Miten saada tyttö 7kk syömään kiinteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi kun joku keksis..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi kun joku keksis..

Vieras
Pelkkää Rintamaitoa sai 6kk ikään. Siitä asti ollaan kokeiltu kiinteitä..tuloksetta!
Ei yksinkertaisesti suostu syömään!! Suu pysyy tiukasti kiinni ja pää heiluu uolelta toiselle.
Joku päivä saattaa mennä pieni annos jotain , kesäkurpitsasosetta lähinnä( sileää, ja ohutta) mutta sitten taas monta päivää että ehkä pari lusikkaa saa "väkisin" syötettyä.
Ja vaikka mitä on kokeiltu..Päärynäsose, maissi, parsa, kukkakali, peruna, mango, kotitekoinen mustikkasose..
Mutta ei kelpaa, ei. Tissiä syö ainoastaan.
Olen kokeillut myös maissinaksuja, mutta ei.
Mulla alkaa olla kohta pallo hukassa..Oisko kellään hyviä kikkoja?
Alkaa huolettamaan jo raudanpuutos ym.

HEi!
Meillä tytölle aloitettiin kiinteät myös yhtä myöhään, onneksi hyvällä menestyksellä.
Alussa sekoitin muussattua perunaa, kesäkurpitsaa, porkkanaa tms aika runsaaseen määrään äidinmaitoa (vinkki omalta äitiltä ja anopilta -molemmat aikoinaa kätilöitä ja 4-6 lapsen äitejä).
Näin pieni haistoi tutun ja turvallisen sieltä potun seasta. n 3-4 viikkoa jaksoin tätä ja sitten pikkuhiljaa lopetin ja maitoni tilalle tuli vesi. Siihenpä mennessä tyttö olikin jo oppinut, että perunakin on hyvää.

ihan kuin olisin itse tuon kirjoittanut... meillä kyllä on muutos parempaan lähtenyt pikku hiljaa käyntiin. tyttö kohta 8kk. meidän tyttö myös varsinainen tissimaakari ja ollaan huomattu että parhaiten syö kun isä syöttää ja äiti(tisseineen) ei ole lähimaillakaan. kaverilla vastaavanlaisessa tilanteessa apua on ollut siitä että mahdollisimman säännöllisesti koko perhe istuu tietyn ajan, esim. puol tuntia pöydän ääressä ja syö(sen mitä sitten syökin) ja puolen tunnin päästä lautaset otetaan pois. lisäksi itse olen sortunut siihen että kiinnitän vauvan huomion toisaalle, esim. viemällä lelun kasvojen ohi alhaalta ylös ja tuikkaamalla lusikan suuhun ja toivomalla ettei tyttö sylje. toivottavasti näistä apua edes vähän.

Joo..jönglööritempuilla :) olen nuo muutamat lusikalliset saanut menemään..
Mutta rasittavaa pitää koko ajan kauheaa sirkusta..
Isä on päivät töissä joten ei onnistu häntä syöttäjäksi laittaa..
Mummu yrittänyt, mutta laihoin tuloksin.

Anna vaan monta päivää samaa makua ja sitkeesti vaan jokapäivä kokeilet, vaikka aluks tuntuu että kaiken saa heittää roskiin. Ja tosiaan sit lopettaa, kun ei enää suosiolla syö. Mutta kannattaa tosin antaa samaa makua, että tottuis edes siihen yhteen kiinteän makuun. Esim. peruna-porkkana on hyvä. Jos yrittää väkisin niin sit tulee molemmille kammo. Tosi rasittavaa, mutta kyllä ne sen pikkuhiljaa oppii. Tai sit annat lapsen käteen esim. maissinaksun ja kun avaa suunsa laittaakseen sitä suuhun, niin silloin tyrkkäät. Aika kamalaa, mut näin meillä onnistui. Jaksamisia!!!

Heippa!
Meillä kanssa 7kk ja risat tyttö joka on rintaa saanut alusta asti. Ollaan tosin koeteltu jo kiinteitä syöttää n.4kk iästä lähtien kun arvasin että tulee olemaan "hankalaa" kun tyttö on myös sellainen tissimaakari.
Tässä muutama vinkki:

Syötä esim heräämisen jälkeen noin puolen tunnin päästä sosetta ja vasta sen jälkeen tissiä. Meillä alkoi syömään huomattavasti paremmin siten. Eli ekaks sose ja sitten vasta tissi.

Koeta syöttää niitä jogurttivalmisteita mitä saa antaa jo pienelle, ne maisuu hiukan kuin äidinmaidolle ja on makeaa, niin menee paremmin alas.

Makeilla soseilla meillä aloitettiin, vastoin yleisiä ohjeita, aurinkoinen- niminen sose meni parhaiten. Myöhemmin tuli silläkin stoppi ja nyt maistuu paremmin "suolaiset" soseet, kuten naudanlihaa ja kasviksia.

Muista että äidinmaito on makeaa, imelän makuista maitoa. Jos heti koetttaa antaa "suolaista" sosetta niin voi tehdä tenän jo siinä. Kyllä ne suolaiset alkaa sitten jossain vaiheessa mennä.

Muistatko mitä söit odotusaikana? Tuliko mihinkään himo? Jos, niin koetapa sitten syöttää sitä äidinmaitoon sekoitettuna. Mulla oli esim porkkana, ja siitä tyttö tykkääkin!

Toivottavasti oli jotain apua!

Kuumimmat

Yhteistyössä