MITEN RATKAISTA KOULULAISEN VÄLIPALA KOULUAIKANA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päälyötyhjää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On kyllä todellinen asennevamma tuo vesipullojuttu.
Mulla on aina oma vesipullo mukana kun lähden esim shoppailemaan ja voin juoda koko päivän pullossa ollutta vettä ja voin myös täyttää sen vessassa.
Samaa vettä se on ja pullon yleensä pystyy täyttämään niin että suuaukko ei koske hanaan.

Kidiuksella ja Elovenalla on välipalajuomia pillitetroina.
Maitoakin saa pillillä juotavissa tetroissa.
Välipalapatukoita/myslipatukoita/muropatukoita on jos jonkinmoisia.
Vauvasoseina saa lämpimässä säilyviä hedelmä-/marjasoseita, jugurtteja ja rahkoja.
Ainakin viinirypäleet säilyvät siisteinä syötävinä varresta irrotettuina ja purkissa kuljetettuina.
Pähkinöitä ja kuivahedelmiä on myös monenlaisia, sekoituksinakin.

Kannattaa nyt jättää syömättä jos on noin vaikeaa ihmisen vaan syödä jotain. ja tarviiko koko ajan syödä.
ennenkin syötiin aamulla ja illalla ja niin kai ne tekee jossain japanissakin.

Alkuperäinen kirjoittaja oi:
Siis hirveää, jos tämä on totta. Laskeskelin tuossa että apn tapaus jää aika just siihen sen 2,5h alle. Eli sallituissa rajoissa mikäli on tosiaan vaan se iltapäivä. Vai katsotaanko aamukyyti myös tuohon samaan? Sillä silloinhan varmasti tulee rutkasti enempi, jos ajatellaan että matka on todella pitkä myös vaikka omalla autolla kuljettaessa mikäli bussikin seikkailee sen puolitoistatuntia ja kävelyäkin oli reilusti. Ja mikäli aamukuljetus on taksi, niin siinäkin on varmasti useampi kyytiläinen, eli aikaa siinäkin menee varmasti ainakin tunti helposti??

Olen luullut että tällainen ei ole laissa mahdollista, mutta näköjään jossainpäin lapset joutuvat reissaamaan todenteolla. Tuon päälle lapsi tekee vielä läksyt, harrastaa ja on kavereiden kanssa.. Miten kaiken ehtiikään? Laskeskelin tuossa mihin aikaan lapsi lähtee ja koska palaa kotiin mikäli on normi 6h pvä mitä neljäsluokkalaisella voi olla.. Hui kamala.

Tuohon 2,5 tuntiin kuuluu koko päivän koulumatkat. Joten aamulla taksi saa olla todella nopea, jotta koulupäivän pituus jäisi alle tuon, kun iltapäivällä menee melkein tuo aika.

Täällä mitään iltapäivähoitoja ole. Ja mitä se lapsi siellä tekisi kun minä olen kotona. (Ja olen ilman autoa, jos joku kerkee sanomaan että hakisin sen lapsen). Meillä on vauva kotona. Mies matkustaa ja tarvii autoa ja välimatkat on pitkät tosiaan.

En mää mielesätni nyt mitän ongelmaa syömisestä ole tehny, anteeksi jos siltä vaikuttaa. Mut kkyllä mielestäni lapsen tarvii syödä. Ku tässä oli myös niitä jotka oli sitä mieltä että ei tarvi syödä, vaan syö sit kotona. Se on minusta liikaa vaadittu, johan se lapsi tuupertuu matkan varrelle keittopäivinä jos pitää 6 tuntia olla ilman ruokaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja päälyötyhjää:
Täällä mitään iltapäivähoitoja ole. Ja mitä se lapsi siellä tekisi kun minä olen kotona. (Ja olen ilman autoa, jos joku kerkee sanomaan että hakisin sen lapsen). Meillä on vauva kotona. Mies matkustaa ja tarvii autoa ja välimatkat on pitkät tosiaan.

En mää mielesätni nyt mitän ongelmaa syömisestä ole tehny, anteeksi jos siltä vaikuttaa. Mut kkyllä mielestäni lapsen tarvii syödä. Ku tässä oli myös niitä jotka oli sitä mieltä että ei tarvi syödä, vaan syö sit kotona. Se on minusta liikaa vaadittu, johan se lapsi tuupertuu matkan varrelle keittopäivinä jos pitää 6 tuntia olla ilman ruokaa!!!!

