Miten saada mahd. nopeesti painon tippumaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Painan 88 ja oon 168cm pitkä. Pitäis saada väh.10 kg pois mutta miten ne sais mahd nopeesti ja helpolla? Oon tosi malttamaton.. Ja syön suruuni ja pahaan olooni.. Mitä pitäis päivän aikana syödä, että paino alkaisi tippua? Käyn 2-3 kertaa viikossa reilun puolen tunnin lenkillä, joskus jumpassa. Muuta liikuntaa en kerkee harrastamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä tietää ihan perus kotiruoan kcal:t?

Kokeile tätä
http://www.fineli.fi/foodbasket.php?lang=fi

Mä antaisin yksinkertaiseksi laihdutusohjeeksi myös sen, että jätät sokerin ja valkoiset jauhot ihan ensiksi pois. Vähentää turvotusta ja olo tuntuu kevyemmältä.

Mä en kaloreita niin laskis, vaan pienentäisin perusruokien annoskokoa ja jättäisin herkut pois. Naposteluhimoon esim. porkkanatikut on ehdottomat :) Lenkit on hyvä juttu, äläkä ota paineita jollet ehdi enempää, liikut mitä ehdit.

Uskon, että oot kärsimätön saamaan painon nopeesti alas mutta usko sinäkin, että pidemmän päälle nopeasti pudotetut kilot tulee nopeasti myös takas, eli 1-1,5kg kuukaudessa on hyvä pudottaa. Ja ite en käy puntarilla lainkaan, vaan seuraan painoa vaatteiden sopivuuden perusteella sekä voinnin paranemisella :)

kalorilaskuri.fi - voit syöttää perusruokien reseptit ja se laskee kalorimäärän. Itse kuitenkin ehdotan, että mikäli haluat laihtua ja nopeasti et syö sitä perusruokaa ja kaikki herkut pois. Tilalle salaattia, kasvisosekeittoa ja marjoja/hedelmiä. Ja vettä se 3 litraa päivässä. Saattaa alkaa maistua puulta nopeasti ja vaati lisäksi sen verran itsekuria, ettei sorru herkkuihin edes silloin illalla telkun ääressä kun jtn hyvää tekis mieli. Itse laihduin totaalisella herkkulakolla keskimäärin 2kg (nesteet veks) eka viikkoina, josta määrä väheni kiloon ja lopulta terveeseen puoleen kiloon viikossa.

Suosittelen ensin käymään terapiassa selvittelemässä ongelmia. Vaikka oot kuinka kärsimätön niin ainoa pysyvä painonpudotus on hitaasti ja vakaasti n 0,5 kg /viikko.

Alkuperäinen kirjoittaja Pudottaja:
Suosittelen ensin käymään terapiassa selvittelemässä ongelmia. Vaikka oot kuinka kärsimätön niin ainoa pysyvä painonpudotus on hitaasti ja vakaasti n 0,5 kg /viikko.

Valitettavasti hitaasti hyvä tulee. Tosin nyt on 3kk:ssa häipynyt 15 kg - pienen tytsyn maailmaan pukkaus, imetys ja juoksuharrastuksen pariin pääseminen.. ;) Mutta oikeesti pitää vaihtaa sipsit ja suklaat porkkanaan ja omenoihin.. paitsi tietysti herkkupäivinä. Juhlapäivät ei vaikuta mitenkään painonhallintaan, se on se arki..

NOPEESTI ja HELPOLLA on kaksi ykköskirosanaa tässä yhteydessä :kieh:
Saathan sä ne niin lähtemään jos tahdonlujuutta riittää, mutta heti kun hervahdat helpottuneena, niin ne tulee vielä nopeemmin ja helpommin takasin.

Kirjoitat:
"Oon tosi malttamaton.. Ja syön suruuni ja pahaan olooni.. Mitä pitäis päivän aikana syödä, että paino alkaisi tippua?" Miten noi asiat liittyy toisiinsa? Hyvä joo, sit ku on hyvä päivä niin panttaat kuin hullu, ja kun tulee huono päivä niin syöt sitte sitäkin hullummin. Ja huonoja päiviä tulee useammin, koska koet joutuvasi tekemään jatkuvasti kamalia uhrauksia... Ei toimi.

