Miten saan mieheni kirjoittamaan tulonsa kotihoidontukihakemukseen?

  • Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En ymmärrä, että naimisissa ollessa olisi jotakin salattavaa. Meillä ei tulisi tollasta tilannetta, kun eihän sitä nyt tarvitse oman puolisonsa edessä mitään hävetä.
 
jopas
Tekstiviestipalvelulla saa tietää kaikkien tulot (verotettavat), myös oman miehen tai naapurin Pentin. Googleta.

Sinänsä ihme meininkiä, ettei avio tai avoliitossa olevat voivat jakaa näinkin yksinkertaista asiaa.

Mitä jos sanoisit miehellesi, että meidän perheeseen ei tule kodinhoidontukea ennen kuin hän on kaavakkeen täyttänyt. Että haluaako hän että te menetätte rahan?
 
Anskuliinukka
Tää ap joka kyselee ihan hassuja ja kommentoi melkoisen monissa keskusteluissa elää kyllä uskomatonta elämää, lapsia on vaikka minkä ikäisiä, on murkkuja, täysikäisiä ja kaikkee siltä väliltä, on raskaana ja kyselee lääkkeistä,. On naimisissa ja menossa naimisiin, hääpukuongelmia jne...
Siis oikeesti! En tietenkään tiedä onko kyseessä sama henkilö, mutta keskusteluja seuranneena ihmettelen tätä persoonaa joka aloittaa keskusteluja ja pyörii nimellä ap jokapaikassa. Usein kysyy neuvoa ja apua muulla nimellä tai nimettä, mutta keskustelun aikana kommentoi tai vastaa ap:na. Tiedän että useat ihmiset voivat käyttää samaa nimimerkkiä vierailijana, mutta paljolti vaikuttaa samalta ihmiseltä. Jotenkin tuntuu että joku ei täsmää, kysessä on usein aika provosoivaa tai erikoista...
... Mulle tulee mielen ystäväni joka ehti joka paikkaan sairastuttuaan kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön... silloin hänellä "ongelmia" ja "vastauksia" joka lähtöön... Kesti aikansa ennen kuin lähipiiri tajusi mistä kyse ja auttoi ihmisen hoitoon. Nyt asiat hänellä huomattavasti paremmin.
Hyvä ap, en tiedä sinusta mitään... mutta olen huolestunut! Toivon sulle kaikkea hyvää, mutta jos kirjoittelet näille palstoille paljon ja siitä koostuu elämäsi sisältö, niin pyydän, hae apua... silloin kaikki ei ehkä ole kohdallaan! Jos olen erehtynyt, niin pyydän nöyrästi anteeksi! En ole heittämässä lokaa päällesi, olen oikeasti huolissani.
 
viisastelija
Alkuperäinen kirjoittaja hhhheeeehhe:
Anskuliinukka heii ap eli alkuperäinen ketjun aloittaja eli joka ketjussa on ap

Niin mutta kuten anskuliinukka jo mainitsikin, niin hänen mielestä ap-nimimerkki vastailee nimen omaan näihin hullunkurisimpiin kysymyksiin ja kommentoi niitä. Kyllä Anskuliinukan kirjoituksesta kävi selväksi että hän tietää että ap=alkuperäinen
 
Päivän paras
Reps kops. :D

Älä välitä Anskuliinukka, varmaan joku muukin on palstailun aloittaessaan tehny saman johtopäätöksen mut ei oo vaa onnekseen kerenny sitä ilmasta muille.

Ap:lle: Onko teillä kaikki kunnossa? Aika outoa mustakin, että edes tommosta asiaa ei puolisolle kerrota.
Laita paperi muuten valmiiksi, kirjekuori viereen ym. kaikki pyydät laittamaan sinne tulot ja heittämään postiin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viisastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhheeeehhe:
Anskuliinukka heii ap eli alkuperäinen ketjun aloittaja eli joka ketjussa on ap

Niin mutta kuten anskuliinukka jo mainitsikin, niin hänen mielestä ap-nimimerkki vastailee nimen omaan näihin hullunkurisimpiin kysymyksiin ja kommentoi niitä. Kyllä Anskuliinukan kirjoituksesta kävi selväksi että hän tietää että ap=alkuperäinen
En kyllä saanut siitä ollenkaan sellasta käsitystä että hän tietäis mistä on kyse. Hänhän ihmetteli lähinnä sitä, että ap on ihan joka paikassa kommentoimassa.
 
