Miten pyytää kummiksi kun tarkoitus ei ole sylikummiksi?

  • Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Miks lapsella täytyy olla niin kauheesti kummeja ? Eikö kaks sylikummia riitä ? Eipähän tartte selitellä miks toiset on sylikummeja ja toiset ei. Halutaanko siinä vaan lisää lahjojen ostajia syntymäpäivinä ? Ei ne nykyajan kummit kuiteskaan sitä varsinaista kummin tehtävää hoida vaikka niitä ois kuinka monta, eikä tarttekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko teistä ne ei-sylikummit jotenkin vähäpätöisempiä kummeja,
sama kai se on pitääkö sitä penikkaa sylissä kasteen ajan vai ei,
kummejahan ne kaikki ovat ja ainakin PITÄIS olla yhtä arvokkaita.
Jessus...
Meillä valittiin sylikummit sillä perusteella, että ottavat vastuun lapsesta, jos meille molemmille jotain tapahtuu.
No lasten sijoituspaikasta vanhempien kuoleman jälkeen päättävät sosiaaliviranomaiset.

Sylikummina olo ei ole mitenkään hienoa ja se on aikamoinen rasitekin. Vauva painaa yllättävän paljon, kun joutuu pitään sylissä 20 minuuttia. Tosin asentoa voi vaihtaa, mutta kovin nuori ja vauvojen kanssa kokematon sylikummi ei uskalla. Sylikummina voi olla kaikki kummit. Vauvaa voi kierrättää syleissä.
Jos on paperilla sovittu asia, niin tuskin ongelmia tulee.
 
Vieras
Niin, jos vanhemmille tapahtuu jotain, ei ole selvää että kummit saavat huoltajuuden ja voivat huolehtia lapsista sen jälkeen. Itse olen tehnyt huoltajuustestamentin, mutta oikeusavustajani sanoi, sen olevan vain suositus joka otetaan huomioon kuolemani jälkeen. Siis jos kuolen lapsen ollessa alaikäinen. Se ei ole minulle lupaus ja varmuus että poikani kummitäti huolehtii hänestä sitten. Oikeus ja sosiaaliviranomaiset voivat päättää muuta.
 
meppi
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko teistä ne ei-sylikummit jotenkin vähäpätöisempiä kummeja,
sama kai se on pitääkö sitä penikkaa sylissä kasteen ajan vai ei,
kummejahan ne kaikki ovat ja ainakin PITÄIS olla yhtä arvokkaita.
Jessus...
Meillä valittiin sylikummit sillä perusteella, että ottavat vastuun lapsesta, jos meille molemmille jotain tapahtuu.
No lasten sijoituspaikasta vanhempien kuoleman jälkeen päättävät sosiaaliviranomaiset.
Jos on paperilla sovittu asia, niin tuskin ongelmia tulee.
No eipä se ihan noin yksinkertaista ole, että joku paperilappu määrittäisi lapsen tulevaisuuden. Ensisijaisesti vanhempien toiveita pyritään kunnioittamaan, mutta kyllä ne sossuhenkilöt kartoittavat perinpohjaisesti missä lapsella on parasta. Jos heidän mielestä ko. henkilöiden luona ei ole, niin sitten lasta ei sinne sijoiteta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja meppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko teistä ne ei-sylikummit jotenkin vähäpätöisempiä kummeja,
sama kai se on pitääkö sitä penikkaa sylissä kasteen ajan vai ei,
kummejahan ne kaikki ovat ja ainakin PITÄIS olla yhtä arvokkaita.
Jessus...
Meillä valittiin sylikummit sillä perusteella, että ottavat vastuun lapsesta, jos meille molemmille jotain tapahtuu.
No lasten sijoituspaikasta vanhempien kuoleman jälkeen päättävät sosiaaliviranomaiset.
Jos on paperilla sovittu asia, niin tuskin ongelmia tulee.
No eipä se ihan noin yksinkertaista ole, että joku paperilappu määrittäisi lapsen tulevaisuuden. Ensisijaisesti vanhempien toiveita pyritään kunnioittamaan, mutta kyllä ne sossuhenkilöt kartoittavat perinpohjaisesti missä lapsella on parasta. Jos heidän mielestä ko. henkilöiden luona ei ole, niin sitten lasta ei sinne sijoiteta.
Pitää paikkansa, ei lasta noin vaan anneta pelkän paperilapun perusteella mihinkään.
Meillä on virallisesti tehty paperi, jossa myös siis kummien allekirjoitukset, suostuvat pojan ottamaan, jos meistä aika jättää yllättäen tms.
Toki silti ne katsovat, että kummit on sopivia hoitamaan ja huoltamaan poikaamme, mutta kyseessä kuitenkin lähisukulainen perheensä kanssa, joten tuskin heiltä tuota evättäisiin.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Athene:
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Meillä ei ole ollut sylikummeja erikseen vaan isä on pitäny vauvoja ristiäisissä. Eipähän tule "paha mieli" kellekään kummille. :xmas:
Näin meilläkin! :)
Vauva painaa,ja vaistoaa kummin epävarmuuden ja jännityksen. Isin sylissä rauuhallinen ja turvallinen olotila....
 
