miten saada potkut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsen kanssa kotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsen kanssa kotiin

Vieras
Olen totaalisen loppu työhöni mutta en voi sanoutua itse irti..Miten saisi työnantajan puolesta irtisanomislapun..En aio jäädä elämään työttömyystuloilla vaa n olla jonkun aikaa kotona ja miettiä mitä elämälläni teen...uusi lapsi tai toinen työ..

Eiköhän tuossa tapauksessa oo viisain sanoa ittensä irti !!!!!
Ei kai vaan...... tuttua........
tympäsee vaan sun työnantajan puolesta!!!!!! :headwall: :headwall:

Ymmärrän sinua!
Oma työni oli raskasta ravintola-alaa toisena vastaavana, kolmeen vuoteen en saanut päivääkään vapaata, ylitöitä viikottain väh.9h.pienet lapset ja aviomies. Mahdoton yhdistelmä ja väsyin myös totaalisesti. Olen täydellisyyden ihminen työssä, kotona jne..kaiken täytyy olla aina tiptop! Oma ratkaisuni oli raskaus,pojat saivatkin pikkusiskon.työnantajan kanssa sovimme lomautuksesta äitiysloman jälkeen yhdessä sovussa,sain ajatella tulevaisuutta ja hoitaa pikkuisen itse 3v.ikään asti.Lähdin opiskelemaan ansiosidonnaisella+kulukorvauksella uutta kolmivuotista ammattitutkintoa, raskasta on opiskellakkin perheellisenä. Sain kuitenkin hengähtää työuupumuksesta ja keskittyä muutaman vuoden vain perheeseen.
Olin niin hyvä työntekijä yritykselle että minulle on edelleenkin ovet auki jos haluan takaisin, ehkä sitten kun ei enää tarvitse ajatella muita kuin itseäni. Kun on lapset kotona he tarvitsevat minua enempi ja minä heitä, heistä saan voimaa ja iloa. Ja tuleehan minulla mahdollisuus koulutuksen myötä hakeutua ihan uusillekkin työsaroille ja saada näin vaihtelua elämään.
Tee vain rohkeita valintoja, jos sinulla oli perhe ja lapset varmasti uskon että sinäkin voit saada työnantajan puolellesi.Varsinkin jos olet kiitettävän tason työntekijä älä epäröi! Rohkeutta valintoihisi :) Minun työnantajalleni ruusuja :flower: ja ymmärrystä äideille työelämään pomoilta! emme me ratkea ihan kaikkeen vaikka sitkeitä puurtajia olemmekin! :wave:

Koita saada "kolme varotusta".
Eikö oiski ihanaa lähtä hakemaan töitä semmosilla papereilla, sillä kyllähän työnantajat yhteydessä toisiinsa... :laugh:
voisimpa sanoa ettet saa töitä
En ainakaan antaisi... :attn:

mä olen sitä mieltä,että jos työnantaja irtisanoo sinut niin varmasti kärsit tulevien työpaikkojen hakemisessa.Heti takertuvat siihen,että olet irtisanottu :o
Tiedän tunteen,että haluaisi jäädä kotiin ja tehdä ihan jotain muuta =) Jaksamista

Heippa! Eräs tuttavani oli kokolailla samassa tilanteessa. Hän ratkaisi asian niin, että meni kesken hoitovapaan työpaikalleen juttelemaan työnantajansa kanssa ja pyysi heitä erottamaan hänet. Pienten sovittelujen jälkeen he pääsivät yhteisymmärykseen ja tuttavani irtisanottiin.

Mitähän "laki" antaisi myöten...?
- irtisanoutuminen työnantajasta johtuvista syistä?
- terveydelliset syyt?
- työnantaja antaa sinun mennä "tuotannollistaloudellisista syistä johtuen..."
Kuten aikaisemminkin mainittiin, kannattaa miettiä tarkkaan ettet tulevaisuudessa joudu katumaan!
Oletko huomioinut karenssiajat tai muut mitä voi tulla?
Entä että työttämänä et saa hoitotukea.. :headwall:

Hei!
Itse olen myöskin ollut vastaavan laisessa tilanteessa, eli työpaikalla on ollut todella kurjaa. Lopulta en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua itse karenssille. Jälkeenpäin asiaa tuumiessani olen tajunnut että työnantaja on tarkoituksellisesti ajanut minut siihen pisteeseen että irtisanoudun. Työntekijän irtisanomissuoja on sen verran hyvä ettei työnantaja pysty irtisanomaan laillisesti työntekijää kovin helposti jos ei ole esim. tuota tuotannollista ja taloudellista syytä. Jos työntekijä vie laitonta irtisanomista eteenpäin on seurauksena isot rapsut työnantajalle joten on kätevämpää "hiillostaa" työntekijä itse irtisanoutumaan.
Mutta asiaan. Kerroit että tilanne vie sinulta mm. yöunet. Sinuna menisin lääkäriin esim. työterveyshuoltoon ja hakisin sairaslomaa. "Burn outin" tai masennuksen vuoksi saa sairaslomaa hyvässä lykyssä parikin kuukautta (tosin muutaman viikon kerrallaan) näin saat etäisyyttä työpaikallesi ja aikaa miettiä tulevaisuutta. Toinen vaihtoehto, joka ei toki sulje ensimmäistä pois, on että jäät vuorotteluvapaalle. Mieti ja ota selvää näistä vaihtoehdoista.

Yhteistyössä