miten saada päivin ja öin noin 7kk ikäinen vauva nukkumaan?

ei ole syönyt öisin 1,5kk iän jälkeen lainkaan. nukkui 4kk asti 20-07 joka yö heräämättä, johon asti nukkui 1 x maks 1h ja 1 x 30min päiväunet päivällä.

sen jälkeen on nukkunut päivällä 0,5-1h ja 1h yleensä. voi myäs olla että ottaa vaikka kolmet vartin nokoset päivällä. yöksi "sammuu" 19 jälkeen, herää ekan kerran 00, siittä sitten lähes tasaisesti 1-2h välein. Ei välttämättä itke, kitisee tutin tippumista, tai jopa höpöttelee. rauhottuu heti takaisin unille saatuaan tutin, mutta aika väsy on itsellä tuttia koko yön nostellessa :(

lapsi on kolmas.
 
"Vieras"
No lataat sänkyyn esim viisi tuttia, josko se ite löytäisi niistä jonkun? Tai sitte vaan vierotat tutista kokonaan jos siitä kerran on enempi haittaa kuin hyötyä eli lapsi kitisee yöllä sen perään. Tietysti se vaikeuttaa jonkinverran unille rauhoittumista mutta minkäs teet.. 8 kk on jo ihan hyvä ikä luopua tutista, eikä teidän lapsella siihen enää pitkä matka oo. Meillä kuous hylkäs tutin oma-aloitteisesti 6 kk iässä, se pari kk se olisi ollut ihan kätevä rauhoittaja esim rattaissa jne, mutta sen jälkeen sitä ei kyllä kukaan kaivamnu.

Päiväunet pitenee varmaan vasta kun siirtyy yksiin uniin, jotkut ei vaan nuku ton pidempiä pätkiä.
 
no kun ny kerran pari yöl heräis vähintäs sen neljän sijaan ja nukkuis todella aina ne päiväunensa. tälläkään viikolla ei ole kertaakaan nukkunut päivällä kuin ne vartin unet.

tuttia ei osaa itse laittaa, kuin väärinpäin, eikä rauhotu itekseen.

ei minusta riitä että 19/20-02 välin nukkuu vain kunnolla.

ja vaunujen liikkuessa ei nuku lainkaa. nukataa kyllä heti sänkyynsä ja vaunuihin kun tuuppaa kynnyksen yli.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
no kun ny kerran pari yöl heräis vähintäs sen neljän sijaan ja nukkuis todella aina ne päiväunensa. tälläkään viikolla ei ole kertaakaan nukkunut päivällä kuin ne vartin unet.

tuttia ei osaa itse laittaa, kuin väärinpäin, eikä rauhotu itekseen.

ei minusta riitä että 19/20-02 välin nukkuu vain kunnolla.

ja vaunujen liikkuessa ei nuku lainkaa. nukataa kyllä heti sänkyynsä ja vaunuihin kun tuuppaa kynnyksen yli.
Lapses on selvästi eri mieltä :) Mutta, joo, ikäväähän tuo on, mutta meillä 3v tekee vielä ihan samaa..
 
"Äiti"
Kokeile antaa jotain eriä ruokaa muutaman päivän iltaisin jos se auttaisi, puuro voi turvottaa. Entä hampaitakin varmaan tekee ja allanut aktiivisemmaksi liikkeissään. Antaisin panadolia muutamana päivänä myös yöksi. Tuskin tutissa vika. Ton ikäset alkaa olla levottomia , lämmin kylpy ja hellä hierontakin voisi auttaa iltaisin.
 
"Vieras"
no kun ny kerran pari yöl heräis vähintäs sen neljän sijaan ja nukkuis todella aina ne päiväunensa. tälläkään viikolla ei ole kertaakaan nukkunut päivällä kuin ne vartin unet.

tuttia ei osaa itse laittaa, kuin väärinpäin, eikä rauhotu itekseen.

ei minusta riitä että 19/20-02 välin nukkuu vain kunnolla.

ja vaunujen liikkuessa ei nuku lainkaa. nukataa kyllä heti sänkyynsä ja vaunuihin kun tuuppaa kynnyksen yli.
No jätä se tutti pois.
 
Maira harmaana
Ikävä kyllä tuota tuttirumbaa tulee sit tod.näk. jatkumaan niin kauan kun tuttia syö.. :( Tai niin meillä oli esikoisen kanssa joka alkoi nukkuu yönsä kokonaan alle parikuisena, sit joskus ennen puoltavuotta alko se juokseminen ja sitä sit kesti..

Ja mitä niihin päiväuniin tulee niin mulla on täällä 6kk ikäinen joka ei nuku välttämättä kunnon päiväunia ollenkaan, harrastaa just tota vartin torkkumista, mut eipä sitä lasta pakottaa voi ja jos ei nukkumaan rauhotu vaikka yrittää nukuttaa niin olkoot minun mielestä..
 