vieras
Meillä kaikki lasten kummit ovat yhtä arvokkaita. Kotipuolessani oli tapana, että isä piti lapsia sylissä, mieheni puolella taas oli sylikummit; muita kummeja ei juuri arvostettu. Meillä lapsilla on sylikummit, mutta he ovat samanarvoisia kuin muut kummit. Meillä sylikummit valikoitui niin, että he ovat ns. parittomia ;) Muita kummeja on pariskunnat.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Meillä valittiin sylikummit sillä perusteella, että ottavat vastuun lapsesta, jos meille molemmille jotain tapahtuu.
Valitettavasti ihan ei sylikummitittelillä sijaishuolto tai huolto irtoa. Kyllä ne on kuule ihan sosiaaliviranomaiset, jotka etsivät lapsellenne sijoituspaikan, jos te vanhemmat ette ole kykeneväisiä lapsista huolta pitämään.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
kyseessä kuitenkin lähisukulainen perheensä kanssa, joten tuskin heiltä tuota evättäisiin.
Vanhempien toive otetaan varmasti huomioon, mutta vanhemmathan ei kuitenkaan voi paperilapulla asiaa päättää. Tämä minun käsitys, joka lienee kuitenkin oikea. Voin kyllä myöntää olleeni väärässä, jos laista löytyy kohta joka kumoaa väitteeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
kyseessä kuitenkin lähisukulainen perheensä kanssa, joten tuskin heiltä tuota evättäisiin.
Vanhempien toive otetaan varmasti huomioon, mutta vanhemmathan ei kuitenkaan voi paperilapulla asiaa päättää. Tämä minun käsitys, joka lienee kuitenkin oikea. Voin kyllä myöntää olleeni väärässä, jos laista löytyy kohta joka kumoaa väitteeni.
Kuten sanoin, virallinen paperi tehty meijän asianajajan kanssa.
Laista en tiedä, mutta kovin tuo lakimies sanoi paperin olevan pätevä.
Todistakaa ihmeessä vääräksi, tiedän heti mennä vaihtaa firmaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
kyseessä kuitenkin lähisukulainen perheensä kanssa, joten tuskin heiltä tuota evättäisiin.
Vanhempien toive otetaan varmasti huomioon, mutta vanhemmathan ei kuitenkaan voi paperilapulla asiaa päättää. Tämä minun käsitys, joka lienee kuitenkin oikea. Voin kyllä myöntää olleeni väärässä, jos laista löytyy kohta joka kumoaa väitteeni.
Kuten sanoin, virallinen paperi tehty meijän asianajajan kanssa.
Laista en tiedä, mutta kovin tuo lakimies sanoi paperin olevan pätevä.
Todistakaa ihmeessä vääräksi, tiedän heti mennä vaihtaa firmaa!
Onhan se pätevä osoittamaan vanhempien toiveen asian suhteen, mutta lopullista päätöstä lapsen sijoituspaikasta se ei kerro. Jos sosiaaliviranomaiset katsovat jonkun mun olevan lapselle parempi paikka, ei se paperi mitään merkitse. Ja miten, jos lapsia on esim. useampia? Haluatteko erottaa heidät toisistaan vai onko kaikilla lapsilla sama sylikummi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
kyseessä kuitenkin lähisukulainen perheensä kanssa, joten tuskin heiltä tuota evättäisiin.
Vanhempien toive otetaan varmasti huomioon, mutta vanhemmathan ei kuitenkaan voi paperilapulla asiaa päättää. Tämä minun käsitys, joka lienee kuitenkin oikea. Voin kyllä myöntää olleeni väärässä, jos laista löytyy kohta joka kumoaa väitteeni.
Kuten sanoin, virallinen paperi tehty meijän asianajajan kanssa.
Laista en tiedä, mutta kovin tuo lakimies sanoi paperin olevan pätevä.
Todistakaa ihmeessä vääräksi, tiedän heti mennä vaihtaa firmaa!
Onhan se pätevä osoittamaan vanhempien toiveen asian suhteen, mutta lopullista päätöstä lapsen sijoituspaikasta se ei kerro. Jos sosiaaliviranomaiset katsovat jonkun mun olevan lapselle parempi paikka, ei se paperi mitään merkitse. Ja miten, jos lapsia on esim. useampia? Haluatteko erottaa heidät toisistaan vai onko kaikilla lapsilla sama sylikummi?
Tuskin katsovat kenenkään muun olevan parempi hoitamaan poikaa. Ihmiset, jotka päivittäin tekemisissä pojan kanssa vai vieraat ihmiset?
Pojan sylikummit näkevät häntä vähintään parin päivän välein, useita tunteja, antavat hoitoapua jne jos tarvitaan.
Ovat osana pojan elämää.

Ja todellakin ovat osana pojan elämässä, eivät vaan kävijöinä vaan vakituisina ihmisinä, ja heidän elämänsä/elämäntyylinsä ei anna mitään syytä olettaa etteivät olisi kunnollisia/kykeneviä huolehtimaan pojasta.


Jos toinen lapsi tulisi, niin hänellä olisi samat sylikummit.
 
Ei kummiksi enää
Mulla kaksi kummilasta ja ilman heitäkin voisin olla...nimittäin tulee kalliiksi noi kummilapset kun pitää ostaa kallista ettei vanhemmat sitten seläntakana puhu pahaa!!! Kotiäitinä olen ja joulut sun muut synttärit NIIIIIN turhia ja ihan rahastusta, mut en kehdannut kieltäytyä kysymästä! Enää en kummiksi mene, omissa lapsissa ihan tarpeeksi!!!!
 
Minulle kummit ovat samanarvoisia.Ja sen olen sanonut aina kaikille lasteni kummille.Ja nyt viimeisen lapsen ristiäisissä kaikki kummit olivat niin samanarvoisia,että siinä ristiäisten alussa pyysin heitä keskenään sopimaan kuka pitää lasta sylissä...selitin,että minä en halua valita...minäkään en halua käyttää sanaa sylikummi.Meillä on kaikki kummeja tai pummeja niinkuin 2v poikamme sanoo
 
pöh
meneekö se sitten niin että jos tämä kummilapsi saa hepulin kastetilaisuudessa ja sitä jokainen kummi yrittää vuorotellen rauhoitella sylissään niin onko ne sitten kaikki sylikummeja...? ;)
 

Yhteistyössä