Miten saan vauvan 4kk nukkumaan yöllä??

  • Viestiketjun aloittaja tosi väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
tosi väsynyt äiti
Tää on mennyt ihan mahdottomaksi... Kun poika täytti 3kk niin siitä alkaen on illalla nukahtaminen ollut työn ja tuskan takana..
Nukahtaa syötyään tissillä, nukkuu 5min-1h ja herää, vain tissi kelpaa ja taas käy nukkumaan.. Jossai vaiheessa nukahtaa... Sit alkaa heräily.. Viime yönä klo 20-06 välillä heräsi 11kertaa ja joka kerta vaan tissi kelpaa, EI tutti..

Mikä on???? Aikasemmin nukahti SUHT hyvin ja söikin vain max 4kertaa... Tää äiti on tooooosi väsy ja on isompi lapsikin niin päivisin ei ite pääse nukkumaan :((
 
Viehän se mehut, eikä varmaan lohduta vaikka kuinka ajattelisi että jossain kohtaa helpottaa :) Oletko kokeillut illalla laittaa kapaloon, johonkin suht kevyeen ettei herää liikakuumuuteen? Itse olen meidän pojat pitänyt vieressä nukkumassa, jolloin helppo itsellekin syöttää aina kun on tarve eikä tarvitse katkaista omaa unta sen suuremmin. Mutta kaikkihan tekevät niin kuin kussakin tilanteesse kenellekin on paras :) meillä toiminut mainiosta, lisäksi oma lähelläolo rauhoittanut lapset. usein jos ovat havahtuneet riittää kun lasken kämmenen selän päälle ja nukahtavat takaisin. Toivottavasti helpottaa, voimia!!!
 
"toinen"
en osaa sanoa muuta kun että yritä saada apua päivisin että saisit nukuttua..meidän neiti valvotti mua 5kk ikäsestä 1 vuotiaaksi asti niin että heräsi 5-15 kertaa joka yö(väliin mahtui toki muutama paremminkin nukuttu yö,mutta niitä oli ehkä kerran kuussa)ei ole huolinut tuttia myöskään ikinä.ja kun ei vielä kukaa päivisin tota isompaa halunnut vahtia niin aika zombie olin pitkän aikaa..mutta nyt nukkunut jo kuukauden ajan suht hyvin,joten toivon parasta..jaksamista,se on rankkaa...
 
"äippä"
Täällä 5kk pojan äiti, samanlaista ongelmaa. Olen saanut apua imetys.fi sivulta, siellä samanlaisia stooreja, kyllä se helpottaa. Nukkuuko vauva sun vieressä? Itse saan välillä aika hyvin nukuttua kun annan pojan vaan olla vieressä koko yön ja tissiä suuhun. Poika hangannut poskeaan pari päivää ja kuolannut, viime yönä annoin panadol supon, nukuttiin paremmin, ehkä hampaita tulossa. Tiheä imeminen voi olla myös merkki ikenien kutinasta. Pariksi yöksi laitoin miehen sohvalle nukkumaan niin oli sängyssä tilaa paremmin itselle ja vauvalle. Mulla vaan toi yksi vauva joten sinänsä "helpompi" tilanne..jaksamista!
 
ewrwr
Kuinka usein syö päivällä? MEillä oli sellainen vaihe ettei päivällä tissi maistunut, niin söi sitten yöllä... Aloin tarjoomaan päivällä useemmin ja yöheräilytkin väheni (alkaakseen pian uudestaan mutta se onkin toinen tarina)
 
tosi väsynyt äiti
Omassa sängyssä, mein sängyn vieressä nukkuu..käärin peittoon kun alan imettää ja sen sisällä nostan sänkyyn, se auttoi aikasemmin siihen ettei heti havahtunut kun nostin pois tissiltä...
Päivisin syö ihan hyvin, ei mitenkään kovin pitkiä välejä..Voiskohan SILTI olla ettei pelkkä tissimaito riitä, on iso poika, 3kk neuvolassa 65cm ja 7,1kg...
Hampaita mietin myös kun ihan koko ajan jotain pitää saada suuhun ja kuolaa myös jonkin verran..
 
"vieras"
Toi nyt vähän niinkuin kuuluu asiaan, valitettavasti ja raskasta se on. Mäkin ehdotan tota vieressä nukkumista, ota siitä pinnasängystä laita pois, niin vauvan siirtely yöllä on helpompaa ja myös rauhoittelu niin, että laitat käden masun tai selän päälle on helppoa, sun ei tarvi muuta ku maata. Ei tuohon auta kuin aika ja se, että teet yöt mahdollisimman helpoiksi sulle hoitaa. Ja päivisin karsit kaikki kotityöt minimiin tai et ainakaan tee niitä silloin kun vauva nukkuu.
 
...
Se on ihan huuhaata, että iso vauva tarvitsisi enemmän maitoa ja maito loppuisi rinnoista sen takia. Jos olet täysimettänyt jo 4 kk:tta, ei maito lopu yhtäkkiä tuosta vaan. Rinta on vauvalle muutakin kuin ruokaa, se on lohtua ja läheisyyttä.

Vaiheita tulee ja menee. Tuossa iässä on tosi monilla tiheän imun kausi ja lisäksi siihen sattuu ensimmäinen eroahdistuskausi. Meillä ainakin vauva alkoi vierastaa tuon ikäisenä, ja se näkyi tissillä roikkumisena ja "läheisriippuvuutena" nimenomaan öisin. Tsempppiä ja jaksamista! Varmasti helpottaa jossain vaiheessa!
 
"suvi"
meillä 3-kuinen ja sama tilanne, tosin aina nukkunut päivisin ja valvoskellut öisin...meillä ratkaistu niin että heppu on tissi suussa ja äiti saa torkuttua samalla...välillä vaan vaihtaa tissiä :) pitää ainakin hiljaisempana (kun on isompia lapsia myös).
 
tosi väsynyt äiti
Meilläkin kun on tuo 1v 9kk muksu lisäksi niin vauva kun älähtää sängyssä, heti nappaan ja tissiä, jos ja kun ei tuttia huoli...ettei isompi vaan heräis... en tiiä oonko totuttanut et palvelu pelaa?! Nooo, jospa tää menee joskus ohi...viimestään rippikoulussa ;)

mietin jos antais yöllä pullostta mutta kai se olis katala temppu jos vauva kaipaa vaan läheisyyttä, nimittäin vaan hetken lutsuttelee tissillä tai ei ainakaan kunnolla syö!
 

Yhteistyössä