Tehkää nyt ihmeessä valitus, koska ainakin näiden tietojen mukaan, lain mukaan teille kuuluu kuljetus. Vaikka kunta (? ) on päätökseen kirjoittanut, ettei voi valittaa, niin kunnan päätöksistä voi valittaa. Voit kirjoittaa vaikka käsin ruutupaperille ja toimittaa sen hallinto-oikeuteen.

Voi ei. Eli olen ollut oikeesti liian kiltti kun olen vain hyväksynyt päätöksen? En minä ole tiennyt että nämä jutut menee tällein että voi valittaa silti. Tyhmä minä.
Tokihan me hulluna pidämme tätä säädöstä, mutta ajttelimme että minkäs teet, ja nielimme tuskan. Meillä ei kyllä taida olla varaa alkaa kustantamaan itse taksikyytiä mennen tullen. Jos olis ihan pakko, esim. että bussia ei vaan kulkis mitenkää päin koskaan, ni kai se penni jostain täytyis venyttää, mutta tuntuu kyllä aika hurjalta maksaa taksia itse. Tulisi varmasti hirmukalliiksi.
Jotenkin olen ajatellut että tämä on ok, kun olen kuullut perheistä joilla lapsi joutuu odottamaan koululla kyytiä parikin tuntia että taksi saa sitten kaikki samaan kyytiin (kunta kai sitte säästää siinäki). Jotenki ajattelin että no meidän neiti ainaki pääsee kotiin eikä tarvi odottaa koululla tuntitolkulla..

Itse harrastin lukioaikoina eväitä, pääasiassa tälläisiä: Laitoin rasiaan mm. viinirypäleitä, porkkanaa, omenia. Ruisleipää voilla ja juustolla.

Ja tuosta vedestä: Laitoin edellisenä iltana vettä puolen litran pulloon ja heitin sen sitten yöksi pakastimeen. Aamulla vesi oli jäätynyt ja otin sen mukaan koulupäivän ajaksi. Päivän mittaan vesi suli, ja sain kylmää ja raikasta vettä, joka ei todellakaan maistunut muovilta.

Kiitos!!! Tuo olikin loistava idea. Laittaa vesi pakastimeen!! Se siis ei voi sitte poksahtaa se pullo sulaessaan tms? Muovipulloa tietenkin kyllä tarkoitan.
Tuotapa pitää kokeilla!
Muutoinkin tässä on tullu tosi paljon hyviä ideoita. Ja en ole tosiaan tiennyt että voita voi leivälle laittaa. Olen ajatellu että pilaantuu päivän aikana. No, johan näistä gourmee-eväät tulee neidille tästälähin. =) Tuo kylmäpussi ja kylmäkallet oli kans hyvä!

Kiitos!!! Tuo olikin loistava idea. Laittaa vesi pakastimeen!! Se siis ei voi sitte poksahtaa se pullo sulaessaan tms? Muovipulloa tietenkin kyllä tarkoitan.
Tuotapa pitää kokeilla!
Muutoinkin tässä on tullu tosi paljon hyviä ideoita. Ja en ole tosiaan tiennyt että voita voi leivälle laittaa. Olen ajatellu että pilaantuu päivän aikana. No, johan näistä gourmee-eväät tulee neidille tästälähin. =) Tuo kylmäpussi ja kylmäkallet oli kans hyvä!

Ei se vesi poksahda tai mitään, mutta täytyy muistaa jättää vähän tilaa pulloon kun vesi jäätyy niin se laajenee. Ja se vesipullo toimii samalla kylmäkallena. :)

Ja kiroitin siis epäselvästi. Eli aamusta tulee muitakin kyytiläisiä, siksi kunta pystyy myöntämään sen. Mutta kun iltapäivästä meidän lapsi on ainoa, niin ei kuulemma ole resurssia kuskata yhtä lasta.

No joo, matkan täytyy olla lähes pari sataa kilometriä, jos bussimatkakin kestää 1,5 tuntia :) Kyllä sun kuljetus pitää saada lapselle!

