Miten saada mies tajuamaan, että hänen äitinsä

  • Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti
miniä
on ehkä hänelle ihana pullantuoksuinen äiti, lapsille ihana mummu, mutta minulle täysi piru!

Jos minä kysyn anoppia katsomaan lapsia, on vastaus "kai se on pakko jos et itse pärjää niiden kanssa". Jos mies pyytää, sanoo anoppi "tottakai, ihanaa". Anoppi puhuu minulle kauniisti miehen kuullen, mutta kun mies ei oo, saattaa tokaista "ootpa sinä taas kauhean näköinen" "etkö osaa siivota uunia" ym... Mies ei usko, sanoo että kuvittelen...

Meillä on kauhea riita kun en halunnut anoppia tänään lapsenvahdiksi kun olen menossa särkypäivystykseen. Täällä kotona on vähän sotkua ja en jaksa laittaa kipeän hampaan kanssa ruokaa, lapset saa syödä valmisruokaa. Anoppi arvostelee aina kaikkia tekojani. Jos kotona ei oo hellaa puunattu kiiltäväksi, on se sama asia kun huono äiti. Jos pyykit on kuivamassa narulla, on se saamattomuutta. Jos lapset saa harvoin valmisruokaa, on se aivan kamalaa. Anoppi haukkuu minun ulkonäköä, sanoo lihavaksi. Sanoo lasten kuullen kaikkea "eikö se äiti taaskaan oo saanut mitään aikaiseksi ym" En nyt jaksa kuunnella sellaista kun olen aivan tuskissani tämän himskatin hampaan kanssa:(

Äh, sekavaa tekstiä varmaan. En osaa ajatella kun on niin sairaan kipeä tuo hammas:(
 
toinen miniä
Kerropa minulle kun keksit! Samanlainen anoppi on meillä. Minä oon ratkaissut tilanteen kertomalla sanatarkasti anopin möläytykset ja ilmoittamalla olevani valmis avoimeen keskusteluun. Ääni kellossa on alkanut muuttua.
 
ikävää että miehesi ei usko sinua. Järjestä anopille ansa, laita vaikka puhelimesta kaiutin päälle ja pakota miehes kuuntelemaan kuinka anoppi sulle puhuu. Anopille tietenki ensin sanot että miehes ei ole kotona :saint: :saint:
 
Gluteus maximus
meille ei tuollainen anoppi tulisi eikä hänellä olisi mitään asiaa meille ennen kuin opettelisi alkeelliset käytöstävät. Vaikka on mummo ja miehen äiti niin pitää osata käyttäytyä.
 
Meillä meinas olla anopin kanssa samanlaista mut nopeasti oppi et mun kotona ei tarvii mua arvostella. Näytin parikertaa ulko-ovea.
Se miten saisit miehesi uskomaan onkin vaikeampaa... koita hoitaa asia anoppisi kanssa. Paukase sanoa suoraan et miksi arvostelee tai kehoita lopettamaan arvostelu
 
ihmeellistä
Eiköhän tällaseen tilanteeseen auta SUORA PUHE. Sanoppa sille anopilles ihan suoraan, että etkö vois arvostelun sijaan kannustaa!! Sano sille, että tuntuu pahalta kun arvostelee ja puhuu ilkeesti, tuskin sillon enää kehtaa alkaa nälvimään. Ja jos kehtaa, niin älä päästä sitä enää lähelles ellei mies ole myös paikalla! Ei tollasta tartte kenenkä sietää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toinen miniä:
Kerropa minulle kun keksit! Samanlainen anoppi on meillä. Minä oon ratkaissut tilanteen kertomalla sanatarkasti anopin möläytykset ja ilmoittamalla olevani valmis avoimeen keskusteluun. Ääni kellossa on alkanut muuttua.
Mies on pari kertaa soittanut anopille, että oletko sanonut **** lihavaksi tai oletko haukkunut kotia. Anoppi on alkanut itkemään puhelimessa miehelle ja sanonut, että MINÄ olen käsittänyt aivan väärin ja MIKSI MINÄ vihaan heitä.. Niinpä puhe onkin kääntynyt sujuvasti anoppiin ja minut on unohdettu. Mies sanoo, että minun pitäisi ymmärtää, että mies on aina anopin pikku poika... Joo, ymmärrän minä tavallaan, mutta ei kai sitä aina pidä jaksaa vaan sietää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syy miksi katkaisin välit anoppiin jo 8 vuotta sitten, en ole käynyt sen koomin, muutaman kerran olen joissakin sukujuhlissa nähnyt...
Anoppi on meillä ainoa joka voi auttaa lastenhoidossa. Ilman häntä en koskaan pääsisi lääkäriin tai asioille, eli hän on pakollinen ihminen meidän elämässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Meille ei ois asiaa tollasella anopilla |O Koita vielä puhua miehelles :hug:
No koitin. Soitin hänelle, että voisiko tänään tehdä poikkeuksen ja olla hetken töistä pois että pääsen lääkäriin. Mies sanoi heti "äiti kyllä tulee" ja kun sanoin, että haluaisin tänään olla ilman arvosteluja ja nälvimistä, niin mies suuttui. Olen kuulemma hankala ihminen:(
 
vähän samanlaista
hei!
menee hiukan ohi topicin mut kerron kuitenkin...

