Miten saada motivaatio pysymään ylhäällä koulun suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Motivaatiota ei vähennä opiskelu ja opiskelukaverit, vaan koulumatka, joka on yhteen suuntaan tunti ja sama kotiin päin.

Keväällä, kun valkkasin tätä koulupaikkaa, en lähempänä olevaan kouluun halunnut mennä, kun olin kuullut huonoja kokemuksia sieltä.

Sitten hainkin tänne kauempana olevaan kouluun ja polleana silloin ajattelin, että enköhän kouluun jaksa ajella huoletta mennen tullen.

Vaan kyllä on tuo matka alkanut todella pahoin jo tökkimään. Kauhulla jo odotan aikaa marras- ja joulukuu, kun on liukasta - pimeää tai ainakin hämärää ympäri vuorokauden. Taivaalta sataa joko vettä, räntää tai lunta.
Pelkään todella, että ajan tieltä ulos tai jotain vastaavaa.

Eihän minusta mitään, mutta vastuu on itsellä todella suuri, kun kuljetan opiskelukaveria kyydissäni, kun hänellä taas ei ole ajokorttia.

Olen jo nyt yrittänyt katsella, että josko lähempänä olisi jotain pientä yksiötä, jonne voisi mennä vuokralla asumaan ainakin talviajan (marraskuu - maaliskuu), mutta ei ole vielä edullisen hintaista ilmaantunut.

Mutta toivottavasti sopeudun tähän koulumatkaan edes jotenkin. En kyllä keskenkään opiskeluita enää tahtoisi jättää.

Mieskin vihjaisi, että vaihda lähempänä oleviin kouluihin, vaan ei sekään nappaa, koska olen tuolla jo opiskelut hyvään vauhtiin saanut ja joka oppilaitoksessa kuitenkin on omat opiskelusysteeminsä, mihin mukaan meno olisi jo tässä vaiheessa aika mahdotonta. Saatikka, kun on tuolla oleviin opiskelukavereihin jo hyvin tutustunut. Uuteen ryhmään meno olisi myös hyvin hankalaa.

Yhteistyössä