Oleellista on päästä käsiksi siihen malttamattomuuteen, ja opetella surun käsittelemiseen muilla tavoilla. Mut se ei o välttämättä helppoa eikä nopeeta!

sun pitäs nyt aluks pudottaa 20kg!
mutta jokatapuksessa,laihdut kun jätät nopeat hiilihydraatit pois ja korvaat ne kasviksilla.
syöt hyviä rasvoja tarpeeksi,muttei liikaa ja proteiinia on hyvä saada ainakin 60g vrk.
tutki netistä näitä asioita ja perehdy kunnolla.

liikuntahan on vain tukena,ruokavalio on se joka laihduttaa.

Nopeimman tuloksen kokonaisuudessaan saat, kun aloitat laihduttamisen järkevästi ja pidät jatkossa tavat sellaisena, ettei paino kuroudu takaisin ylös. Jatkuvilla pikalaihdutuksilla tulokset harvemmin on pysyviä ja ollaan vaan siinä kierteessä, haaveillaan nopeista tuloksista eikä edistytä ollenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
liikuntahan on vain tukena,ruokavalio on se joka laihduttaa.

No mulla ainoa "laihdutustapa" on liikunnan lisääminen. Siis liikun säännöllisesti ja paljon. Kun liikkuminen vaikeutuu (raskaudet, selkäkipu, liukas talvi) ja vähenee niin paino nousee..

Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
suosittelen kiloklubia. se on ilmainen ja helppo käyttää. tehokaskin jos sitä vaan noudattaa!

Peesi!

olen myös siellä, mutta mietityttää kun ei ole paino tippunut että se kalorimäärä päivässä on liikaa n. 1530, en kyllä syö sinne asti ikinä

Alkuperäinen kirjoittaja laihis:
suosittelen kiloklubia. se on ilmainen ja helppo käyttää. tehokaskin jos sitä vaan noudattaa!

Peesi!

olen myös siellä, mutta mietityttää kun ei ole paino tippunut että se kalorimäärä päivässä on liikaa n. 1530, en kyllä syö sinne asti ikinä

Siis paino ei ole tippunut ollenkaan? Vai oisko jumi menossa?

Kiloklubin ideanahan on musta enemmänkin se, että ei laihduta, vaan oikein sömisestä tulee elämäntapa. Siksi se ei olekaan mikään kitudieetti; eihän kukaan sellaisella (ainakaan toivottavasti) loppuelämäänsä vietä.

Mä itse olen ollut kiloklubissa nyt kaks viikkoo ja paino on pudonu reilut neljä kiloa (enimmäkseen nestettä siis), mutta ei ole tarvinnut nähdä nälkää ja tulee syötyä oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:

Peesi!

Kiloklubin ideanahan on musta enemmänkin se, että ei laihduta, vaan oikein sömisestä tulee elämäntapa. Siksi se ei olekaan mikään kitudieetti; eihän kukaan sellaisella (ainakaan toivottavasti) loppuelämäänsä vietä.

Mä itse olen ollut kiloklubissa nyt kaks viikkoo ja paino on pudonu reilut neljä kiloa (enimmäkseen nestettä siis), mutta ei ole tarvinnut nähdä nälkää ja tulee syötyä oikein.

on kai vähän, mutta vaaka pysyy suunnilleen samassa (tai on rikki!) digitaalivaaka, rasvaprossakin nousi vaa´an mukaan! peilistä huomaa eroa kyllä. Taiddan ottaa mittanauhan käyttöön. syön tosi terveellisesti enkä herkuttele. Olen myös crossilla vedelly ja käyny sauvakävelyillä ja tanssinut salsaa, joten onko lihasta sitten tullut?? en tajuu

paljonko sulla kalorit kiloklubin mukaa pv:ssä? Onko tiputettavaa paljon?

