Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja aika paljon vaadittu lapsettomalta:
Ei ole helppoa lapsettoman alkaa lapsia kasvattamaan ja komentamaan,kyllä se on ensisijaisesti sinun ja lasten isän tehtävä.Hänen roolinsa ei ole olla isänä lapsillesi vaan heillä on oma isä.
Tottakai on ensisijaisesti minun ja eksän tehtävä, mutta voisi kai olettaa että uusioperheessä kaikkien tulisi puhaltaa yhteen hiileen? Mies mielellään hoitaisi lapsia aina silloin tällöin kun minulla on pakollista menoa, mutta se ei oikein onnistu kun hän ei saa lapsia tottelemaan. Viimeksi poikani oli mm. heittänyt tavaroita ja koittanut lyödä miestä, paiskonut ovia jne, mitä ei koskaan tee minulle, isälleen tai pikkuveljelleni.
Perheneuvolasta kun saimme lastenhoitoapua, niin he sanoivat että lapseni ovat voimakastahtoisia ja testaavat aikuiset ennenkuin alkavat tottelemaan... Eli auktoriteettiä tarvitaan ja kovasti.
Sitä auktoriteettiä ei kuitenkaan käskemällä kukaan saa itseensä. Voisin kuvitella, että itse olisin ihan yhtä pulassa lastesi kanssa jos sattuisin olemaan miehesi. En vain luontaisesti ole yhtään semmoinen henkilö, jolla olisi mitään auktoriteettia lapsiin. Jos mua alettaisiin syyttelemään asiasta, jolle en voi mitään, ahdistus varmaan kasvaisi niin suureksi, että alkaisin ainakin alitajuisesti välttelemään tuollaisia tilanteita joissa joudun pitämään kuria lapsille, joita en koe pystyväni hallitsemaan ollenkaan. Tuossa tilanteessa minusta vaaditaan siltä, jolla on auktoriteettia, sen käyttämistä. Hänen täytyy tehdä kaikin tavoin selväksi, että toisen aikuisen sana painaa ihan yhtälailla. Ei vika tuossa ole aikuisessa joka käskee väärin vaan lapsessa, joka ei tottele. Jos syytät vaan miestäsi ja annat siksi anteeksi lasten kovapäisyyden, homma ei tule ikinä toimimaan.
Onko teillä käytössä mitään rangaistuksia, mitä miehesi voisi käyttää jos lapset eivät tottele silloin kun nämä eivät usko puhetta (eli siis luultavasti useimmiten)?
Uusi näkökulma, kiitos siitä.
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että aikuisella on lapsiin nähden auktoriteetti, jos hän vain pitää mielensä kurissa eikä näytä hermostumistaan lapsille. Asia ei siis olekaan niin.
Mä sanon lapsille aina, että heidän pitää totella myös miestä. Lapset ei koskaan pääse kuin koira veräjästä. Minä vaadin että lapset tottelee aikuisia, mutta ei se silti aina vaan toimi.
Meillä on jäähypenkki käytössä, ollut jo useamman vuoden. Muttamutta... Olen selittänyt useaan kertaan miehelle, miten jäähyä käytetään, mutta hän hermostuu aina, ja huutaa, jolloin lapset ei todellakaan tottele. (jäähylle mennään yhden varoituksen kautta, sinne komennetaan puhuen rauhallisella äänellä, ja siellä pysytään oman ikävuosien mukainen minuuttimäärä. Näin se toimii, mutta jos lapsille huutaa niin he huutavat takaisin, eivät todellakaan pysy jäähyllä ja pistävät varsinaisen shown pystyyn.)