MITEN RATKAISTA KOULULAISEN VÄLIPALA KOULUAIKANA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päälyötyhjää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päälyötyhjää

Vieras
Kertokaas ny vinkkejä ku aivot lyö tyhjää.
Elikkäs meillä on neljännellä oleva tyttö jolla nyt alkaa tosi pitkät koulupäivät. Samoin asumme jumalan selän takana, mikä tarkoittaa että minun on pakko laittaa lapselle eväät kyytiin aamusta. (tai siis itsehän hän ne laittaa, mutta minä aamennan ne ettei tule mitää karkkeja yms)

Nyt onkin sitten ongelma, että mitä evästä voi laittaa. Banaani sotkee hänen mielestä, omppu ei käy.
Olen ruisleipää laittanu tai muuta leipää, ilman voita. Lapsemme ovat tottuneet syömään retkillä ilman voita leipänsä, eli ei ongelmaa. Mutta entäs juomapuoli. Kun trippejä en halua joka päivä juottaa, ja vesipullokin pitäs sit aina olla avaamaton uusi pullo. Kun ei viitsisi vanhaa pulloa jo aamustakaan täyttää.. sit se vesi olis siellä koko pitkän päivän lämpenemässä. Hyi yöks.
Samoin kammoan ajatusta että lapsi täyttäisi vessassa juomapullonsa koulussa. Hyi! Keittiöön kuulemma lapset eivät pääse.

Eli ideoita otetaan todella vastaan. Pitäis olla kans sellasta mikä ei sotke eikä tahraa kun bussissahan ei periaatteessa saa syödä, mut joskus hän joutuu ottaa jämät bussiin elleli ehdi pysäkillä syömään ennen ku bussi tulee.

Muitakin hedelmiä on kuin banaanit ja omenat. Esim. appelsiinit, mandariinit, kiivit.
Leivän väliin voi kyllä laittaa voita ja esim. paprikaa.
Mysli- ja välipalapatukat.

No ei tietenkään pidä, mutta missä hän sen pullon täyttäisi??? Vai meinaatko että laitan aamusta kukon laulun aikaan vedet pulloon kotona, ja piiiiiitkän päivän päästä hän se nvasta joisi, lämpöisenä ja seisonneena. Hyi. Oletko itse kokeillu? Se on oikeesti kamalaa kun siihe tarttuu se muovin maku kun koko päivän on pullossa seissy vesi lämpösessä.

Mikä vika on täysmehussa? Pillimehuna? Ei niissä ole sokeria, käy ihan hyvin välipalasta! Aika tylsä välipala kyllä ruispala ilman voita tai mitään ja vettä... :(

Entä jos paloittelisit hedelmiä muovirasiaan, säilyiskö nuo koulupäivän ajan hyvinä?

Yököttää myös muaki toi et pitäis täyttää pullo koulun vessassa HYHHYH!
Yleensä laitan lapselle monivilja välipala patukan, joka sisältää kuitua. Juoma puolena on mehukatista tullut 0,33l minimuovipullo:)

Kai siellä koulussa saa eväänsä syödä välitunnilla kun on pitkä päivä. Näin ainaki meidän koulussa. laps voi viedä vaikka mukin pulpettin ja ottaa vettä luokan hanasta.
Leipää (miks ei voi laittaa rasvaa? ), välipalakeksejä, pilttiä, mandariinia...

Meillä kolmosluokkalaisella sama tilanne ja meinasin laittaa vaihtelevasti näitä:
Banaani
porkkanaa
mandariinia

hedelmät paloiteltuina pieneen rasiaan niin ei sotke ja nopea syödä

piltti on maistuva ja hyvin säilyvä vaihtoehto

meil ei oikeen leipä innosta ilman voita ja melkeen kaikki väliin laitettavat jututki nahistuu päivän aikana laukussa..

juotavana pillimehu ku ei oo ku kerran viikossa tämmönen tilanne

Ei voi syödä vasta kotona. Koska koulusta kävelee ensin 25 minuuttia bussille. Bussissa puoltoista tuntia jonka jälkeen kotipuolessa kävelyä vielä kilometri. Eli ruokavälistä tulee melkein 6 tuntia. Jo siinä aikuisellaki heikottas siinä vaiheessa.

Miks pitää olla uus ja avaamaton pullo? Mä ainakin käytän samaa pulloa juomapullona vaikka kuinka kauan, esimerkiksi lenkillä, salilla tms. Koulussa (oon opiskelija) mulla on myös vesipullo ja täytän sen monesti vessan hanasta tai luokkahuoneen hanasta. Mitä ongelmaa? Onko luokkahuoneessa hana? terveellisempää se vesi on kun jotkut trippimehut.

Alkuperäinen kirjoittaja päälyötyhjää:
No ei tietenkään pidä, mutta missä hän sen pullon täyttäisi??? Vai meinaatko että laitan aamusta kukon laulun aikaan vedet pulloon kotona, ja piiiiiitkän päivän päästä hän se nvasta joisi, lämpöisenä ja seisonneena. Hyi. Oletko itse kokeillu? Se on oikeesti kamalaa kun siihe tarttuu se muovin maku kun koko päivän on pullossa seissy vesi lämpösessä.

Kyllä olen kokeillut, mä juon ihan joka päivä kyseisenlaisesta vesipullosta.

Miks sä ees kysyt neuvoja, jos ne ei kelpaa? Opeta ihmeessä lapsestasi hienohelmainen nirppanokka sitten. Pistä vaikka limpparipullo ja karkkipussi mukaan, molemmat uusia ja avaamattomia, ettei maistu muovi, hyi hyi.

Ja ootko koskaan miettiny, että peset kuitenkin omat ja lapsesi hampaat sillä vessan hanasta tulevalla vedellä?

Ei voi syödä vasta kotona. Koska koulusta kävelee ensin 25 minuuttia bussille. Bussissa puoltoista tuntia jonka jälkeen kotipuolessa kävelyä vielä kilometri. Eli ruokavälistä tulee melkein 6 tuntia. Jo siinä aikuisellaki heikottas siinä vaiheessa.

asutteko lapissa vai miksi noin?

Siis aamuin illoin tuo matka? OHHOH! n. 5h päivässä matkustamiseen? Missä ihmeessä te asutte?

Yhteistyössä