Miten saa rahat takaisin jos ne on maksettu väärälle tilille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle tuli kerran jostain ihan oudosta paikasta 40 euroa. Menin pankkiin sanomaan, että en minä tunne tuollaista ihmistä, että tuskin on tarkoitettu minulle tuo raha. Pankki siirsi rahat takaisin tyypin tilille.

Että on ap sinullakin toivoa, jos rahojen saaja on rehellinen!

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä tuomas;22866121:
mäpä luulen, että sun kaveri ei ole edes maksanut sulle ja siksi keksinyt tällaisen jutun...saa vähän lisäaikaa maksaa

Kyllä se vain on maksanut.
nyt odotetaan pankin aukeamista että päästään sinne.
Kaveri on yhtä hädissään kuin minä jos rahat katoaa kuin pierusaharaan.

[QUOTE="vieras";22866083]Eikö olisi parempi, jos se sun kaveri soittaisi pankkiin? Hän ne rahat on maksanut ja hänen tililleen ne sitten palautetaankin.[/QUOTE]

Näin juuri, kaverin kuuluu ottaa yhteys pankkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä tuomas;22866121:
mäpä luulen, että sun kaveri ei ole edes maksanut sulle ja siksi keksinyt tällaisen jutun...saa vähän lisäaikaa maksaa
Mä olen lähes varma tästä. Se mahdollisuus että jos tilinumerossa kaksi numeroa vaihtaa paikkaansa ja tilinumero on sen jälkeen edelleen validi, on yksi ihan saatanan monesta.
Tilinumerossa viimeinen numero on tarkiste joka lasketaan tietyllä mutkikkaalla kaavalla muista numeroista. Jos tarkiste on väärä, ei maksu mene läpi.

Kokeilepa syöttää seuraavaan linkkiin tilinumerosi ja suorita tarkistus. Kokeile sen jälkeen vaihtaa joidenkin numeroiden paikkaa ja tarkista uudelleen.
Tuatara - Tarkistusmerkkien laskentaohjelmia (JavaScript)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22866300:
Mä olen lähes varma tästä. Se mahdollisuus että jos tilinumerossa kaksi numeroa vaihtaa paikkaansa ja tilinumero on sen jälkeen edelleen validi, on yksi ihan saatanan monesta.
Tilinumerossa viimeinen numero on tarkiste joka lasketaan tietyllä mutkikkaalla kaavalla muista numeroista. Jos tarkiste on väärä, ei maksu mene läpi.

Kokeilepa syöttää seuraavaan linkkiin tilinumerosi ja suorita tarkistus. Kokeile sen jälkeen vaihtaa joidenkin numeroiden paikkaa ja tarkista uudelleen.
Tuatara - Tarkistusmerkkien laskentaohjelmia (JavaScript)
olet varma siitä ettei ole maksanut niinkö?
on se nyt kumma kun sanon että kaveri maksoi ja sen kanssa sen tiliotetta netin kautta kirottiin että kaksi numeroa vain nurin mennyt ja maksu oli hyväksytty,tajunnut sitä vasta kun tänään kun kysäisin onko maksanut ja sanoi juu,sitten tulikin kahville ja katsottiin ja oli maksu lähtenyt ja tajuttiin yhdessä et voi jumalavita 2 numeroa väärin.
kaveri on itkuissa tuossa ja hermot raakileina jos rahoja ei saakaan takaisin=(

Eihän tuossa laki & talous -tietolähteessä ollut mitään uutta, maksaja ottaa itse yhteyttä omaan pankkiinsa, jos siirtoa ei ole ehtinyt tapahtua sen voi perua, mikäli rahat on siirretty, ei pankki voi muuta kuin pyytää palauttamaan rahat, pakko ei kuitenkaan ole.

Oletko nähnyt tiliotteen maksetusta summasta, vai mistä tiedät, että pers aukinen kaverisi on viimeiset rahansa yrittänyt sinun tilille siirtää?

[QUOTE="vieras";22865988]Mä maksoin kerran laskun väärään tilinumeroon ja koskaan en niitä rahoja saanut takasin :( Pankista vaan sanottiin että voi voi,toivottavasti saaja palauttaa ne...Niin,kaikkihan ovat rehellisiä! Tuntuu että pankissa on niiiiin paljon tärkeempääki tekemistä ku palvella asiakasta...että sinne meni ne rahat. Ja mitenkähän muutenkaan se saaja ne osaa palauttaa..?[/QUOTE]

Kaikki eivät ole rehellisiä.

Mun kaverille tuli 60€ joltain ihan vieraalta tyypiltä. se nosti rahat pois eikä kukaan koskaan huudellut perään, eikä kaveri huudellu eteenpäin. eli pankille.

