Miten pyöreä nainen saa itsestään viehättävän?

• Viestiketjun aloittaja "Pullero"
  • Ensimmäinen viesti
"Pullero"
Olen 35-vuotias pyöreä nainen. Minulla on ylipainoa (10 kg painoindeksin mukaan), mutta olen muodokas ja lihaksikas. Pyrin liikkumaan niin paljon kuin työssäkäyvä lapsiperheen äiti vaan voi. Ruokavaliotani yritän myös tarkkailla ja syödä mahdollisimman terveellisesti. Valitettavasti olen todellinen herkkuperse ja viikonloppuisin tulee herkuteltua. Arkena palaan taas ruotuun.
Meikkaan sopivasti, pidän nättiä kampausta ja pukeudun niin tyylikkäästi kuin vain kropan mallillani pystyn. Olen iloinen, sosiaalinen, puhelias ja ihmisistä välittävä. Valitettavasti vaan tuntuu siltä, että täällä pääkaupunkiseudulla kaikki naiset ovat kauniita, laihoja ja todella treenattuja. Tunnen vähäpätöisyyttä, koska en ole kaunis enkä hoikka. Töissäkin kollegamiehet viljelevät kohteliaisuuksia näille kaunottarille, minun kanssani vitsaillaan myös paljon, mutta koskaan nämä kommentit eivät ole ulkonäköä kehuvia.
Olen ollut Jutta Gustavsbergin dietiillä taannon melkein 2 viikkoa, olin todella pahantuulinen ja kiukkuinen. Valitettavasti herkut viikonloppuisin tuovat minulle iloa ja mielenrauhaa. Tiukalla dieetillä olo saa minut todella vihaiseksi, vaikka dieetti olisi terveellinenkin. Dieetin jälkeen odotin myös kovasti kehuja ulkonäön suhteen, mutta joku korkeintaan sanoi, että ihoni näyttää kauniilta :-(
Kertokaa vinkkejä miten pyöreä nainen saa itsestään viehättävän? Laihtumiseen ei tunnu olevan suuria mahdollisuuksia.

Luonnostaan upea
Hah, laihduttamalla tietysti!!! Ei läski ole upeaa ikinä. Ei muuta kuin kunnon treeniä ja tiukkaa ruokavaliota. Minulla on kolme lasta ja aina olen silti pitänyt kroppani upeassa kunnossa. Se on luonteen laiskuutta jos on ylipainoa. Voin myös vinkata, että todellakin saa miehiltä ihastuneita katseita, hyvää huumoria, kehuja ja hymyjä kun on upea kroppa :) Suosittelen.

Hunajainen kuu
Kymmenen kiloa extraa on ihan se ja sama, parempi vaan, tuppaa menemään oikeisiin paikkoihin joka tapauksessa. Nam nam.

Eli lähinnä itsetunto treeniin, kroppa pärjännee hienosti. Ei kannata sitä bmitä niin tuijotella, vaan fyysistä kuntoa. Viehättävyys tulee PÄÄASIASSA sisältä.

Ikävä kyllä nykypäivän trendi on sellainen, että ihminen on hyvä kun painoindeksi on normaalipainon alarajoilla. Painoindeksi on hyvin suuntaa antava mitta, sen perusteella ei vielä kannata lähteä itseään ruoskimaan. Esim. mun valmentajani on 185/84, painoindeksin mukaan läski mutta kumminkin rasva% on 12,4 joten bullshittiä koko painoindeksi. Sitten jos lukema on jotain 35 -> kannattaa suhtautua siihen skeidaan vakavammin.

Muodokkaampi nainen näyttää upealta, kun pukeutuu tyylikkäästi (ei tiukkaan eikä telttaan vaan sopivaan ja oman kropan hyviä puolia korostavaan) ja kantaa itsensä ja vaatteensa ylpeänä, viihtyy omissa nahoissaan ja antaa sen näkyä!

"jenny"
Ikävä kyllä nykypäivän trendi on sellainen, että ihminen on hyvä kun painoindeksi on normaalipainon alarajoilla. Painoindeksi on hyvin suuntaa antava mitta, sen perusteella ei vielä kannata lähteä itseään ruoskimaan. Esim. mun valmentajani on 185/84, painoindeksin mukaan läski mutta kumminkin rasva% on 12,4 joten bullshittiä koko painoindeksi. Sitten jos lukema on jotain 35 -> kannattaa suhtautua siihen skeidaan vakavammin.

Muodokkaampi nainen näyttää upealta, kun pukeutuu tyylikkäästi (ei tiukkaan eikä telttaan vaan sopivaan ja oman kropan hyviä puolia korostavaan) ja kantaa itsensä ja vaatteensa ylpeänä, viihtyy omissa nahoissaan ja antaa sen näkyä!
10 kiloa ylipainoa ei yleensä suomalaisella vartalotyypillä ole muodokkuutta..

[QUOTE="jenny";29302613]10 kiloa ylipainoa ei yleensä suomalaisella vartalotyypillä ole muodokkuutta..[/QUOTE]

Suora lainaus ap:n tekstistä: "Minulla on ylipainoa (10 kg painoindeksin mukaan), mutta olen muodokas ja lihaksikas."

Tuo ei tarkoita että on 10kg flätää vaan nimenomaan lihaksikkailla ihmisillä painoindeksi vääristää lukemia.

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
"poikia3"
Minulla on ylipainoa huomattavasti enemmän kuin 10 kiloa. Silti viime viikollakin olen kuullut jopa miehltä olevani kaunis. Pukeutumisen, meikin ja kampauksen lisäksi hymy on tärkeä.

