Miten raihnaisia te nuoret äidit oikein ootte kolmekymppisinä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmmm no johtuu ehkä siitä että useampi haluaa elää sen vaiheen kun lapset pieniä yhden kerran. Ja jos kerta nuorempana saanu lapset niin ei ehkä uudestaan jaksaisi samaa... Kuvittelen ainakin, etten itse jaksaisi, mutta jos taas saisin esikoisen sen ikäsenä niin ihan sama se kai on.

Eli olisko tästä kyse? Ja ehkä jotkut vain haluavat että lapset ovat isoja kun itsekin vielä suht nuori. :) Valintoja...

voi lapsi hyvä, eihän kukaan ole sanonut että sun pitää, mutta sinä et voi olettaa, että täällä joku ajattelisi, että hmmm... Niin, nyt se Fortuna ei enää niitä lapsiakaan voi saada, voi voi.

Ei hyvää päivää ihminen... onneksi säkin kasvat aikuiseksi joku päivä.

Olenko olettanut sellaista?
Sinänsä hauskaa, että sun jutuista paistaa juuri sellaiset asenteet millaisista itse paasaat. ;)

voi lapsi hyvä, eihän kukaan ole sanonut että sun pitää, mutta sinä et voi olettaa, että täällä joku ajattelisi, että hmmm... Niin, nyt se Fortuna ei enää niitä lapsiakaan voi saada, voi voi.

Kylläpä sinä kuulostat fiksulta aikuiselta. :laugh: Etkö ole päässyt irl ketään kiusaamaan?

[QUOTE="zenn";24608628]Kylläpä sinä kuulostat fiksulta aikuiselta. :laugh: Etkö ole päässyt irl ketään kiusaamaan?[/QUOTE]

Juuh, kerrankin mä pääsen jonkun elämäänsä kyllästyneen kynsiin täällä. :xmas:

• Tykkää
Reactions: tiiru
[QUOTE="vieras";24608596]Aijai, enpä ole kuvailemiisi 18-vuotiaisiin vielä törmännyt.
_Nyt 20-vuotiaana_,

olen edelleen sitä mieltä että toki elämä opettaa ja elämänkokemuksesta on hyötyä, mielipiteet ja ajatukset muuttuvat,kypsyvät ja kehittyvät vielä.
Valitettavasti en (biologisia) lapsia voi enää saada,eikä se siitä miksikään muutu vaikka kuinka tulisi ikää ja viisautta lisää.[/QUOTE]

Ja tähän asti pääsin kunnes repesin :D IHAN OIKEASTI.... :D Eläs muutama vuosi vielä ;)

Hmmm no johtuu ehkä siitä että useampi haluaa elää sen vaiheen kun lapset pieniä yhden kerran. Ja jos kerta nuorempana saanu lapset niin ei ehkä uudestaan jaksaisi samaa... Kuvittelen ainakin, etten itse jaksaisi, mutta jos taas saisin esikoisen sen ikäsenä niin ihan sama se kai on.

Eli olisko tästä kyse? Ja ehkä jotkut vain haluavat että lapset ovat isoja kun itsekin vielä suht nuori. :) Valintoja...

Joo kyllä mä ymmärrän jos ei ENÄÄ ala UUDELLEEN kolmekymppisenä siihen rumbaan. Mutta siis kyse oli siitä kuinka ei tulis tehdä esikoista kolmekymppisenä kun sillo ei enää jaksa :D

Kaikki ei pelkästään valinnoista ole kiinni. Minä päätin mieheni kanssa, että teemme ensimmäisen lapsen vähän päälle 20 vuotiaana. Nyt melkein 10 vuotta myöhemmin olen viimeisilläni raskaana odottaen esikoista. Väliin mahtunut monia kyyneliä, hoitoja ja keskenmenoja...
Toisille sopii äidiksi tulo nuorempana toiselle vanhempana. Jollekin siinä välissä. Jotkut haluaa lapsia niin nuorina kuin vanhempinakin. Mikään tapa ei ole toista huonompi. olemme vain ihmisinä erilaisia. Meillä on erilaiset valmiudet. En ymmärrä miksi pitää laittaa vastakkain nuorena tai vanhempana esikoisen saaminen.

[QUOTE="aapee";24608682]Joo kyllä mä ymmärrän jos ei ENÄÄ ala UUDELLEEN kolmekymppisenä siihen rumbaan. Mutta siis kyse oli siitä kuinka ei tulis tehdä esikoista kolmekymppisenä kun sillo ei enää jaksa :D[/QUOTE]

Mä sain lapseni 18-vuotiaana, mutta jos elämä olisi mennyt toisin olisin voinut saada hänet vaikkapa 35-vuotiaana.
Mulla ei ole tässä(kään) asiassa ikärasistisia mielipiteitä enkä tehnyt lastani siksi näin nuorena, että ei sitten myöhemmin jaksaisi.. :D

[QUOTE="vieras";24608594]Hei, eihän nuo naivit 18v. ikinä tule sitä tosiseikkaa tunnustamaan, edes siellä aallonpohjalla, että voi kun olisivat odottaneet muutaman vuoden. Täällä puolustellaan omia valintoja hampaat irvessä, eikä osata ajatella siitä näkövinkkelistä, että elämä IHAN OIKEASTI on helpompaa, mitä enemmän sitä ikää on tullut.