Miehen kaveri jolla on tosi hyvät tulot sai yhtä äkkiä toimeentulotuen hakematta, no arvakkaa vaan mitä se teki: pisti rahat palamaan.

käskeppäs tämän kaverisi näyttämään kuitti maksusta sinulle !
testasin triplaIsän linkkiä ja ainakaan mun tilinumeroa ei saa millään väärin; heti menee hylkyyn kun vaihtelin numeroita sikin sokin.

ei helvetti onko teillä vikaa silmissä!
minä näin itse tiliotteen verkkopankista mistä maksu lähtenyt mutta 2 numeroa väärin siinä tilinumero sarjassa!!!!!!!!!!!
vittu pitääkö mun ruveta vielä teidän kanssa vänkään kun ottaa päähän ja itkettää muutenkin!!!!!!

no voi voi: jos se kuka ne rahat sai on joku köyhän puoleinen tai teini voipi olla että rahoja ei koskaan enää näy. juuri sen takia koska pankki maksaa tilinumeron mukaan; ei saajan mukaan.

ei helvetti onko teillä vikaa silmissä!
minä näin itse tiliotteen verkkopankista mistä maksu lähtenyt mutta 2 numeroa väärin siinä tilinumero sarjassa!!!!!!!!!!!
vittu pitääkö mun ruveta vielä teidän kanssa vänkään kun ottaa päähän ja itkettää muutenkin!!!!!!

Rauhoitu hyvä ihminen. Pyydä kaveriasi laittamaan ne uudestaan. Virhe oli hänen, ei sinun siitä tarvitse maksaa. Sitä paitsi mun verkkopankki ainakin herjaa jos tilinumero ja saajan nimi eivät täsmää. joten hänen olisi pitänyt laittaa myös sinun nimesi siihen väärin. Näkyihän kuitissa arkistointitunnus? Muuten kuitti ei kelpaa makstutositteeksi.

Vaikka raha olisi mennyt väärälle tilille eikä kaverisi sitä takaisin saisi, on hän kuitenkin velvollinen maksamaan sinulle mitä oli velkaa, hänen moka. Joten sinulla ei tässä oikeastaan mitään hätää, jos vain kaverisi on sen verran rehellinen.

Maksu palautuu takaisin. Koska niin samanlaisia tilinumeroita ei ole olemassa, että mahdollisesti laittaisi pari numeroa väärinpäin. Mutta saattaa kestää pari päivää.

Mun tilille jos joku laittais vahingossa pari sataa, niin en kyllä huomaisi.. Ei tuu niin tarkkaan seurattua, kun siellä on aina sen verran rahaa, etten huomaisi ylimääräistä kahta sataa..

Alkuperäinen kirjoittaja gjrseioö;22866461:
Sitä paitsi mun verkkopankki ainakin herjaa jos tilinumero ja saajan nimi eivät täsmää.
Missä verkkopankissa näin? Ainakaan OP:ssa ei mitään nimiä tarkistella. Joillekin tileille pankin järjestelmästä löytyy nimi mutta useimmille muiden pankkien tileille ei.
Enkä minä jaksa/viitsi kirjoitella jotain "Hämeen lääninverovirasto" tai "Viestintävirasto TV-maksuhallinto" vaan kirjoitan vaan "Verokarhu" tai "TV-lupa". Läpi menee kuin väärä raha.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22866499:
Missä verkkopankissa näin? Ainakaan OP:ssa ei mitään nimiä tarkistella. Joillekin tileille pankin järjestelmästä löytyy nimi mutta useimmille muiden pankkien tileille ei.
Enkä minä jaksa/viitsi kirjoitella jotain "Hämeen lääninverovirasto" tai "Viestintävirasto TV-maksuhallinto" vaan kirjoitan vaan "Verokarhu" tai "TV-lupa". Läpi menee kuin väärä raha.

Peesit tälle.
Pankkina Pop

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22866499:

Sampopankissa.

[QUOTE="vieras";22866327]Eihän tuossa laki & talous -tietolähteessä ollut mitään uutta, maksaja ottaa itse yhteyttä omaan pankkiinsa, jos siirtoa ei ole ehtinyt tapahtua sen voi perua, mikäli rahat on siirretty, ei pankki voi muuta kuin pyytää palauttamaan rahat, pakko ei kuitenkaan ole.
[/QUOTE]

Jos se tyyppi kenelle rahat on menneet ei halua maksaa niitä takaisin niin ne rahat voi itse periä. Tavalla tai toisella ne rahat kuitenkin saa takaisin.

Yhteistyössä