Miten saada VATSAMAKKAROITA pienemmäksi

Olen yhden lapsen äiti. Esikoinen täyttää kesällä 2 vuotta.
Olen noin 164 cm ja tällähetkellä 70 kg :(
Ennen raskautta paino oli noin 64 kg. Paino ei ole koskaan alkanut 7-numerolla... yhyy.
Eli omasta mielestäni painoa on tällä hetkellä liikaa!
Onko muilla jäänyt raskauden ja synnytyksen jälkeen ylimääräistä etenkin vatsanseudulle? Itselläni se on juuri se pahin alue.
Raskausaikana paino lisääntyi 13 kilolla.

Tietysti tässä voi katsoa vähän peiliinkin ja syyttää itseä, kun aloitin liikuntaharratuksen vasta viime syksynä. Sitä ennen en juuri liikkunut. Imetin kyllä esikoistanikin melkein viime vuoden alkukesään saakka ja monihan on sitä mieltä, että silloin kuin imettää niin ei saa laihduttaa...

Mikä siinä on kun ei saa otettua itseä niskasta kiinni ja tehtyä säännölllisesti (=päivittäin) nuita vatsalihasliikkeitä?
Parina päivänä tulee tehtyä, mutta sitten se vaan taas jää.
Nyt kun katson itseä peilistä sivuttain, on maha aika kamalan näköinen. Pursuilee aika lailla. Hyvä kun suihkussa ollessa enää varpaitansa näkee.
Sitten on myös se kun istuu, niin silloihan ne vatsamakkarat vasta esiin tuleekin. Napapaidoista yms.tiukoista paidoista voi vain haaveilla...
Nyt olen yrittänyt käydä vaunukävelyllä pojan kanssa melkein päivittäin. Lisäksi käyn kerran viikossa bodypumpis.
Omasta mielestäni esim.jalat ei ole lihavat vaan se ongelmakohta on suureltaosin tuossa vatsanalueella.
Mitä liikuntamuotoja suosittelisitte?

Tietysti myös se ruokavalio on aika isossa osassa. Olen aika huono syömään kaikkea "vihreätä". Kotiruokaa syömme viikolla joka päivä ja sit viikonloppuna tulee sorruttua aina monenlaiseen naposteluun.
Myös se annoskoko kait olisi tärkeä???

Ottakaa kantaa ja antakaa vinkkejä!!!

t:MÖHÖMAHA


 
Minulla kans on ongelmakohtana ollut aina vatsanseutu..On nytkin vaikka paino ok ja urheilen paljon..On vaan tuolla korvien välissä se "pömppis"-juttu!
Jos haluat tosissasi tuloksia niin muista että ilman tuskaa ei tule tulosta.Minulla itselläni tämä lukee treeni-paidassakin motivaation lisäämiseksi.. :D
Ruokavalio kannattaa myös ehdottomasti laittaa erityistarkkailuun.Uudessa kuntoplussassa oli juttua 10+4 tyylisestä laihdutusmenetelmästä.Lyhyesti selitettynä meinaa sitä et 10 vrk:tta syödään terveellisesti ja kuntoillaan ja sit näinä 4 päivänä annetaan kehon ja mielenkin levätä..Saa syödä rennommin ja kuntoillaan vain kevyesti.En ole itse tuota täsmällisesti noudattanut, mut kuvittelisin et ois ihan kätevä tyyli muuttaa elintapojaan.Motivaationkin luulisi pysyvän paremmin kun välillä saa "luvan" kanssa huilata ja syödä vähän vaikka suklaatakin.. =)
Sinun kyllä minunkin tietämyksellä kannattaisi koittaa tiputtaa vaikka se 5kg pois.Pidennä vaikka vaunulenkkejä ja lisäksi vähintään 3 kertaa viikossa vaikka kuntosalia.Bodypumppi on hyvä,itsekkin käyn sellaisessa...
Onko sinulla joku kaveri joka kuntoilisi myös?Hän voisi sitten vaikka "houkutella" sinuakin liikkumaan jos motivaatio tuppaa loppumaan..Tai osta itsellesi uudet jumppahousut/tai se kuntosalikortti ja maksettuasi nämä et voi sitten olla käymättäkään..Toimi ainakin minulla!
Paras motivaation tuoja minulla on ainakin ollut tulosten näkyminen..Sen kun huomaa itse ja kaikista parasta kun joku muu sen sanoo..Antaa kummasti intoa lähteä lenkille vesisateessa tai mennä salille vaikka väsyttäisikin..
Kuntosalia suosittelen siksikin että siellä jos missä voi muokata kehoaan.Lisäksi se on helppoa..
Vatsalihaksia kannattaa tosiaan tehdä uutterasti, mutta totuus on se että ne lihakset ei tule näkyviin jos rasvaa on paljon päällä.Laihduttaessa pitkät kävely/juoksulenkit ovatkin hyviä..Omistatko sykemittarin?Sykkeen ollessa noin 140(riippuu kyllä iästäsi)on sellainen lukema jolla rasva ns.palaa...
Vatsalihasten vastapainoksi treenaa myös selkälihaksia.
Tässäpä joitain vinkkejä ja tsemppiä sulle kuntoilun aloittamiseen! =)
PS:Hiilihydraatteja vähentämällä pääset nopeammin tavoitteisiisi ja näkemättä nälkää...
 

Yhteistyössä