hox
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti:
Piilottelee tulojaa kun olen pankista tarkistanut ja ne ovatkin pienemmät kuin sanoi.Nyt lisäksi lomautukset vähentää tuloja.
No, mutta tarviihan sen tilinauhan siihen hakemukseen kuitenkin liitteeksi, eli rahoja ei tipu, jos mies ei ilmoita tulojaan .
 
muuttanut
Täällä meillä päin siihen pitää liittää ihan palkkatodistus, ei riitä että ne tulot vain itse ilmoittaa. Eli niitä saa esim kelalta sellasia valmiita tuohon asiaan tarkotettuja lomakkeita, joka kiikutetaan työnantajalle, tai moni työnantaja voi sellaisen ihan omille lomakepohjillekin tehdä. Mun miehen työnantajalta löytyi ainakin jo valmiina sellainen tuloselvityslomakepohja mihin vaan täyttivät tiedot.
 
ap
En nyt ymmärtänyt anskuliinukan kirjoitusta.En kyllä ole sama henkilö.Mies saa tilinauhan suoraan työpaikalleen ei sitä kotio tuo ja pakko laittaa se laatimaan tuo kotihoidontuen palkka-asia.Aina hoitanut meidän perheen raha-asiat ei anna niihin koskea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viisastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhheeeehhe:
Anskuliinukka heii ap eli alkuperäinen ketjun aloittaja eli joka ketjussa on ap

Niin mutta kuten anskuliinukka jo mainitsikin, niin hänen mielestä ap-nimimerkki vastailee nimen omaan näihin hullunkurisimpiin kysymyksiin ja kommentoi niitä. Kyllä Anskuliinukan kirjoituksesta kävi selväksi että hän tietää että ap=alkuperäinen
En kyllä saanut siitä ollenkaan sellasta käsitystä että hän tietäis mistä on kyse. Hänhän ihmetteli lähinnä sitä, että ap on ihan joka paikassa kommentoimassa.
Niinpä. Ei selvästi Anskuliininkukka nyt tiedä mikä on ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Anskuliinukka:
Tää ap joka kyselee ihan hassuja ja kommentoi melkoisen monissa keskusteluissa elää kyllä uskomatonta elämää, lapsia on vaikka minkä ikäisiä, on murkkuja, täysikäisiä ja kaikkee siltä väliltä, on raskaana ja kyselee lääkkeistä,. On naimisissa ja menossa naimisiin, hääpukuongelmia jne...
Siis oikeesti! En tietenkään tiedä onko kyseessä sama henkilö, mutta keskusteluja seuranneena ihmettelen tätä persoonaa joka aloittaa keskusteluja ja pyörii nimellä ap jokapaikassa. Usein kysyy neuvoa ja apua muulla nimellä tai nimettä, mutta keskustelun aikana kommentoi tai vastaa ap:na. Tiedän että useat ihmiset voivat käyttää samaa nimimerkkiä vierailijana, mutta paljolti vaikuttaa samalta ihmiseltä. Jotenkin tuntuu että joku ei täsmää, kysessä on usein aika provosoivaa tai erikoista... .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En nyt ymmärtänyt anskuliinukan kirjoitusta.En kyllä ole sama henkilö.Mies saa tilinauhan suoraan työpaikalleen ei sitä kotio tuo ja pakko laittaa se laatimaan tuo kotihoidontuen palkka-asia.Aina hoitanut meidän perheen raha-asiat ei anna niihin koskea.
Et tietenkään ole sama, Anskuliinukka vaan ei nyt tiennyt että joka ketjussa on oma ap:nsa, kun ei tuntenyt lyhennettä :)
 
Anskuliinukka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viisastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhheeeehhe:
Anskuliinukka heii ap eli alkuperäinen ketjun aloittaja eli joka ketjussa on ap

