Miten saan vieroitettua itseni karkista ja suklaasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Mulla karkaa mopo käsistä jos otan yhdenkin karkin. Olen luvannut itselleni, että ainoastaan viikonloppuisin saan syödä herkkuja. Tosin niitä uppoaa sitten ja paljon. Eli lauantaina ja sunnuntaina voi molempina mennä sellainen megapussi tms. Siinä on viikonlopulle niin monta sataa grammaa etten edes uskalla ajatella. Lisäksi kaikki lasten karkkien jämät yms.
Millä ihmeellä oppisi olemaan syömättä tai oikeastaan sellaiseksi että jos ottaa muutaman ei tarvitse syödä kiloa vaan se jää siihen muutamaan.
Jos kerran koko viikon pystyn kärvistelemään sen voimalla, että lauantaina saan mättää niin miten oppisi vähän pidentämään tuota väliä tai syömään vähemmän.
Voisi ajatella, että ei vain syö, mutta se ei niin vain onnistu. Karkki ja suklaa on mun alkoholi:(
Olen kuullut, että hiilareitten välttäminen auttaa, mutta sellaista ruokavaliota en halua sillä rakastan puuroja ja leipää sekä esim. uusia perunoita. En voisi kuvitella elämää ilman niitä.

Tuosta kromista olen kuullut. Auttaako ihan oikeasti vai voiko olla ns. lumevaikutus? Eihän se ota jos ei annakkaan sen kromin kokeilu. Ei kukaan aikuinen ihminen voi olla tälläinen:(

Jätä näin ens aluks se viikonloppu mässääminen muutomaks viikoks kokonaan pois. Jos oot esim 3 ekaa viikkoa kokonaan ilman niin sitten ei enää tee niin paljoo mieli. Ja jos kaupassa jo ostaa pienen pussi eikä jättipussia niin sekin helpottaa. (joo, ja tiedän et nuo kaks ekaa viikkoa on rankkaa.)

Pistä karkkipäivä itelles. Kerran viikossa vain karkkia, poikkeuksia ei sallita. Kohta huomaat, että et ees kykene syömään megapussia. Pikkupussi riittää hyvin. Säädä joku rangaistus, jos sorrut. Joku tosi paskamainen juttu. :D

Mä kokeilin kromia, oon oikea sokerihiiri. Halutti kyllä vieläkin hyvää, mutta vei sellasen jatkuvan napostelun halun pois, mikä mulla on...siis mässään koko ajan jotain. Mulla on se makea ja muu hyvä (siis myös suolainen :kieh: ) niin myös psykologinen himo, ettei sitä kromillakaan ihan täysin pois saa... :ashamed: Mutta auttoi kyllä jonkin verran.

Hankkiudut raskaaksi ? ;) Silloin on hyvä syy syödä terveellisesti.

Tosin mulla ei pitkälle auttanut toi. Mulla jäi sokerirasituksessa paastoarvot koholle, ja tästä intoonnuin loppuraskauden pitämään karkkipäivän vain kerran viikossa -ja se päätös piti. Oli kyllä tuskan takana, ja heti synnytyksen jälkeen alkoi vanha meininki.

Minulla auttoi totaalikieltäytyminen. Olin jonkun viikon kokonaan ilman hyvyyksiä, sen jälkeen päätin, että toisinaan sallin herkut itselleni, mutta vain pieninä annoksina. Ensimmäiset päivät olivat aika tuskaa, kun oli tottunut siihen megapussiin ja/tai suklaalevyyn illassa :o

Minulle ei ole olemassa mitään liian makeaa, jota joku ketjussa ehdotti. Kaikki menee -tai menisi. En vin salli sitä itselleni enää.
Karkkipäiväsysteemikään ei toimi, sillä odottaisin sitä liikaa, laittaisin kaiken toivoni ja haaveeni siihen yhteen päivään :headwall:

Mä keksin tällasen säännön makeanhimoon jokunen viikko sitten. Saa ostaa vain lakuja (okei, täytyy ehkä tykätä lakuista ja ne on mielestäni namnammmm). Jos ostin ison lakupussin, kippasin siitä makeannälkään pienen jälkiruokakupillisen eli murto-osan pussista. Sitten, kun niitä alkoi napostella niin ei ahmimista vaan nauuuuuutiskellen ihan rauhassa ja hitaasti pureskelee ne. Kun on hissukseen ne syönyt niin se kupillinen tuntui tyydyttävältä ja vei makeannälän pois.. nyt ei ole enää paljoa mieli tehnytkään :)

Jos ei tykkää niistä lakuista, niin samaa toimintatapaa voi pitää sen karkkipussin kanssakin.

Mulla auttoi kun annoin luvan itselleni syödä jotain makeaa joka päivä VÄHÄN, eli mun kohdalla kunnon kahvi ja pari palaa oikein tummaa suklaata. Auttoi makean nälkään, mutta ei tullut hirveätä mässäilyn himoa. Näin sain pudotettua yli 20kg painosta, sitten tulin raskaaksi jonka jälkeen kaikki repsahti.. Nyt istun koneella ja dippaan vaahtokarkkeja suklaaseen.. =) . Pitäähän sitä itseään palkita..

Mulla on auttanut se, että ole vain kaks viikkoa kiertänyt kaikki herkut vaikka kuinka on tehnyt mieli. Sit kun noi on kittuttanut niin kummasti lähtee makean himo eikä tee mieli. Silleen oon sit pystynyt muutaman viikon kevyesti menemään eteenpäin.

Tosin ne 2 viikkoa on tosi hankalaa aikaa, mutta sitkeys palkitaan ja HUOM! ei yhtään karkkia sinä aikana ei edes itä yhtä.

Mulla siis näin auttanut =)

Kiitos kannustavista kommenteista. Ihanaa kuulla että muutkin AIKUISET ihmiset ovat tälläisia. Täytyy yrittää tuota, että vain yksi päivä on se karkkipäivä ei koko viikonloppu ja yksinkertaisesti ostaa niitä pikkupusseja. Ja lapsille ehdottomasti sellaisia karkkeja joista en itse tykkää kun yleensä ostan niille sellaiset jättisäkit irtsereita lauantaisin ihan vain siksi, että pääsen osingoille...*nolona tunnustaa*.
Tuo muutaman viikon totaalilakko olisikin hyvä, mutta miten ihmeessä sen itsekurin saisi. Mulla on vielä viimeisimmän raskauden jäljilta 10 kg ylimääräistäkin:( Ja tosiaan raskausaika ei tuonut helpotusta kuten joku ehdotti, päinvastoin...

Yhteistyössä