Miten saatte pidetä yllä kodissa hyvää siisteystasoa arjessa?

  • Viestiketjun aloittaja "Laiskimus"
  • Ensimmäinen viesti
..
Opettamalla lapset siivoaan itse jälkensä ja huoneensa.. Nooh, aikalailla sitä pitää toistaa asioita monta kertaa, joka päivä. Ohimennen aina laittelen tavaroita, tiskikone heti tyhjentää kun jaksaa, ei kerry pöydille tiskit. Varsinkin lastenblelujen sotkeminen käy kyllä hermoon, kun tuhat pikkulegoa leviää kolmeen huoneeseen, mutta silti pidän siitä kiinni että ne siivotaan joka ilta pois!
 
yh5
Minullakin kuopus 1v ja raskaana (viides), joten olo ei myöskään kovin virkeä tai hyvä. Pikkuinen kuljettelee tavaroita ja piilottelee niitä ties minne. :) Nostelen, heittelen hänen leluja yms. mennen tullen omiin lelulaatikkoihin, joten ei pääse syntymään kauheaa kaaosta. Pöydän/lattian pyyhin heti syönnin jälkeen, tiskit tiskaan heti pois. Imurointi on pikkuisesta kivaa, joten se menee leikkinä. Pyykit heitän koneeseen samalla kun käyn kylppärissä tms, ei siinä mene kuin minuutti. Kuivumaan laitan kun ehdin tai sitten vasta illalla. Ei täällä pinnat kiillä koko ajan ja pölytuppoja saattaa välillä jostain tulla esiin, mutta siistin näköistä on aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27615893:
No meillä on ainakin leluja ihan kauheasti. Pari päivää sitten jossain samantapaisessa ketjussa purnasinkin, miten tähän taloon kantautuu leluja ja muuta roinaa sukulaisten ja miehen toimesta. Jotenkin hassua, että näissä ketjuissa aina päivitellään, että "pitääkö niitä leluja ja krääsää sitten hamstrata niin paljon". No ei minun tarvitsisi, mutta heittelenkö minä sitten nyt tuosta nuo tytön saamat syntymäpäivälahjat tai miehen tietokonehässäkät roskiin vai? Eikö ihan oikeasti kenenkään täällä kirjoittelevan äidin kodissa ole muita kuin äidin tavaroita ja pari lelua lapselle?
Ei mun mies hamstraa tavaraa sisätiloihin. Enemmänkin ostelee sitten sitä autotalli-rakennus-pärrä-tavaraa, mut ne on sit autotallilla. Mies ei pelaa tai tee mitään sellaista mikä keräisi roinaa kotona. Vahvistin ja kajarit löytyy, normaali tietokone ja tv. That's it. No on meillä kirjoja paljon, mut nekin on omalla paikallaan. Ja koriste-esineet on vitriinissä ja tarkoin valikoiduilla paikoilla. Keittiötarvikkeet keittiössä, hygieniavälineet siellä missä kuuluu. Vaatteet kaapeissaan. Mä en ymmärrä mitä pitäis olla enemmän? Lapsilla on unihuone ja leikkihuone. Unihuoneessa on vain sängyt, pehmolelut ja lastenkirjat. Leikkihuoneessa on lasten vaatteet ja lelut. Ja kyllä niitä leluja minusta ihan runsaasti on, mutta olen kyllä nähnyt kolminkertaisia määriä leluja lapsilla verrattuna meihin. On ihan normaalit keittiö-nukke-nukkekoti-palapeli-lautapeli-junarata-roolivaate-lego-pikkuelukka-barbie-keppiheppa-repertuaari ja mm. Brion junarataa on kerätty useassa osassa ja ne säilytetään kahdessa korissa Mut sellaista turhaa sälää ei olla kerrytetty. Myös kaikilla leluilla on omat paikkansa. Mä en näe tässä mitään ongelmaa. Askartelu-vesiväri-piirrustus-väritys-vehkeet on vanhoissa näteissä kenkälaatikoissa leivinuunin päällä rivissä.
 

Yhteistyössä