hyllyssään ja sieltä kaivan jos tarvii.

mulla kanssa ja se nippu jota ei ole jaksanut lajitella, kasvaa kasvamistaan kunnes saan hepulikohtauksen ja käyn ne läpi, silloin menee varm jätesäkillinen vanhoja roskiin. Eli tarpeeks usein en hepulikohtausta saa..

Meillä sellainen ns.arkistokaappi jossa varmaan 60 laatikkoa.
Peruja isäni työajoilta vakuutusyhtiössä(yhtiön konttori oli vanhempieni talon yhteydessä ja kaapistot jne ovat heidän omiaan)

Meillä on kirjoituspöytä jonka laatikoissa säilytetään paperit: laatikoissa paperit joita ei tarvitse niin usein (tili-, laina-, vakuutuspaperit) ja ns. kädenulottuvilla laskut yms.