Miten saada tomaatti-jauhelihakastikkeesta hyvää..? :D

Tumpula
Tuore basilika antaa ihanan maun. Lisää se vasta kun ruoka on jo valmista ja sekoita vaan kastikkeeseen.
Tuota kastikettahan voi höystää vaikka millä. Porkkanaraastetta, mustia oliiveja, fetajuustoa...
 
vieras
Mausteet pilaa sen jos käyttää joka sorttia. Ei tarvi muutako sen murskan, ehkä hitusen pyreetä ja pippuri+suola niin on hyvää! Tomattimurskassa on yleensä jo sipulia jos ei niin sitä myös laitetaan. :p
 
Salama McQueen
Mä olen laittanut mitä milloinkin- ruohosipulituorejuustoa, valkosipulituorejuustoa ja sitten sitä pippurituorejuustoa, jos tykkää mausteista.

Niin ja maitohyllyssä on niitä Creme Bonjour Cuisine purkkeja, ne sopii kaikki!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
ootkos koittanu tehdä jauhelihakastiketta knorrin kermakastikkeeseen?siitä saa sopivilla mausteilla ihan julmetun hyvää :p meidän perheen lempparia :p =)
En muuten oo.. :) Tarkotatko niitä jotka tehään jauheesta?
Niitä kyl oon jonkun pihvin tms. kanssa käyttäny, mutten ookkaan koskaan kokeillu jauhelihakastiketta tehä siitä..
 
Puolet pienestä purkista Polar 9% sulatejuustoa :p ja ruohosipulia!

Mie keitän jauhelihan edellisenä päivänä, kaadan liemen siivilän läpi kulhoon ja jääkaappiin yöksi. Seuraavana päivänä saa rasvakerroksen helposti pois. Jauhelihan maustan lämpimänä, ja lisään vehnäjauholla suurustettuun liemeen kun lähes valmista. Ja sitten se sulatejuusto. Jotenkin inhoan sitä kastikeen pinnalla lilluvaa rasvaa, siksi tämä (joo, onhan siinä sulatejuustossakin rasvaa :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja OneStepCloser:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
ootkos koittanu tehdä jauhelihakastiketta knorrin kermakastikkeeseen?siitä saa sopivilla mausteilla ihan julmetun hyvää :p meidän perheen lempparia :p =)
En muuten oo.. :) Tarkotatko niitä jotka tehään jauheesta?
Niitä kyl oon jonkun pihvin tms. kanssa käyttäny, mutten ookkaan koskaan kokeillu jauhelihakastiketta tehä siitä..
juu,juur niitä.tulee älyttömän hyvää,kannattaa kokeilla

=)
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Adaliina:
Puolet pienestä purkista Polar 9% sulatejuustoa :p ja ruohosipulia!

Mie keitän jauhelihan edellisenä päivänä, kaadan liemen siivilän läpi kulhoon ja jääkaappiin yöksi. Seuraavana päivänä saa rasvakerroksen helposti pois. Jauhelihan maustan lämpimänä, ja lisään vehnäjauholla suurustettuun liemeen kun lähes valmista. Ja sitten se sulatejuusto. Jotenkin inhoan sitä kastikeen pinnalla lilluvaa rasvaa, siksi tämä (joo, onhan siinä sulatejuustossakin rasvaa :LOL: )

Tuo sulatejuustokin on varmasti hyvää. Mä teen kastikkeen paistijauhelihasta, siihen ei tule tuota lilluvaa rasvakerrosta, mäkin inhoan sitä!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja OneStepCloser:
Mä oon yleensä siihen käyttäny jauhelihaa, tomaattimurskaa, sipulia ja tietty mausteita..

Mutta mutta.. jotenkin tuo tökkii, miten siitä sais taas herkullista?
Laita paljon ketsuppia, paprikamaustetta ja pizzamaustetta.

 

Yhteistyössä