Rahat meni väärän henkilön tilille...Onko mitään toiveita takaisin saannista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tilisiirto piti tehdä henkilölle X. Näppäilyvirhe tilinumerossa ja rahat meni jonkun randomin tilille.
Onko mitään toiveita saada niitä takaisin?

Pankkeihin otettu yhteyttä. Mutta siis meinaan nyt tätä juridista puolta...Eli voinko vaikka vahingossa laittaa 10 000 € väärälle tililleja kys. hlö saa pitää ne?

Ei, hän ei saa pitää niitä.

Mun tilille oli laitettu kerran vahingossa muutamia kymppejä rahaa, ja pankista otettiin sitten yhteyttä, että ko. summa pitää edelleen löytyä tililtä, jotta voivat ottaa sen takaisin, koska on tapahtunut erehdys.

no periaatteessa, rahat pitää palauttaa takaisin sinun tilille. mutta jos henkilö on kiero ja käyttää ne äkkiä johonkin ja tekeytyy tyhjätaskuksi, niin mahdollisuudet on aika pienet saada ne takaisin. ehkä vähitellen jostain ulos oton kautta.

Meillä oli kerran pankki sössinyt jonkun suoraveloituksen kanssa ja ottanut väärältä tililtä summan mikä meidän olisi pitänyt maksaa. pankki luonnollisestikin itse hoiti tämän asian, meidän ei tarvinnut tehdä mitään.

[QUOTE="hmm";25132901]Meillä oli kerran pankki sössinyt jonkun suoraveloituksen kanssa ja ottanut väärältä tililtä summan mikä meidän olisi pitänyt maksaa. pankki luonnollisestikin itse hoiti tämän asian, meidän ei tarvinnut tehdä mitään.[/QUOTE]tottakai näin tapahtuu, jos kyseessä on pankin oma moka

Sattuipa kaverille että piti laittaa mun tilille rahaa ja menikin vieraalle. Soitti pankkiin ja pankki otti yhteyttä vieraaseen joka maksoi rahat takaisin alkuperäisen tilille. Eli sai rahat takaisin mutta siihen meni aikaa n.viikko.

mä kerran maksoin laskuja, ja luottokunnan laskua maksoin, enkä ollut katsonut tarpeeksi tarkkaan loppu summaa. maksoin siis koko luoton 1500 euroa, enkä sitä 300 euroa, jonka mies oli laittanut maksettavaksi. soitin heti virheen huomattuani luottokuntaa. toki he palauttivat rahat mutta meni viikko ennen kuin ne näkyi takaisin meidän tilillä. oli kiva sitten soitella muille, joille oli tarkoitus maksaa lasku, että se nyt viivästyy noin ja noin paljon oman mokan takia

Mä maksoin kerran kans vahingossa n. 1500 euroa luottokunnalle, vaikka ne piti maksaa s-pankille. Huomasin mokan vasta parin viikon päästä kun s-pankki alkoi karhuamaan saataviaan. Soitin luottokunnalle ja palauttivat rahan suht nopeasti. Tuolloin mietin, että onneks toinen osapuoli oli luottokunta eikä esim. joku ulkomaalainen firma (samoihin aikoihin olin maksanut mökkivuokran Italiaan).

Mä maksoin kerran kans vahingossa n. 1500 euroa luottokunnalle, vaikka ne piti maksaa s-pankille. Huomasin mokan vasta parin viikon päästä kun s-pankki alkoi karhuamaan saataviaan. Soitin luottokunnalle ja palauttivat rahan suht nopeasti. Tuolloin mietin, että onneks toinen osapuoli oli luottokunta eikä esim. joku ulkomaalainen firma (samoihin aikoihin olin maksanut mökkivuokran Italiaan).

Rasisti.-

Yhteistyössä