Meillä ongelma on enempikin mieheni mummo. Ja kyse on enempi lapsen kasvatustavoista mm. ylimääräset välipalat, heti kun kiinteitä olis voinu antaa ees ihan pikkusen karkkia mehua ym. joka kerta kun kävimme kylässä noin 2krt/vk selitin että miksi ei, no viimmeisin kerta oli joulukuun puolivälissä kun olimme jo viikolla käyneet ja taas olin selittäny nää välipala ym jutut niin taas viikonloppuna mentiin ohi lapsen omien vanhempien näissä syömisjutuissa(kyseessä ei ole muistamaton mummo vaan virkeä 65v). No silloin räjähdin ja huusin että aina sama juttu ja miksei voi uskoa mitä me lapsen vanhempina lapselle tahdomme antaa jne. no mummo mökötti koko loppu visiitin makuuhuoneessa (mieheni vanhemmat oli myös paikalla) heipa huudeltiin kun lähdettiin.
Laitoin tekstiviestin tälle mummolle seuraavana päivänä ja pyysin anteeksi tahditonta käytöstäni mutta en sitä mistä suutuin. Eipä ole mummosta vielä kuulunut...mies vei joulukukan ja kiitollinen oli ollut mutta eipä ole kylään pyydellyt...ja stressi siltäerää helpottunut :D
 
vieras
Ihmettelen kyllä, miksi anoppi käyttäytyisi noin. Miksi haluaisi tahallaan myrkyttää välejä poikansa perheessä? Ehkä tuollaisia anoppeja on, en kyllä tajua, miksi joku olisi tuollainen. Luultavimmin hän ei ole itse saanut huomiota ja kiitosta omasta työstään aikanaan, vaikka on joutunut tekemään paljon hommia.

Tässä on nyt pari strategiaa. Joko loukkaannut, ja otat etäisyyttä. Tai sitten yrität työntää omat loukkaantumisen tunteet syrjään, ja alkaa kaveriksi anopin kanssa. Vähän kyselemään, että miten hän aikanaan teki, ja millaista silloin oli olla äiti, kun hän oli siinä elämänvaiheessa. ihan vaan kuuntelisit, ja antaisit sen tunnustuksen, jota hän varmaan koskaan ei ole saanut, ja joka varmaan hänen mieltään edelleen myrkyttää.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syy miksi katkaisin välit anoppiin jo 8 vuotta sitten, en ole käynyt sen koomin, muutaman kerran olen joissakin sukujuhlissa nähnyt...
Anoppi on meillä ainoa joka voi auttaa lastenhoidossa. Ilman häntä en koskaan pääsisi lääkäriin tai asioille, eli hän on pakollinen ihminen meidän elämässä.
minä olisin sitten menemättä tai ottaisin lapset mukaan joka paikkaan (niin kuin nyt teenkin ) kuin, että joku käyttäytyy törkeästi minua kohtaan. Jos pakko olisi niin sitten hommaisin hoitajan kotiin...ulkopuolisen ja kohteliaan. minun kodissani ei minun silmille hypitä ja jos mies ei usko niin mies voi painua sinne äitinsä helmoihin. :kieh:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelen kyllä, miksi anoppi käyttäytyisi noin. Miksi haluaisi tahallaan myrkyttää välejä poikansa perheessä? Ehkä tuollaisia anoppeja on, en kyllä tajua, miksi joku olisi tuollainen. Luultavimmin hän ei ole itse saanut huomiota ja kiitosta omasta työstään aikanaan, vaikka on joutunut tekemään paljon hommia.

Tässä on nyt pari strategiaa. Joko loukkaannut, ja otat etäisyyttä. Tai sitten yrität työntää omat loukkaantumisen tunteet syrjään, ja alkaa kaveriksi anopin kanssa. Vähän kyselemään, että miten hän aikanaan teki, ja millaista silloin oli olla äiti, kun hän oli siinä elämänvaiheessa. ihan vaan kuuntelisit, ja antaisit sen tunnustuksen, jota hän varmaan koskaan ei ole saanut, ja joka varmaan hänen mieltään edelleen myrkyttää.
Uskon, että tekstissäsi on juuri se asian ydin. Hän on aikanaan hoitanut kolme lasta, koskaan ei ole kiitosta varmasti saanut. Alkuun olin juuri sellainen, että kyselin ja olin kiinnostunut. Kerta toisensa jälkeen hän vastasi "mitä sinä siitäkään tajuaisit" tai että "ihan turhaan kerron, ei sinusta kuitenkaan koskaan tule yhtä tunnollista äitiä". Niin lopetin. Kerrottakoon vielä, että miehen veljen vaimo ei ole kuuteen vuoteen ollut missään tekemisissä anopin kanssa, ei käy edes sukujuhlissa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syy miksi katkaisin välit anoppiin jo 8 vuotta sitten, en ole käynyt sen koomin, muutaman kerran olen joissakin sukujuhlissa nähnyt...
Anoppi on meillä ainoa joka voi auttaa lastenhoidossa. Ilman häntä en koskaan pääsisi lääkäriin tai asioille, eli hän on pakollinen ihminen meidän elämässä.
minä olisin sitten menemättä tai ottaisin lapset mukaan joka paikkaan (niin kuin nyt teenkin ) kuin, että joku käyttäytyy törkeästi minua kohtaan. Jos pakko olisi niin sitten hommaisin hoitajan kotiin...ulkopuolisen ja kohteliaan. minun kodissani ei minun silmille hypitä ja jos mies ei usko niin mies voi painua sinne äitinsä helmoihin. :kieh:
Hammaslääkäriin tai gynelle ei saa ottaa lapsia mukaan, muutenpa lapset onkin mukana kaikkialla.
 

Yhteistyössä