Miten saada tabletit nieltyä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onkohan kellään koskaan kokemusta vastaavasta, mulla 14v.poika ja sai tänään kapseli muotoisen antibioottikuurin. Poika ei vaan saa kapselia alas, on yritetty vaikka mitä. Ei kuulemma vaan saa sitä alas, hänen vaikea niellä mitään tabletteja. viimeksi kun oli lääkekuuri niin jauhettiin lääke mehun joukkoon, mutta nyt kapseli niin ei onnistu. mitä ihmettä tässä keksii, lääke pitäisi saada otettua. poika ei kiukuttele lääkekuurista, ei vaan saa tabletteja tai kapseleita nieltyä ja itsekin stressaantuu siitä. 14v.niin mikstuurat ei oikein enää tule kysymykseen. Kellään kokemusta vastaavasta tai vinkkejä?
 
vierailija
Ainoa mitä keksin niin onq ottaa suu täyteen juomaa, ja sitten kapseli sisään ja nielaista, juoma kuljettaa sen helpommin alas noin kuin jos ottaa ensin kapselin ja juo perään.
 
Mun tytär joutui jo pienenä aloittamaan lääkkeiden oton perussairauteen, joskus isojakin tabletteja tai kapseleita. Parhaiten meni alas, kun otti jugurttia lusikkaan, lääke siihen päälle ja ääntä kohti. Juoman kanssa oli tosi vaikeaa. Nyt nielee jo vaikka kuinka monta tablettia kerralla tarvittaessa veden kanssa. Toki on nyt 12 ja ottanut lääkkeitä jo 8 vuotta.
 
vierailija
Minä olen keksinyt sellaisen, että otan tabletin kanssa palan pullaa suuhun, sitten vettä mukaan ja hyvin on mennyt. Voi olla pullan tilalla jotain muutakin pehmeää syötävää. Tsemppiä! :)
 
vierailija
Paras keino on avata suunsa siellä lääkärissä ja kysellä vaihtoehtoa, minkä voi pienentää/jauhaa ja syödä jonkin kanssa vaikka maistuisi kuinka pahalta.

Jonkin jogurtin, kiisselin tai vanukkaan kera voi yrittää niellä. Sellaisen, millä on liukas koostumus, mutta jonka kuitenkin joutuu nielaisemaan alas.

Tulee tuosta mieleen, kun oltiin esikoisen kanssa lasten päivystyksessä muutamaa viikkoa ennen kuin ylitti sen ikärajan ja lääkäri kysyi, että laitetaanko antibiootti nestemäisenä. "Tabletteina!" kuului molempien suusta samanaikaisesti, tuo lapsi kun ei ole saanut mikstuuralääkkeitä alas oksentelematta. Lääkäri totesikin, että tuon kokoiselle taitaakin olla parempi ne tabletit, kun mikstuuraa olisi joutunut syömään aikamoiset määrät. Toinen onkin sitten ollut sihtikurkku, joka ei osaa niitä tabletteja syödä. Jotain pieniä on kai jotenkin saanut alas monen monen yrittämän jälkeen. Jauhettuna syö vaikka kuinka pahanmakuisia tabletteja.
 
Deleted member 149094
Ei ole, lääke voi olla jopa erittäin haitallinen tai vaarallinen jos se esim. imeytyy elimistöön liian nopeasti. Miksi vänkäät vaikka olet väärässä? Itse voi syödä vaikka hatullisen pjaskaa jos halua, ihan sama.
Laita ihmeessä linkki tuosta tiedosta, kuinka se menee!


Vai että vaarallinen... Onko sulla paljonkin opioideja käytössä?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
vierailija
Kokeilkaa sitä, että ei yritä nielaista pilleriä erikseen, vaan pistää pillerin suuhun ja juo lasillisen vettä. Siis ei kulausta, vaan lasillisen. Tietenkin siinä juomisen aikana pitää vähän avittaa sitä pilleriä kielellä liikkeelle, mutta kuitenkin parempi niin että se menee siinä sivussa vahingoss kuin että yrittäisi tehdä pillerin nielemisestä oman ohjelmanumeronsa.
 
vierailija
Onkohan kellään koskaan kokemusta vastaavasta, mulla 14v.poika ja sai tänään kapseli muotoisen antibioottikuurin. Poika ei vaan saa kapselia alas, on yritetty vaikka mitä. Ei kuulemma vaan saa sitä alas, hänen vaikea niellä mitään tabletteja. viimeksi kun oli lääkekuuri niin jauhettiin lääke mehun joukkoon, mutta nyt kapseli niin ei onnistu. mitä ihmettä tässä keksii, lääke pitäisi saada otettua. poika ei kiukuttele lääkekuurista, ei vaan saa tabletteja tai kapseleita nieltyä ja itsekin stressaantuu siitä. 14v.niin mikstuurat ei oikein enää tule kysymykseen. Kellään kokemusta vastaavasta tai vinkkejä?
Peräpuikkona niin nykyajan soijapojillekin menee sisään, korkeintaan ilosta itkien.
 
vierailija
On kokemusta, mun poika on jo 21v. Talvella ostin hänelle vitamiinitabletteja kun oli väsyneen oloinen, ei edelleenkään saa niellyksi, pureskeli niitä onnistuneesti neljänä päivänä, viidentenä oksensi kun ne on niin kamalan makuisia.
Kokeiltu on vuosien varrella jugurtti, jäätelö, piimä, kaikkee mitä on mieleen tullu, mutta ei vaan tabletit mene alas.
 

Yhteistyössä