Miten säästää rahaa työttömänä?

  • Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti
miina
Muuten kuin että myy vanhoja tavaroita ja vaatteita kirpparilla&huutonetissä.
Oon keräillyt pulloja aina kun kehtaa ja ostanut kaikista halvinta ruokaa eli makaroonia,perunaa.Help!!
 
reetta
kannattaa mennä isoihin marketteihin lauantai aamuisin ja ostaa seuraavaksi vkoksi kaikki liha tuotteet puoleen hintaan. sit vaan pakkaseen ja sulattelet sieltä aina sen minkä tarvit. meillä ainaki toimii hyvin ja säästää todella paljon ruokakuluissa
 
Jos saat säästöön vaikka muutaman euron joka kk, siirrä se heti toiselle tilille (siis jo tilipäivänä ), jottei sitä tule vahingossa käytettyä. Yleensä jos joutuu elämään niukasti, esim kymppi kuussa säästötilille ei ole pois arkibudjetistanne sanottavasti - harvoinhan ne menot niin täsmällisesti samat on joka kk. Sitte vuoden päästä onkin jo toista sataa euroa... Ja et todellakaan vuotta ole työttömänä jos koet halua mennä töihin, että sillon säästössä on todellisuudessa enemmän;)
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
kannattaa mennä isoihin marketteihin lauantai aamuisin ja ostaa seuraavaksi vkoksi kaikki liha tuotteet puoleen hintaan. sit vaan pakkaseen ja sulattelet sieltä aina sen minkä tarvit. meillä ainaki toimii hyvin ja säästää todella paljon ruokakuluissa
Muuten hyvä idea mutta en omista edes pakastinta vain jääkaapin jossa on alapuolella jääviileäkaappi.
 
Meilläkin jossain vaiheessa menin Euromarkettiin heti aamusta, yleensä perjantaisin kun siellä aina kaikki 2-3 pvn päästä vanheneva oli -50%. Enää en kun meillä tuota lihaa syödään kuitenkin niin niukasti.

Mä teen löytöjä kirppareilta ja saan niistä huutiksessa välillä ihan kivasti voittoa. Pitää vain huomata minkälaisista vaatteista siellä maksetaan. Muutoinkin ostan lapsille vaatteita sillä että missä on mahdollisesti suurin jälleenmyyntiarvo maksamaani hintaan nähden :ashamed:
 
seija
Itse olen kans työtön ja teen silleen että illalla/yöllä käyn varastaan pelastusarmeijan vaatteita laatikosta.Myyn ne sitten halvalla huutonetissä niin menevät eripaikkakunnalle niin en jää kiinni varastelusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Muuten kuin että myy vanhoja tavaroita ja vaatteita kirpparilla&huutonetissä.
Oon keräillyt pulloja aina kun kehtaa ja ostanut kaikista halvinta ruokaa eli makaroonia,perunaa.Help!!
Rupee dyykkaamaan,se kannattaa.Muista,viiminen myyntipäivä ei ole viiminen käyttöpäivä.Näin viileällä ilmalla voi hyvin ottaa ruokaa,kun tietää milloin myyjät vie ne roskikseen!
 
mie
Etsi halvin kännyoperaattori, nettioperaattori ja sähköfirma. Koeta nipistää puhelin- ja sähkölaskusta (+ vedestä, jos laskutetaan kulutuksen mukaan). Laske huonelämpöä yhdellä asteella. Harkitse halvempaa asumista.

Käytä julkisia, pyöräile, kävele. Harrasta ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa, jonka avulla säästät myöhemmin lääkärilaskussa. Jos jotain lääkkeitä käytetään usein tai päivittäin, vertaile niistä edullisin (voi tehdä YA:n nettisivulla). Osta vain sitä mitä tarvitset ja mitä ilman et voi olla. Peru lehtitilauksia, leivo leipä itse, jätä turha pois kauppaostoksista (alkoholi, tupakka, limsat, vichyt, herkut).
 
ihania ihmisiä täällä taas.

no mitä ostat tavallisesti mistä voit luopua?
meillä karsiintuis ekana ainaki hiushoitoaine ja huuhteluaine. (eli parisen euroa jo)
huuhteluaineen ja suurimman osan pesuaineista voi korvata etikalla. sillä voi tehä vaikka mitä muutakin. :)

joskus ruokaan tarttee vaan suolaa, eli seuraavaks lähtis meiltä kaikki ylimääräset mausteet.
maito, vaikka kuin tärkeetä sitä oiski juoda ruuan kanssa, vaihtuis meillä hyla maitoon, kun sitä laittaa kahviin niin ei makueroa huomaa ja se yks tetra kestää montaki viikkoa.