Niin mutta kuten anskuliinukka jo mainitsikin, niin hänen mielestä ap-nimimerkki vastailee nimen omaan näihin hullunkurisimpiin kysymyksiin ja kommentoi niitä. Kyllä Anskuliinukan kirjoituksesta kävi selväksi että hän tietää että ap=alkuperäinen
En kyllä saanut siitä ollenkaan sellasta käsitystä että hän tietäis mistä on kyse. Hänhän ihmetteli lähinnä sitä, että ap on ihan joka paikassa kommentoimassa.
Joo, en tiennyt! Tuleeko toi ap automaattisesti jos vastaa omaan, itse aloittamaansa ketjuun? Vai kirjoittaako aloittaja sen itse? :) :)
Hyvä jos asia näin! En ole kovinkaan kokenut käyttäjä ja surffailen aina joskus ja olen ihmetellyt asiaa jonkin aikaa. Esiintyy vaan yleensä just hassuissa kysymyksissä... siksi huolestuin. ;-) Heh heh! Sori vaan!
 
muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Anskuliinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viisastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhheeeehhe:
Anskuliinukka heii ap eli alkuperäinen ketjun aloittaja eli joka ketjussa on ap

Niin mutta kuten anskuliinukka jo mainitsikin, niin hänen mielestä ap-nimimerkki vastailee nimen omaan näihin hullunkurisimpiin kysymyksiin ja kommentoi niitä. Kyllä Anskuliinukan kirjoituksesta kävi selväksi että hän tietää että ap=alkuperäinen
En kyllä saanut siitä ollenkaan sellasta käsitystä että hän tietäis mistä on kyse. Hänhän ihmetteli lähinnä sitä, että ap on ihan joka paikassa kommentoimassa.
Joo, en tiennyt! Tuleeko toi ap automaattisesti jos vastaa omaan, itse aloittamaansa ketjuun? Vai kirjoittaako aloittaja sen itse? :) :)
Hyvä jos asia näin! En ole kovinkaan kokenut käyttäjä ja surffailen aina joskus ja olen ihmetellyt asiaa jonkin aikaa. Esiintyy vaan yleensä just hassuissa kysymyksissä... siksi huolestuin. ;-) Heh heh! Sori vaan!
Ei tule automattisesti, vain kirjautuneilla tulee automaattisesti nimimerkki kirjoitukseen. Joskus ketjun aloittaja (alkuperäinen) ei viitsi jatkuvasti kirjoittaa uudestaan nimimerkkiään ja sitten laittaa vaan ap.
 
Anskuliinukka
Alkuperäinen kirjoittaja Anskuliinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viisastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja hhhheeeehhe:
Anskuliinukka heii ap eli alkuperäinen ketjun aloittaja eli joka ketjussa on ap

Niin mutta kuten anskuliinukka jo mainitsikin, niin hänen mielestä ap-nimimerkki vastailee nimen omaan näihin hullunkurisimpiin kysymyksiin ja kommentoi niitä. Kyllä Anskuliinukan kirjoituksesta kävi selväksi että hän tietää että ap=alkuperäinen
En kyllä saanut siitä ollenkaan sellasta käsitystä että hän tietäis mistä on kyse. Hänhän ihmetteli lähinnä sitä, että ap on ihan joka paikassa kommentoimassa.
Joo, en tiennyt! Tuleeko toi ap automaattisesti jos vastaa omaan, itse aloittamaansa ketjuun? Vai kirjoittaako aloittaja sen itse? :) :)
Hyvä jos asia näin! En ole kovinkaan kokenut käyttäjä ja surffailen aina joskus ja olen ihmetellyt asiaa jonkin aikaa. Esiintyy vaan yleensä just hassuissa kysymyksissä... siksi huolestuin. ;-) Heh heh! Sori vaan!
Tosin monessa ketjussa ap on jo nimimerkkinä (vierailija) ihan ekassa keskustelun alussa, että ehkä sitä kautta kommenteilleni on olemassa peruste... Mutta nyt lopetan tämän keskusteluni tähän... Yritän oppia lisää! Tämä ei kuulu kysyjän aihealueeseen.

Kyllä perheessä pitää raha-asiat setviä niin että tarvittavat paperit saa täytettyä, jos ei yhdessä miehen kanssa onnistu, niin sossu ja Kela on niitä joista voi kaiketi apua ja ohjeita kysellä.
 

Yhteistyössä