Voi ei. Eli olen ollut oikeesti liian kiltti kun olen vain hyväksynyt päätöksen? En minä ole tiennyt että nämä jutut menee tällein että voi valittaa silti. Tyhmä minä.
Tokihan me hulluna pidämme tätä säädöstä, mutta ajttelimme että minkäs teet, ja nielimme tuskan. Meillä ei kyllä taida olla varaa alkaa kustantamaan itse taksikyytiä mennen tullen. Jos olis ihan pakko, esim. että bussia ei vaan kulkis mitenkää päin koskaan, ni kai se penni jostain täytyis venyttää, mutta tuntuu kyllä aika hurjalta maksaa taksia itse. Tulisi varmasti hirmukalliiksi.
Jotenkin olen ajatellut että tämä on ok, kun olen kuullut perheistä joilla lapsi joutuu odottamaan koululla kyytiä parikin tuntia että taksi saa sitten kaikki samaan kyytiin (kunta kai sitte säästää siinäki). Jotenki ajattelin että no meidän neiti ainaki pääsee kotiin eikä tarvi odottaa koululla tuntitolkulla..

Miten se lapsi on sitten jo kolme vuotta koulua käynyt, kun sä olet ihan uuno?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kiroitin siis epäselvästi. Eli aamusta tulee muitakin kyytiläisiä, siksi kunta pystyy myöntämään sen. Mutta kun iltapäivästä meidän lapsi on ainoa, niin ei kuulemma ole resurssia kuskata yhtä lasta.

No joo, matkan täytyy olla lähes pari sataa kilometriä, jos bussimatkakin kestää 1,5 tuntia :) Kyllä sun kuljetus pitää saada lapselle!

Ei välttämättä. Pk-seudulla joku parinkymmemen kilometrin bussimatka voi kestää tunninkin.

meillä ainakin ala-asteella saa lapsi syödä evästä, jos koulu loppuu klo 14 tai 15. Mä laitan vaan tuolle pojalle jonka koulu päättyy keskiviikkoisin klo 15, eväät. leipä ym.
ja karkit, välipalakeksit ja limut on kiellettyjen välipalojen listalla. silti jotkut vanhemat uhmaavat tätä, silloin sille lapsellle tulee välipalakielto, ettei saa ottaa mukan yhtään välipalaa enää.

Mitäs jos laittaisit syötävät pakkaseen josta lapsi ne jäisinä ottaa mukaansa. Siinä päivän mittaan sulaisivat eikä olisi vanhoja. Myös juomat voi laittaa pakkaseen, lukuunottamatta limppareita.
Mulla on sellainen juomapullo joka on kuin termari, pysyy kylmä kylmänä ja kuuma kuumana.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ei välttämättä. Pk-seudulla joku parinkymmemen kilometrin bussimatka voi kestää tunninkin.

Ihmeellistä, asun Helsingissä ja täällä on kyllä kouluja niin lähellä, että matka ei tuota kestä :)

Heh, täällä ei koululta ole pysäkeille kävelymatkaa :)

AP vois kertoa missä asuu :D

Ihmeellistä, asun Helsingissä ja täällä on kyllä kouluja niin lähellä, että matka ei tuota kestä :)

Mut kaikki ei täälläkään halua lastaan siihen lähikouluun vaan hakevat paikkaa muualta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Mikä vika on täysmehussa? Pillimehuna? Ei niissä ole sokeria, käy ihan hyvin välipalasta! Aika tylsä välipala kyllä ruispala ilman voita tai mitään ja vettä... :(

Entä jos paloittelisit hedelmiä muovirasiaan, säilyiskö nuo koulupäivän ajan hyvinä?

Niihinki varmaan tarttuu se muovin maku... :whistle:

Mun koulumatka oli 3. luokalta eteenpäin 18,5km linnuntietä. Ja busseilla (yksi vaihto matkalla) matkaan meni melkein tunti. Ja ihan pääkaupunkiseudulla asuin. Kaikki kun eivät käy sitä lähintä koulua.

Emme. Luki että tähän ei voi hakea valitusoikeutta tai jotain sinne suuntaan.

Mutta siis voiko karjalanpiirakkaa laittaa? Eikö siinäki ole se mössö siinä keskellä joka menee pilalle? Olen luullu että karjalanpiirakka on kylmätuote. Mutta taidattepa olla oikeassakin vaikka kaikesta mua mollaatte..

Markettien ja kauppojen vitriineissä on piirakat, pullat ja pasteijat huoneenlämmössä koko päivän. Säilyy kyllä ainakin koulupäivän ajan.

Yhteistyössä