Miten saan pojan syömään kasvissoseita?!

Eli minulla on kohta 5kk poika.Ollaan neuvolan suosituksesta aloitettu soseet 4kk koska korvike ei enää riitä pitämään nälkää kunnolla (hylkäsi tissin 3kk). Ongelma on se että olen tyhmänä mennyt aloittamaan hedelmäsoseella ja nyt poika ei suostu kasvista ottamaan. Ekan lusikan ottaa hyvin koska luulee hedelmäksi, sitten yökkää ja alkaa hirveä huuto. Eikä suostu avaamaan suuta enää ollenkaan. Miten saan pojan syömään kasviksia? Olen kokeillut kaupan ja oma tekemiä ei vaikutusta.
 
jannike
oletko kokeillut antaa kylmänä vai lämpöisenä?! meillä kasvissose meni paremmin alas kun antoi sen huoneenlämpöisenä tai jääkaappikylmänä eikä lämmitettynä!
 
"vieras"
Kuulostaa ehkä oudolta neuvolta,mutta anna molempia samalla kertaa. Siis samaan lusikkaan vähän hedelmää ja vähän kasvista. Meillä tepsi ja pian pystyi antamaan erikseen.
 
Jos vaikka
Ota lusikkaan pikkuisen kasvista ja hedelmää molempia. Siinä tottuu makuun ja voit kasvattaa kasvisten määrää pikkuhiljaa. Maissisose on yksinäänkin aika makeaa, oletko kokeillut sitä tai bataattia?
 
"jep"
Mitä olet koittanut? Oletko koittanut bataattia? Siinä on kivan pehmeä maku, hieman makea, joka vetoaa hedelmän ystäviin. Siihen voi sitten hiljaksiin sekoitella muita makuja. Toinen keino on sekoittaa perunaa hedelmän tai marjan joukkoon.. Ällön kuuloista, tiedän, mutta jos lapselle maistuu.. Siitä pikkuhiljaa vähentää sitten makean osuutta ja lisää soseen. Hieman kuoritusta kesäkurpitsasta tulee keittämällä ja sauvasekoittimella survomalla (liiat vedet vaan pois) silkkinen sose, joka koostumukseltaan on lähellä hedelmäsoseita. Joka tapauksessa, ole sinnikäs. Tarjoa aina ensin vihannesta. Uuteen makuun tottuminen vie aikaa.
 
Huppu
Tààllà Etelà-Euroopassa laitetaan lastenmòssòihin hiukan oliiviòljyà ja parmesaaniraastetta jo ihan ensipòperòistà làhtien, tuohan se makua.. Ei siis hedelmàsoseisiin ;) mutta ns. suolaiseen ruokaan. En kyllà nyt mene ihan vannomaan ettà minkà ikàisenà noita suositellaan aloitettavaksi, ehkà noin 6kk làhtien?
 
"Kumikameli"
Jos teet soseita itse, voit kokeilla tehdä suht kiinteää sosetta johon reilu loraus korviketta mukaan kun tarjoat ruokaa, korvikehan on makeaa ja lapselle tutun makuista.
 
Kiitos kaikille neuvoista, pitää huomenna alkaa kokeilemaan mikä meillä toimisi parhaiten. Ja tosiaan soseet olen lämpimänä antanut joten kokeillaan kylmää. perunaa,porkkanaa,maissia ja bataattia olen kokeillut.
 

Yhteistyössä