Miten ratkaisisit hoitajapulan?

  • Viestiketjun aloittaja Pelkkänä silmänä
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Siksi makrogolia ei pidä ottaa suun kautta tuntia ennen levetirasetaamin ottoa tai tuntia sen jälkeen."
Mutta kun siinä itsessään on jo sitä😵

QUOTE="vierailija, post: 33890180"]
..mut laitan tähän sen mikä tekee ihmisestä kokonaan autettavia
https://yle.fi/uutiset/3-11904155
tuota määrätään eikä entisiä lääkkeitä vähennetä
[/QUOTE]
kelakorvattava ei tarkoita turvallista!
Käsittämätöntä!
[/QUOTE]
 
vierailija
QUOTE="Mamma-78, post: 8360336, ...! kkaa, niin nuoretkin vielä hakeutuisi alalle. Moni ei lähde opiskelemaan tätä alaa just huonon palkan ja työn raskauden vuoksi. Sad but true...
Rahaa kyllä on kaiken aikaa ollut silmänpohjakuvauksiinkin, vaikka näössä ei ole mitään vikaa!
Kuvien tulkinta maksaa ja hoitajia löytyy saattelemana 100vuotiaitakin niihin diabeteshoitaja en lähettämiin kutsuaikoihin! Niitä ei edes omainen pysty perumaan:-(
[/QUOTE]
terveisiä sinne päättäjille!
 
Mää lähtisin työtehtävien järjestelyllä. Palkataan ihmisiä niihin hoitotöihin mihin koulutusta ei tarvita, hoitajat voi sit tehdä omia töitään missä vaatimustaso on korkeampi. Palkkaus myös pitää uudistaa. Vaativaa työtä tekevät saavat enemmön ja muut vähemmön.
 
Mää lähtisin työtehtävien järjestelyllä. Palkataan ihmisiä niihin hoitotöihin mihin koulutusta ei tarvita, hoitajat voi sit tehdä omia töitään missä vaatimustaso on korkeampi. Palkkaus myös pitää uudistaa. Vaativaa työtä tekevät saavat enemmön ja muut vähemmön.
Mistä löytyisi sitten tekijät vielä pienemmällä palkalla, vaikka varsinaista koulutusta ei tarvittaisi. Nytkin palvelutaloissa on ns pyykinpesijöitä jollain tuella töitä tekemässä
 
vierailija
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija577:
Syöttää?
Käden tärise minne väheni niin et pystyi taas kirjoittamaan ja syömään itse, kun levetirasetaamin annostusta pienennettiin.
Ja ihan turhaan se määrättiin. Syynä oli donepetsiili jota ei olisi saanut aloittaa, koska muisti oli palautunut 2 kuukaudessa makrogolimyrkytyksestä.
 
vierailija
QUOTE="Pelkkänä silmänä, post: 8360254"]
Ehdoö/QUOTE]
Liikuntaa kaikille sopivasti sekä kotiin että hoitolaan. Se ei tarkoita pyörätuolin pukkaamista, vaan ohjattua, turvallista liikuntaa. Kunnollista ruokaa vanhuksille, ehdottomasti vapaata malationi sta ja glutamaateista!
nuo asiat täytyisi painaa enemmän, kun ihmistä hoidetaan!
 
vierailija
nuo asiat täytyisi painaa enemmän, kun ihmistä hoidetaan!
Tiedetään myös että vaikea refluksi aiheuttaa hengenahdistusta, kurkku- ja keuhkoputken tulehdusta, sydänvaivoja ym.
 
vierailija
ei moni muukaan ennen kuin joku tuttava löytyy lattialta kaatuneena.
Systeemi on rakennettu nurinpäin- syitä ei edes yritetä etsiä:-(
Höpötystä...:eek:nnellisin maa:-(
 
vierailija
Toki mutta keuhkokuume vie petiin pariksi viikoksi ja lopulta tappaa.
Moni hoitaa närästykset mantelijauholla
Jos ihmisellä on palleatyrä tai löysä vatsanportti ei siinä auta mantelijauho eikä kippaskonstit. Varsinkin jos potilas joutuu käyttämään vahvoja lääkkeitä, jotka ärsyttävät vatsan limakalvoa mutta lääkkeitä ei voida jättää ottamatta on paras apu vatsaa suojaavat lääkkeet.
Oma kokemus reuma, johonka lääkityksenä kortisoni ja vahva tulehduskipulääke + muut pakolliset kuten thyroxin jne on illalla otettava suojaava lääke, ainakin kipulääkejaksolla.
 
vierailija
olen seurannut tuoteselostetta vanhusten ruoka-annoksissa ja niistä puuttuu kokonaan koliini (cholin). Hermosto ei yksinkertaisesti toimi ilman sitä!
Tehän voitte vieraillessanne omaisenne luona viedä mukananne sellaista syötävää, jossa tuota koliinia on. Ei ole kiellettyä viedä. Silloin voitte itse tehdä arvion siitä kuinka nopeasti potilaan vointi kohenee.
[/QUOTE]
Olen vienytkin kanelimunakasta mantelijauholla. Harmi et ei muuten saa eikä ne muut koskaan:-(
 
vierailija
joutilaat rellut voisi ottaa vastuuta elämästään

ja lissee näittä

meet tykätähän näistä kun meiän harrastus on samalta linjalta kuin nää rakkaat kikkareet

:poop::poop::poop:
t. relluellu
 
vierailija

QUOTE="vierailija, post: 33898026"]
Tehän voitte vieraillessanne omaisenne luona viedä mukananne sellaista syötävää, jossa tuota koliinia on. Ei ole kiellettyä viedä. Silloin voitte itse tehdä arvion siitä kuinka nopeasti potilaan vointi kohenee.
[/QUOTE]
Olen vienytkin kanelimunakasta mantelijauholla. Harmi et ei muuten saa eikä ne muut koskaan:-(
[/QUOTE]
 

Yhteistyössä