Ja nämä "mä en ainakaan jaksaisi sitä vaipparumbaa enää NIIN vanhana", odotan mielenkiinnolla kun ne tajuaa kuinka mahtava ikävaihe 30-40v. on.

Nainen paranee vanhetessaan, oppii tuntemaan itsensä ja kroppansa, osaa ihan eri tavalla sisäistää asiota mitä enemmän sitä niin paljon parjattua elämänkokemusta kertyy.

Mutta... Edelleenkin, jokainen meistä vanhenee vuosi vuodelta, onneksi myös nämä teinit.[/QUOTE]

Aika kohtelee meitä kaikkia tasapuolisesti: kukaan ei nuorru, mutta iän myötä sen kauniin naaman tilalle saa jotakin muuta.

Uskon kyllä, että elämäni olisi hienoa isompienkin lapsien äitinä. Mutta olen todella onnellinen siitä, että olen saanut elää pitkän ja vapaan nuoruuden. Nyt ei todellakaan ole tarvetta odotella lasten lähtöä pesästä ja "oman elämän" alkua. Päinvastoin on todella vahva tunne, että tämä on omaa elämää, eikä parempaa voisi olla.

[QUOTE="vieras";24608686]Niin, elämäänsä kyllästyneenhän se tekee, kun yrittää teinille puhua järkeä. Mutta mitä tästä opimme. Teinille puhuminen on kuin keiton syöminen haarukalla. Mahdotonta.[/QUOTE]

Noh, olisi mielenkiintoista kuulla mistä mun tekstistä olet niin pahasti provosoitunut, että päätit yrittää puhua minulle järkeä? :D

[QUOTE="aapee";24608682]Joo kyllä mä ymmärrän jos ei ENÄÄ ala UUDELLEEN kolmekymppisenä siihen rumbaan. Mutta siis kyse oli siitä kuinka ei tulis tehdä esikoista kolmekymppisenä kun sillo ei enää jaksa :D[/QUOTE]
Tollasen kommentit heittäjäkin saattaa olla vaan ikäketjussa provosoitunut haukuista...Tuskin kukaan on sitä oikeasti mieltä että kukaan 30v ei jaksa lapsia yhtään ja parikymppinen jaksaa aina...

Ylimielisesti? En mä lukenut siitä ylimielisyyttä. Tää 18v. Fortunate kenelle se teksti oli osoitettu, ei ole missään vaiheessa maininnut yhtään "järkevää" syytä, miksi ei lapsia voisi enää tehdä. Ja toisekseen, mistä vedät johtopäätöksen, että vastaaja olisi 30v. äiti? Älä puolustaudu automaattisesti, vaan keskity keskusteluun, taito jota tulet tarvitsemaan vielä. ;)

Sekoitin vastaajan ap.seen, my bad.
Jännä kyllä että sinä et ylimielisyyttä vastauksesta huomannut,minäkun luen sen rivien välistä tuostakin viestistä...
Entäpä jos kirjoittaja olisikin ollut 30-vuotias äiti, joka olisi sanonut ettei enää voi lapsia saada.
Olisitko silloinkin kirjoittanut samoin?
Vaikka ei terveydentilastaan tai sairauksistaan halua sen enempää kertoa, ei se tarkoita ettei terveydentilassa/kropassa mitään häikkää voi olla, vaikka kyllähän sinä toivottavasti tämän ymmärrätkin.

[QUOTE="vieras";24608669]Ja tähän asti pääsin kunnes repesin :D IHAN OIKEASTI.... :D Eläs muutama vuosi vielä ;)[/QUOTE]

Elä muutoma vuosi jotta.. mitä?
Jotta voisin sanoa etten ole tuollaisiin,noin ajatteleviin 18-vuotiaisiin vielä törmännyt?
Jotta voisin olla sitä mieltä että iän mukana tulee rutkasti elämänkokemusta ja viisautta?
Jotta voisin sanoa etten lapsia enää voi saada?

Olisi mielenkiintoista tietää, mistä tuollainen katkeruus ja ylimielisyys kumpuaa.

