Miten saan itsetunnon takas?

Eukko, joka laittaa monta kuvaa itsestään profiiliinsa ja tulee sitten valittamaan, kuinka ruma on ja keräämään katseita, kerjää huomiota ja kehuja ulkonäölleen. Älä viitsi. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin joku huomionkipeä narttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Liisa-L:
Eukko, joka laittaa monta kuvaa itsestään profiiliinsa ja tulee sitten valittamaan, kuinka ruma on ja keräämään katseita, kerjää huomiota ja kehuja ulkonäölleen. Älä viitsi. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin joku huomionkipeä narttu.

Kuvat profiilissa eivät ole kovinkaan tuoreita.
Ruman naaman saa meikillä piiloon.
Huomiota en halua, kuin omalta mieheltäni.
Elämässä on kyllä tärkeämpiäkin asioita, kuin huomionkipeä narttu. :flower:

Jos onnistuisin laihduttamaan itseni mieluisiin mittoihin, niin en olisi kuitenkaan tyytyväinen itseeni. Tuntuu, etten onnistu missään, enkä saa mitään aikaiseksi.
Eikä itsetunnon menetykseen ole edes mitään tiedostettavaa syytä.

Ahdistavaa, kun tuntuu, ettei mikään ole hyvin vaikka kaikki on ihan hyvin ja järjellä ajatellen oikeastaan paremmin kuin koskaan ennen. Ei vaan tunnu siltä.

Tuo olen läski ja ruma on se pinta koko paskasta. Mihinkään ei edes huvita enää lähteä. :/

Enkä mä ole masentunut. Ei mua kokoajan ahdista. Kesä vaan on tällasta aikaa, vaikka ennen rakastin sitä yli kaiken. Jotenkin se itseinho päsee niskan päälle, kun kaikilla on hauskaa. :(

Oletko aivan varma, ettei ole lievää masennusta? Monen pieneltä tuntuvan asian suuri summa. En minäkään tunnistanut itsessäni synnytyksen jälkeistä masennusta, vaikka se ajoi minut hirveään jamaan.

Olin turhan kärkäs. Ärsytti vaan, kun olet nätti ja näytät normaalipainoiselta, ja olen seurannut läheltä, kun reilusti ylipainoinen ja itsetunto-ongelmainen tuttava on käynyt läpi loputtomalta tuntuvaa sotaa itseään vastaan. Kyllä se sitten tympii lukea, kun noin terveen näköinen nuori nainen menee laukomaan tuollaista.

Yhteistyössä