Mä tiputin painonvartioiden pisteillä 12kg 8 tai 10 viikossa, en muista tarkkaan. Tosi helppoa kun voi syödä mitä vaan niiden pisteiden rajoissa, ja mulla ainakin tuotti toisinaan ongelmia saada kaikki päivän pisteet täyteen. Pidin myös herkuttelupäiviä milloin en laskenut pisteitä, ja silti paino putos. Nyt olen keväästä asti pitänyt paussia, ja painoa ei ole tullut yhtään takaisin vaikka olen mässännyt ihan huolella. Nyt taas pitäis jatkaa, enää 5-7kg pitäis saada pois. Ja ihan itsekseen olen pisteillyt, en siis ole käynyt missään ryhmässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:

Peesi!

on kai vähän, mutta vaaka pysyy suunnilleen samassa (tai on rikki!) digitaalivaaka, rasvaprossakin nousi vaa´an mukaan! peilistä huomaa eroa kyllä. Taiddan ottaa mittanauhan käyttöön. syön tosi terveellisesti enkä herkuttele. Olen myös crossilla vedelly ja käyny sauvakävelyillä ja tanssinut salsaa, joten onko lihasta sitten tullut?? en tajuu

paljonko sulla kalorit kiloklubin mukaa pv:ssä? Onko tiputettavaa paljon?

up

Jep, ei liian nopeaa kannata yrittää. Tosin heti alkuun saattaa muutama kilo lähtä reilusti nopeamminki, ne on lähinnä nesteitä.

Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota niihi hiilareihi, varsinki nopeisiin sellasiin, ne kannattaa jättää pois. Rasvaa pitää saada riittävästi, ettei kroppa mee säästöliekille (millä tahansa liian vähällä energialla menee). Proteiiniaki pitää saada päivässä n. 1g painokiloa kohti, ettei lihakset kutistu laihduttaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Jep, ei liian nopeaa kannata yrittää. Tosin heti alkuun saattaa muutama kilo lähtä reilusti nopeamminki, ne on lähinnä nesteitä.

Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota niihi hiilareihi, varsinki nopeisiin sellasiin, ne kannattaa jättää pois.

mitä nopeita esim on? sokeri, jauho vai

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota niihi hiilareihi, varsinki nopeisiin sellasiin, ne kannattaa jättää pois.

mitä nopeita esim on? sokeri, jauho vai

Jep; sokerit, valkoiset jauhot (puhdistetut), valkoinen riisi, valkoinen pasta, peruna. Parhaat hiilarit saadaan kasviksista ja marjoista, sekä kohtuullisesti täysjyväviljaa (ei oo ees pakko syödä, mut jos tahtoo ni täysjyvää mieluiten ruista) 1-3 viipaletta päivässä viipaleen koosta tietenki riippuu, kohtuullisesti hedelmää (n. 1 päivässä mut vielä mieluummin hedelmän sijasta marjoja ). Maitotuotteittenki hiilarit on ok mutta ei silti ehkä kannata ihan litrakaupalla juoda. :D Ja kun/jos sitä täysjyväviljaa/-riisiä syö, ni rasvaa pitää olla samalla aterialla, koska rasva hidastaa hiilihydraattien imeytymistä.

Näin verensokeri saadaan pidettyä tasaisempana, sekä insuliinitaso matalampana. Verensokerin tasaisuus on tärkeää siks, että kun syö paljon hiilihydraatteja, verensokeri hyppää pilviin -> insuliini reagoi voimakkaammin ja laskee verensokerin yhtä nopeasti ku se nousiki -> matala verensokeri -> nälän tunne (valenälkä ) -> herkemmin turhaa syömistä. Insuliinin avulla liika hiilihydraatti varastoidaan rasvaksi vyötärölle. Verensokerin heittely vaikuttaa toki muihiki asioihi, kuten vireystilaan ja mielialaan.

Yhteistyössä