Miten saadaan hiekka pois lapsen silmästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Silmä on jo ihan punanen ja kipeä. Alaluomea kun venyttää niin koko alareuna on hiekkaa täynnä. Lapsi on itkenyt jo jonkin aikaan mutta se ei huuhtele hiekkaa pois. Ei kauheesti anna enää edes koskea kasvoihin, niin mitä mä voin nyt tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos et itse saa sitä pois niin lääkäriin vaan sitten

Tietysti lähden päivystykseen jos on pakko, mutta mitä mä voisin ensin täällä kotona kokeilla?

Onko sulla sellaista lääkeruiskua? Jos on niin laita siihen lämmintä vettä ja ruiskuta silmään varovasti.

kallistakaa päätä niin että vesi valuu kohti silmän sisänurkkaa. Sitten just ruiskulla tms. voit varovasti huuhdella sitä silmää, raottaen vähän sitä luomea että vesi menee sinne ja hiekka tulisi pois.

no paljon vaan vedellä huuhtelua. En kyllä alkaisi itse mitään huuhtelua suorittamaan niin että raotellaan luomia ja ruiskulla truutataan vettä.. Tosiaan, jos et ihan vedellä saa huuhdeltua kraanan alla niin lääkäriin ja nopsaa.

Ei toi lapsi oikein anna koskea joten en pääse huuhtelemaan. Kuinka nopeesti sinne lääkäriin pitäisi sitten mennä?

no mä soittaisin heti, kyllä ne sieltä antaa lisäohjeet ja tietää miten toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei toi lapsi oikein anna koskea joten en pääse huuhtelemaan. Kuinka nopeesti sinne lääkäriin pitäisi sitten mennä?

Miten sä luulet että ne lääkärissä sen huuhtelee? Tikkarilla houkuttelemalla?

kyllä meillä keinot on. Pakolla vasta viimiseksi :P

Tultiin just päivystyksestä. Hoitajat sai osan huudeltua pois, vähän jäi vielä mutta lääkäri meinasi et tulee antibioottitippojen mukana pois. Eli vaikka olisin saanutkin kotona huuhdeltua niin olisi kuitenkin huomenna kuulemma pitänyt toi antibioottikuuri hakea. Viikon verran pitää nyt niitä tippoja laittaa :/ Ja meitä oli 3 pitämässä ja silti siitä ei tahtonut tulla mitään... huoh... noin pienestä asiasta näin suuri vaiva. Pääasia et on nyt kunnossa kuitenkin :)

Yhteistyössä