Minä sain esikoiseni 31-vuotiaana ja en ole kovinkaan väsynyt, vaikka hän nyt 1-vuotiaana edelleen heräilee monta kertaa yössä. Jaksan leikkiä ja hullutella lapsen kanssa, mutta olen kyllä paljon aikuisempi ja tykkään itsestäni todella paljon enemmän kuin vaikka 10 vuotta sitten. Ajattelin aina, että saisin lapset nuorena mutta elämä päätti toisin. Hyvä ikä tämäkin näyttää olevan esikoisen saamiseen!

Tämän ketjun yleisestä (?) mielipiteestä poiketen olen kyllä sitä mieltä, että ihmisistä ei kannata tehdä kauheasti yleistyksiä ikään liittyen. 18-vuotiaana luulin kyllä tietäväni elämästä paljon (ja nyt tiedän, etten tiedä), mutta olin lisäksi oikein vastuuntuntoinen ja olisin ollut kyllä hyvä äiti silloinkin. Jotkut taas eivät kasva aikuisiksi koskaan.

[QUOTE="vieras";24608594]Hei, eihän nuo naivit 18v. ikinä tule sitä tosiseikkaa tunnustamaan, edes siellä aallonpohjalla, että voi kun olisivat odottaneet muutaman vuoden. Täällä puolustellaan omia valintoja hampaat irvessä, eikä osata ajatella siitä näkövinkkelistä, että elämä IHAN OIKEASTI on helpompaa, mitä enemmän sitä ikää on tullut.

Ja nämä "mä en ainakaan jaksaisi sitä vaipparumbaa enää NIIN vanhana", odotan mielenkiinnolla kun ne tajuaa kuinka mahtava ikävaihe 30-40v. on.

Nainen paranee vanhetessaan, oppii tuntemaan itsensä ja kroppansa, osaa ihan eri tavalla sisäistää asiota mitä enemmän sitä niin paljon parjattua elämänkokemusta kertyy.

Mutta... Edelleenkin, jokainen meistä vanhenee vuosi vuodelta, onneksi myös nämä teinit.[/QUOTE]

En todellakaan suosittele kenellekään teiniäitiyttä mutta toisen sain 22-vuotiaana ja aivan aidosti voin edelleen kohta kolmikymppisenä sanoa että se oli hyvä ratkaisu jota en muuttaisi. Mutta ehkä se katumus iskee sitten nelikymppisenä, vai? Ai niin mutta lapsethan on sitten jo täysi-ikäisiä :D Mä en oikeasti ymmärrä tuotakaan että miksi ei saisi sanoa ja miksi ei voisi varma ettei halua enää lisää lapsia. Se että sanon etten jaksaisi enää vaipparumbaa ei liity siihen että se vaippojen vaihtaminen olisi jotenkin ylivoimaista niin kuin kuvittelet vaan se liittyy siihen että kun on lapsensa jo "isoksi" saanut niin ei enää "jaksa" tai jaksa aloittaa sitä kaikkea alusta. Pienen lapsen kanssa eläminenkin kun sitoo valtavasti. Ja aivan 100% varma olen etten enää lapsia tee vaikka sinä kuinka jankkaisit vastaan. Itse asiassa jos nyt tulisin raskaaksi tekisin aivan varmasti abortin. Ja ne syyt, ne ei kuulu sinulle ;)

Ei herranjumala..
Kyllä mielestäni voi ihan olettaa että ketjua lukevat ajattelisivat, ettei Fortuna niitä lapsia voi saada kun hän näin sanoo?
Jos ihan oikeasti olet jo reilusti vanhempi kuin kaksikymppinen, ei voi muuta todeta kuin että kaikki eivät aikuisiksi kasva näemmä koskaan eivätkä tasan käy älyn(kään) lahjat. :D

[QUOTE="zenn";24608950]Jos muuten lähdetään ikäkriittiselle linjalle, olen täysin varma, etten halua lasta täytettyäni 30.

LA on viikkoa aiemmin.[/QUOTE]

Ja toki tarkoitan lapsen haluamisella lapsen synnyttämistä, haluan ehdottomasti pitää lapseni myös kyseisen päivän jälkeen :D

[QUOTE="zenn";24608950]Jos muuten lähdetään ikäkriittiselle linjalle, olen täysin varma, etten halua lasta täytettyäni 30.

LA on viikkoa aiemmin.[/QUOTE]

Minä taas uskallan väittää, että täytettyäsi 30 haluat lasta kiihkeämmin kuin koskaan ennen. Nimim. "esikoinen syntyi 15 päivää lasketun ajan jälkeen".

[QUOTE="Hei vaan";24608981]Minä taas uskallan väittää, että täytettyäsi 30 haluat lasta kiihkeämmin kuin koskaan ennen. Nimim. "esikoinen syntyi 15 päivää lasketun ajan jälkeen".[/QUOTE]

Minulla esikoinen syntyi 2vk ennen ja suuri on haave saada vauva ennen laskettua aikaa myös tällä kertaa. Joten mielummin vielä ollessani 29 :D

Yhteistyössä