Miten saan motivoitua itseni laihduttamaan?

  • Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
Epätoivoinen
itsekurini on erittäin huono.
itsensä motivointi on erittäin vaikeaa, siihen ei auta ajatukset laihempana, ei hyövytä ostaa jotain todella ihanaa vaatetta joka olisi pieni ja johon sitten laihduttaisin, palkinnot/lupaukset eivät auta. motivointi aiheita olisi erittäin paljon, mutta mikään niistä ei toimi.
Mikä avuksi?

Olen jo 4 vuotta haaveillut että saisin vartaloni takaisin, keräisin taas miesten katseita, eikä tarvitsisi vaatteita ostaessa ja baariin mentäessä miettiä näkyykö jenkkakahvat ja lerpattaako allit.

Haluan todella laihtua, mutta motivaatio on täysin hukassa :( tavoite olisi laihtua n.10kg ainakin.
 
vieras
mitään?sekä se ,että sulla on enemmän vuosia terveempänä edessä!jos haluat olla vaivainen vanhus myöhemmin , sitten ei kannata liikkua..ajattele sitä ,että nivelesi kestävät paremmin ja pääset kävelemään vanhanakin paremmin!Kyllä sinä onnistut!ajattele aina:minä voin,minä pystyn.
 
Musta tuntuu että se monesti auttaa jos onnistuu ensin laihtumaan vähän ja huomaa itse eron niin se auttaa sitten eteenpäin, kun kerran alkuun pääsee niin innostuu :)

Ehkä se on se että tulee positiivinen asenne, ei siis "pitäisi laihtua kun vartalo on kamala" vaan "olen hyvännäköinen ja tulen vielä koko ajan paremman näköiseksi!" Olen kuullut että joillekin ylipainoisille esim. se että ovat ostaneet vartaloa imartelevia vaatteita ja muutenkin panostaneet ulkonäköönsä senpainoisina kuin ovat, on saanut alkuun myös onnistuneen laihduttamisen.

 
Epätoivoinen
salilla tykkään käydä vain jos siellä ei ole muuta porukkaa ja ainoa sali jossa voin käydä on viereisessä kunnassa. syy miksi en meidän salilla käy on henkilökohtainen, joten ei siitä sen enempää. en voi mennä illallakaan salille koska joutuisin ottamaan lapseni mukaan joten ainoa sopiva aika olisi iltapäivä ja silloin siellä on ihmisiä aivan liikaa.

olen haaveillut personal traineristä, mutta sellaiseen minulla ei ole varaa :(
 
Epätoivoinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entä crosstrainer?
laitteita minulta löytyy jo tarpeeksi, kuntopyörä, stepperi ja 2 vatsalihas laitetta. pyörällä en voi polkea koska penkki on liian leveä joten puuduttaa jalkani ja alapääni, toinen vatsalaite tekee selkäni kipeäksi. stepperiä ja toista vatsalaitetta en vain saa aikaiseksi käytettyä.
 
paras motivaatiopotkuri on se kun huomaa kilojen katoavan. ekat kaksviikkoa on pahimmat,kun siitä selviää on loppu helpompi. ei kannata laittaa tavoitetta liian korkealle,tee sellaisia pieniä välitavoitteita,esim. 2kg 5kg jne.
liikunta tukee laihdutusta,mutta ei sitä tarvii hikihatussa harrastaa.
koita vaikka lähtee 10min kävelylle. ketään aloittelijaa ei varmasti kiinnosta mennä tunnin lenkille. lähteminen on vaikeinta. mutta jos aattelee että vaan pyörähtää pienellä kävelyllä niin se voikin venyä pidemmäksi. ja jo pienestä happihyppelystä tulee parempi olo.
terveellisesti syöminen voi olla vaikeeta aluksi,kannattaakin tutkia tarkoin terveelliset rasvat ym.
kiloklubi on nykyään ilmainen,siihen kannattaa tutustua.
itte oon pudottanut nyt 9kg ja oon normaalipainossa. vielä on 6kg pudotettavaa,mutten pidä kovaa kiirettä. kunhan ensi kesäksi ois kunnossa =)
 
Ärsyttää ku tälläkin hetkellä voisin ihan hyvin lähteä kävelylle, mutta olen kuumeessa. olen huomannut että aina kun ei ole mahdollista niin silloin kyllä haluttaisi kuntoilemaan, mutta sitten kun olisi aikaa ja pystyisi niin ei varmasti haluta :(
 
mun crossari maksoi 299? on hyvä. mutta ei sillä sen enempää tuu tehtyä kun millään muullakaan.
kun raahaa ittensä salille jumppaan tai spinningiin niin saa tehoja paremmin. yksin tehdessä ei tuu niin hyvin tehtyä.
hurahdin itte spinningiin. nyt kun oon ollu kipee enkä oo päässy 2 vkon niin on jo vierotus oireita.
katsoppa netanttilasta noita crossareita.
 
Jos paikkakunnallasi toimi xtravaganza-ryhmä, suosittelen sinulle sitä. Se kyllä maksaa jonkun verran, mutta jos miettii, mikä raha menee herkkuihin ja törkyjen syöntiin, niin ei se paljon ole. Ja, lisäksi siihen kuuluu kuntosaliohjaus ja liikuntaryhmien käyttö.
 
Sama motivaationpuute vaivaa täälläkin. Enää en saa tavallisesta kaupasta vaatteitakaan.
Mutta ajatus siitä, että ei saa ikinä enää syödä niin paljon kun tahtoo, tai että suklaata vain pätkis viikossa - niin olen mieluumin lihava. Ei kai sit saa viinaakaan juoda. pöh.
Samperin kiukkuinen minusta tulee eikä muuta.
 
personal trainer maksaa paljon,riippuen kuinka paljon sitä haluaa käyttää. omalta salilta kannattaa kysellä. ja kannattaa olla tarkkana,koska personal trainer nimeä voi käyttää ammattitaidottomatkin.
suomessa trainereita kouluttaa kaksi paikkaa,joten niistä valmistuneet on ainakin ammattitaitoisia. nimiä en muista mut kaikki taitaa löytää googlella.
 
Itsellä ainakin se kipinä laihduttamiseen tuli, kun huomasi että olo on vetämätön ja tylsä jatkuvasti. Kahden lapsen jälkeen ylimääristä oli jäänyt yli 10kg. Laihdutin painonvartijoiden avulla ja säännöllisellä lenkkeilyllä/ulkoilulla. Ja pääsinkin tavoitteeseen, ja sitten alkoikin kolmas ilmoittaa tulostaan. Olen jatkanut terveellisellä linjalla, tosin välillä niistä lepsuu herkuttelemaan. Silti olen ollut tämän raskauden todella hyvässä kunnossa, paino on vielä viikoilla 34 alle sen mistä aloin aikanaan lahduttamaan. Ja lasten kanssa todellakin jaksaa.
 

Yhteistyössä