Ymmärrän tuon olosi, se on tosi rankkaa... mä voisin itse verrata ylipainon kanssa kamppailua sairauteen, koska ylensyönti on ( onhan ne bulimia ja anoreksiakin). Itse yritän syödä säännöllisesti ja terveellisesti, mutta mulle tulee joka iltapäivä ruoan jälkeen makeanhimo ja syön karkkia. Yritän hillitä määrää, mut joskus menee enemmän. Syön terveellisesti 5 kertaa päivässä, juon paljon vettä, mutta mä voin sanoa, että tämä karkinsyönti on varmaan jotain sokeririippuvuutta, koska jos olen muutaman päivän ilman karkkia, tunnen masennusta ja oikein odotan seuraavaa karkinhakureissua. Namia menee päivittäin 50-250 g (keskimäärin 100 g), ja olen lievästi ylipainoinen. Kuntoilu on minulle tärkeää, koska se on ainoa tapa pitää painoani kurissa. Nyt olen sairastellut jonkin aikaa enkä ole päässyt liikkumaan.
Tsemppiä sulle, ei se ole vaan itsekurista kiinni. Toisilla ihmisillä on erilainen ruoanhimo/energiantarve kuin toisilla. Laihduttamisen aloitus on iso projekti ja siihen tarvitsee treenata, jotta siihen pystyy eli pitää olla mahdollisuus, motivaatio ja mahdollisuus sinnikkääseen terveiden elintapojen noudattamiseen. Ja varmaan tiedätkin, että herkkujen pakkokieltäminen on huonoin keino, koska sitä kestä.