miten rohkaistua töihin / työnhakuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Siis kun mulla on aivan kakka asenne töihin. En halua, en uskalla. Ihmisten kans en halua juuri tekemisiin, koska pelkään omia mokia liikaa (varsinki siitä seuraavaa omaa suhtautumista). Se töihin kysyminen on jotain aivan kamalaa... Suoraan työpaikalle meneminen tai soittaminen. Helpompaa jos kirjottaa ja lähettää hakemuksen (niitäkään en kyllä osaa tehä, ei oo mitään asiaa siihen).

Yks mitä voisin kuvitella, ois siivoushomma, jossa olin viime kesänä. Ainaki kesäksi voisin saada sieltä hommaa, jos ei pitemmäks aikaa. Kun vaan uskaltais kysyä... :ashamed:

Työkokemusta ei ole kuin tuo viime kesäinen ja sit yks parin viikon pesti kaupungin hommissa. Ammattia ei ole. 2 koulua lopettanu kesken (yhtenä syynä juurikin työpelko, se että pitäs osata toimia ihmisten kans). Haku on taas kouluun ens syksyksi. Eli tosi vaikea edes saada töitä, varsinkaan kun en muutenkaan osaa esittäytyä edukseni.

Vielä ei ole mitään pakottavaa tarvetta ollu töihin joten on ollu helppo olla hakematta. Nyt rupee olla rahat tiukilla, kun mieski ollu töistä pois kohta pari kuukautta (rakentamisen takia). Rahaa rupeais tarvimaan enempi.

Ahistaa, ku pitää olla näin raukka!!! :'( :'( :'( En haluais töihi...haluaisin vaan liudan lapsia joita hoitaa kotona. :'(

mulla sama olotila ajoittain, tosin kyl mä sit ku oon töissä ollut niin hyvin siellä pärjännyt mut ainoa mitä töissä inhoan on työkaverit.. ehkä mulla on vain niin huonot kokemukset työkavereista mut niin vahva tunne et mä en työkavereiden kanssa tuu toimeen (osasyy voi olla et ainoot työkokemukset joita mul on periaattees niin olen ollut vain se harjoittelija jota on helppo simputtaa) ni siks tuntuu välillä et ei musta ole töihin..

Tosin välillä sit tuntuu ihan toiselta, kun mä kyl saisin varmaan töitä ja hyvinkin pärjäisin mutta mulla taasen on myös se että HALUAN jäädä kotiin jos ja toivottavasti kun tää lapsi syntyy. Ja töitä miettiä vasta sitten joskus 10v päästä :p

Mikä sulla Orion työssä/työn tekemisessä ahdistaa? Työkaverit vaiko asiakkaat? Jos menisit johonkin esim toimistotyöhön missä ei sosiaalisia taitoja tarvita ja näin ollen et olisi juuri ihmisten kanssa tekemisissä eikä työnteko niin paljoa ahdistaisi?

Mites olisi jos laittaisit vaikka yrityksille sahkopostia ja kysyisit esim. palkattomaan tyoharjoitteluun; saisit tyokokemusta ja samalla itsevarmuutta, ja kukaties vaikka toitakin!

Joo täällä ois kans varmaan ikuinen kotiäiti...Olisi parikin alaa jotka kiinnostais mennä opiskeleen mutta kun pitäs hakea sitten mennä jonnekki haastatteluun ja sit siel koulus pitäs uudet kaverit saada!!! Perhana ei kellään kiinnostaisi kirvesmies puoli lähtis mun kaa opiskeleen pk-seudulle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites olisi jos laittaisit vaikka yrityksille sahkopostia ja kysyisit esim. palkattomaan tyoharjoitteluun; saisit tyokokemusta ja samalla itsevarmuutta, ja kukaties vaikka toitakin!

Voisit myös kysyä työkkäristä onko sulla mahdollista saada harjoittelupaikka.Saisit palkkaakin peräti 8 euron ylläpitokorvauksen ja sopimuksen voi tehdä vaikka kuukaudeksi jos ei pitempää halua.

voithan tehdä sen liudan lapsia, mutta kyllä lastenhoito on raskasta työtä ja ihan normityössä (esim. laitoshoitaja) pääset takuulla helpommalla ja saat rahaakin.

Kiitos kommenteista.
Joku työharjottelujuttu voiski olla ihan kokeilemisen arvosta.

Meinasin nyt kuitenki tarttua niskasta kii, ja soitella tässä joku päivä tonne, jos pääsisin samaa siivoushommaa tekemään ku viime kesänä. Vähän tympiää hommaa se kyllä oli, mutta mieluummin fyysisesti raskasta hommaa kuin asiakaspalvelutyötä.

Että ei se haittaa jos työ on raskasta, kunhan ei nyt ylivoimaisen raskasta.

Pikkupaikkakunta tämä, eikä mahollisuutta lähtä oikeen kauemmaskaan, ei mitä tahansa työtä saiskaan.

Joku toimistotyökin vois olla... Mutta minkälainen koulutus pitäis olla?

Yhteistyössä