jauheliha on hyvää ja sitä saa aamuisin puoleen hintaan.sitä voi kans jatkaa vaikka millä.

talouspaperi on turhaa. sen voi aika pitkälle korvata ompelemalla vanhasta pyyhkeestä neliskanttisia paloja ja pesee muun kestopyykin kanssa.
ja kestosta puheen ollen, kaikki mitä vaan voi kestottaa kannattaa. jos on vaippaikäisiä niin kestovaipat, ittelle kestositeet tai kuukuppi. näistä parempi vaihtoehto on kuppi koska sen pesemiseen tarvitaan vaan kraanavettä, mutta kestositeethän pesee samalla ku ne pyyhkeenpalaset ja keittiön rätin.


jaa mitäs muuta... halpa ketsuppi ei maistu erillaiselta ku kalliskaan.
PESUPÄHKINÄT meinas unohtua. niistä löytyy tietoa lisää tältäkin palstalta. ihan hirvittävän halpa ostos ja kilo riittää yhelle ihmiselle vähintäänki vuodeks. yhden satsin pesupähkinöitä voi käyttää kahdesti.
pesupähkinöistä voi myös keittää ehkä maailman parasta saippuaa! ei yhtään vaikeeta paitsi itse pullotus :)
 
tiina
Yleensä käyn vain lidlissä siinä saksalaisessa kaupassa,kun siellä on niin halpaa 20e saa aika paljon ruokaa verrattuna johonkin prismaan tai siwaan jotka on kalliita.Tosin miesystävä on viime aikoina ostanut mulle ruokaa ja kyseli sinne asumaan että hän voi huolehtia minusta.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Tuosta talouspaperista olen myös samaa mieltä. Kyllä meillä sitä on mutta käytetään tosi vähän. Keittiöliinat käytössä.
Mä en koskaan ole ostanut tuota talouspaperia,vessapaperihan hoitaa saman homman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Tuosta talouspaperista olen myös samaa mieltä. Kyllä meillä sitä on mutta käytetään tosi vähän. Keittiöliinat käytössä.
Mä en koskaan ole ostanut tuota talouspaperia,vessapaperihan hoitaa saman homman.
en mäkään oo koskaan ymmärtäny talouspaperin tarkoitusta. ainoo mihin se on hyvä on munkkipossujen syönti, mut that´s it. :) mies sitä ostelee mun selkäni takana...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Tuosta talouspaperista olen myös samaa mieltä. Kyllä meillä sitä on mutta käytetään tosi vähän. Keittiöliinat käytössä.
Mä en koskaan ole ostanut tuota talouspaperia,vessapaperihan hoitaa saman homman.
en mäkään oo koskaan ymmärtäny talouspaperin tarkoitusta. ainoo mihin se on hyvä on munkkipossujen syönti, mut that´s it. :) mies sitä ostelee mun selkäni takana...
Minusta talouspaperi (tai muu kertakäyttöinen) on ainoa järkevä vaihtoehto esim. kalaa käsiteltäessä. Samoin paistinpannun pesen aina kevyesti käsin ja kuivaan talouspaperiin. (Näin ei tarvitse öljytä joka käytön jälkeen, mutta kuivauspyyhkeeseenkin irtoaa vähän öljyä.) Useimmat voisivat kuitenkin varmaan vähentää talouspaperin käyttöä.
 
seija
Jos sitä taas alkas myymään käytettyjä stringejä vanhoille ukoille ne maksaa hyvin.Olen aiemmin niin tehnytkin ostin kirppareilta halpoja stringejä ja myin 10e kpl.
Kuka muu on tehnyt samaa?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja seija:
Jos sitä taas alkas myymään käytettyjä stringejä vanhoille ukoille ne maksaa hyvin.Olen aiemmin niin tehnytkin ostin kirppareilta halpoja stringejä ja myin 10e kpl.
Kuka muu on tehnyt samaa?
Kaikkihan tuota on teininä kokeilleet. Tosin kymppi on aika polkuhinta, itse en ole koskaan myynyt alle kahdenkympin. Ehkä sä haiset pahalta? Vai onko tuo normitaksa Porvoossa?
 
seija
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja seija:
Jos sitä taas alkas myymään käytettyjä stringejä vanhoille ukoille ne maksaa hyvin.Olen aiemmin niin tehnytkin ostin kirppareilta halpoja stringejä ja myin 10e kpl.
Kuka muu on tehnyt samaa?
Kaikkihan tuota on teininä kokeilleet. Tosin kymppi on aika polkuhinta, itse en ole koskaan myynyt alle kahdenkympin. Ehkä sä haiset pahalta? Vai onko tuo normitaksa Porvoossa?
en asu posvoossa
 

Yhteistyössä