Miten saatte vauvan pysymään syöttötuolissa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Poika alkoi istua syöttiksessä vasta 10kk iästä ja samantien oppi kiipeilemään pois. Viihty huomattavasti paremmin kun sai syödä itse esim. leipää. Vuoden ikäisestä on sitten ollu oma lusikka käytössä.
Esikoiselta otettiin turvakaari pois 1,5 v iässä: rauhoittu istumaan siihen tuoliin ja oli tosi tyytyväinen kun sai itse kiivetä siihen ja siitä pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
ei sitä vauvaa oo mikään pakko syöttötuoliin laittaa. pidä sylissäs. jos olet oikeakätinen, vauva vasemmalle puolelle syliisi istumaan, pidät vasemmalla kädellä kiinni. ruokakulho pöydälle, josta oikeassa kädessäsi olevalla lusikalla kauhot sitä ruokaa vauvasi suuhun. :) :) älä suutu. mut noin yksinkertaista se on. paljon helpompaa kuin syöttötuolissa syöttäen.
Mutta kyllähän vauvasta kasvaa pikkuinen joka haluaa itse syödä vielä. Ei kai ap lasta vuosia aio pitää sylissä. Mullakin 1v alkoi ite syömään ja kyllä menis vaatteet vaihtoon ja pers puutuis jos odottaisin et arvon neiti ois syöny loppuun mun sylissä. Ja jos kerran tuoli jo on, miksi sitä pois heittämään. :wave:
Juu juu hyvä se on opettaa istumaan tuolissa. Kyllä sen lapsen siihen saa tavalla tai toisella kiinni. Meillä ainakin alkoi siinä syömään pian itse ja siihen loppui kiipeilyt. Nyt 1 v 4 kk syö jo tosi hyvin itse.
Meilläkin syö ikein hyvin itse, mutta vilpertti kun on, saattaa haluta kesken ruuan pois.Enää ei tarvi joka pv pitää valjaissa sentään.

vieras
Meillä on nyt 8kk ja ihan koko ajan tulossa pois, pöydälle istumaan ja jos laittaa tuolin kauemmas ettei voi pöydälle mennä niin sitten pyörii ja kiehnää koko ajan että miten pääsis pois. Eli täytyy lähteä valjaiden ostoon. Kiitos

Yhteistyössä