Missä ongelma
Joo, meillä taitaa toi ongelma vaan olla ihan toista luokkaa kuin teillä. Tää liikkumaan opettelu on saanut meidän samanikäisen heräämään taas 15 kertaa yössä eikä hyvinäkään aikoina päästä vain neljään yöheräämiseen kuin ehkä kerran kuussa, muuten herää 6-7 kertaa yössä. Tuttia meillä ei ole ollut ollenkaan käytössä.

Mutta varmaan toikin yöheräily voi herkemmän väsyttää. Päiväunet meillä on samaa luokkaa kuin teillä. Mua lohduttaa se, että esikoinen oli vielä levottomampi nukkuja.
 
"kesis"
meillä tyttö nukkui toooodella vähän. pinnis lähellä meidän sänkyä ja huomasin etä öisin jos en ole sängyssä ja likka herää niin alkaa nukkumaan omia aikojaan uudelleen mutta auta armias jos olin sängyssä niin johan meteli ja kitinä alkoi...mulla meni vain muutama kk että tajusin tämän... =) likka oli 8,5k kun siirrettiin veljen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan niin johan alkoi sujumaan paremmin...=nukkuin 22/23-06/07 ajan. nukkui muutan 1v4kk asti 20 min/pv päikkäreitä...eikä vieläkään nuku 7h enempää öisin. on nyt 3v.
 
joo siis vaikka väsyttääkin mua niin tiedän että vaikeampiakin nukkujia on. Omakohtasesti esikko heräs 4,5vuotiaaksi asti joka ikinen yö pahimmillas puolen tunnin välein. Keskimmäinen on nukkunut aina hyvin yönsä.

pohdin vain tätä pienintä että sitten päivisin kyllä kitisee väsyään, hinkkaa silmiään yms. että väsyhän hänellä on mutta en saa nukkumaan pidempään.

hampaissa ei ole vielä tulossa mitään, siis ei turvotusta tai punasta, mutta toki ne voi vaan tullakkin.

liiku ei mitenkään vielä, edes käänny, muutakuin kylelleen.

tänäänkin simahti vajaa 19 puurolautasensa ääreen :/

mitä muuta te sitten annatte iltapalaksi kuin puuroa?
 
"vieras"
Meil on kans 7 kk ikäinen tyttö.. Me ollaan jätetty tutti pois (hoX! Juuri näihin aikoihin tutista "vierottaminen" on ihan älyttömän helppoa, kitisee tyyliin parille unille sitä ja se siitä!!)
 
Toi äskönen sama vieras
joo siis vaikka väsyttääkin mua niin tiedän että vaikeampiakin nukkujia on. Omakohtasesti esikko heräs 4,5vuotiaaksi asti joka ikinen yö pahimmillas puolen tunnin välein. Keskimmäinen on nukkunut aina hyvin yönsä.

pohdin vain tätä pienintä että sitten päivisin kyllä kitisee väsyään, hinkkaa silmiään yms. että väsyhän hänellä on mutta en saa nukkumaan pidempään.

hampaissa ei ole vielä tulossa mitään, siis ei turvotusta tai punasta, mutta toki ne voi vaan tullakkin.

liiku ei mitenkään vielä, edes käänny, muutakuin kylelleen.

tänäänkin simahti vajaa 19 puurolautasensa ääreen :/

mitä muuta te sitten annatte iltapalaksi kuin puuroa?
Me annetaan puuron lisäksi pullo maitoa SYLISSÄ ja SOHVALLA ja sen jälkeen käydään viemässä tytön ollessa hereillä sänkyyn ja mennään pois, ei mitään hyssyttelyjä, silittelyjä tms..
 
Toi äskönen sama vieras
Ja vieläki tuli mieleen.. :D
Kokeiles lopettaa se vaunujenkin hyssyttely, meillä ainaki nukkuu hyvin kun vaan "nakkaa" sen nukkuun ja antaa itekseen päästä uneen (ja pääsee myös ite helpommalla ;) )
 
saa meilläkin siis puuron lisäksi maitoa ja nämä kaikki ruokapöydän ääressä. sylitellään kyllä päivällä paljonkin välillä.

koskaan en ole nukuttanut. nukahtaa heti itekseen, kun tuuppaan vaunut ulos tai lasken sänkyyn. joskus höpöttää maks viis min. nykyjään vaan nukahtaa jo ennen vaunuihin/sänkyyn laskuakin kun on niin väsyny.

täytynee kokeilla sitten tuota tutin pois jättöä -heti huomenna.
 
Vastailen tähen omaan, kun aika-ajoin aihe on esillä. tuttia ei jätetty pois, mutta meno vain hurjeni. huutoo puolen tunnin välein. nyt meillä nukutaan jo koko öitäkin
-kiitos lääkärin, joka tutki refluksiasiaa pojan kohdalla. Häntä närästää paljon ja se pitää hereillä. gaviscon auttoi.
 

Yhteistyössä