"pirullinen emäntä"
20 vuotta naimisissaja 20 kiloa lisää, mieheni sanoi juuri viimeviikolla että hän pitää minua seksikkäänä, muiden mielipiteillä ei ole oikeastaan väliä.

Snessi
No eipä se hoikkuuskaan kaunista ole, jos minulta kysytään. Oletko muistanut pitää ateriavälit säännöllisinä ja syödä lautasmallin mukaisesti? Myös kannattaa seurata sitä kuinka paljon itse kuluttaa ja syödä sitä mukaan. Dieetteihin en itse usko ja minusta ne ovat vain turhaa hömppää suurinosa :D

käy katsomassa
Täällä välillä palstaileva Turkilmas on oma idolini. Hän on osoittanut miten isompikin nainen voi olla tyrmäävän kaunis. Käy etsimässä hänen kuvia. Niitä on ainakin blogissaan mutta voi löytyä palstan kuvapinoistakin.

"Ainokki"
Kyllä se sisäinen kauneus ja itseluottamus näkyy ulospäin. Nykypäivän kauneusihanne on sellainen, että sen saavuttaminen on todella hankalas monille. Voidaankin kysyä, onko se tarpeellista?

Itse olen nuoruudessa käynyt läpi anoreksian useanpaan kertaan ja voinkin kutsua sitä maanpäälliseksi helvetiksi. Tunnen aikuisen naisen, joka palvoo kehoaan sairaalloisesti, harrastaa kaikenmaailman Detox-kuureja ja haukkuu jokaista, joka ei ole tosi hoikka. Nämä itsensä rääkkääjät katsovat oikeudekseen pilkata jokaista, joka ei suostu kyttäämään joka suupalaa.

Itse olen joutunut hyväksymään oman kehoni, koska painoin mitä hyvänsä, olen mielestäni toivoton läskikasa. Painoindeksini on 21 tällä hetkellä.

Pullero (ap)
Minä kuulisin mieluusti kauniita kommentteja ulkonäöstäni. En ole kaunis, koska kukaan ei niin koskaan sano, mutta en usko että minua susirumanakaan pidetään. Yritän treenata mahaani piukemmaksi, koska se luo hoikempaa mielikuvaa kun on vyötärö. Valitettavasti vaan rinnat rupeavat pienenemään jos paino tippuu :-( Voisin mieluusti vaihtaa kroppani jonkun hyväkroppaisen ja kauniin vartaloon. Olen aina yrittänyt treenata kroppaani paremmaksi, mutta vain nuorena olin normaalipainoinen. Ehkä pitäisi tyytyä tähän matamina oleskeluun, mutta minulle ulkonäkö on tärkeää ja haluaisin olla viehättävä.

"jonne"
Jos laihtuisit, sillä tuskin olisi mitään vaikutusta mihinkään. Ei edes itsetuntoosi. Sinun pitäisi hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet ja kantaa itsesi ylpeänä. Opettele rakastamaan itseäsi.

Nainen on kaunis kun säteilee hyvää oloa ja itsevarmuutta. Hyviä esimerkkejä, vaikkakin hiukan eri sarjoissa painivia, on Eva Wahlström ja Raakel Lignell. Eva on aina sen näköinen, että viihtyy omissa nahoissaan, hymyilee niin loistavasti ja on kertakaikkiaan upea nainen. Sekä kisakunnossa että vähän vähemmän kisakunnossa vaikkei pääsekään varsinaisesti repsahtamaan. Raakelilla sama juttu, todella isokokoisena hän aina hymyili ja näytti voivan hyvin ja viihtyvän omana itsenään. Nyt, 50kg kevyempänä hän näyttää samanlaiselta, säteilevältä ja aina hymyilevältä, toki terveemmältä.

no joo
Minusta ylipainoinenkin voi näyttää hyvältä jos ei ole ihan löysä, ja sähän ap treenaat.

Eniten ihmistä kaunistaa se, että hänestä näkee, että on sinut itsensä kanssa. Eli jos itseä ei häiritse ylikilot, vaan pukeutuu ja laittautuu nätiksi, ei ne liikakilot pistä muillekaan niin pahasti silmään kuin sellaisella, josta näkee. että vihaa omaa olemustaan. Siis jos ei ole kilojensa kanssa sinut, niin laihduttaa.

Pullero (ap)
[QUOTE="jonne";29303068]Jos laihtuisit, sillä tuskin olisi mitään vaikutusta mihinkään. Ei edes itsetuntoosi. Sinun pitäisi hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet ja kantaa itsesi ylpeänä. Opettele rakastamaan itseäsi.[/QUOTE]

Kiitos. Tämä on varmasti totta. Minulla on huono itsetunto ja tarve miellyttää muita.

hiipperä
Kissa kiitoksilla, kehuilla elää.. Millä tahansa kropalla voi olla viehättävä persoonana mutta jos kehujen puute, kalstelu oikein huokuu naisesta Nii ei siinä laihdutus auta. Miks aina vieraiden ukkojen takia Pitäis olla viehättävä ja yrittää sellaseks muuttua? Häh?

rolf
Suomessa suurin osa naisista on lihavia tai muuten epämiellyttävyyden rajoilla. Ei täällä pieni ylipaino mitenkään haittaa.
Miehet sitä paitsi ovat jatkuvassa puutteessa (parisuhteessa se vain pahenee). Eli ylitsevuotavaa huomiota riittää kunhan on käynyt suihkussa ja hymyilee.

Miuski harmailee
Kun sua tarpeeksi ärsyttää, pystyt laihtumaan. Tiedän, mistä puhun, sillä pari vuotta sitten laihdutin 17kg painoindeksistä 29 painoindeksii 23 (ja risat). Pelkkä liikunta ei riitä, syömistä on vähennettävä. Omaa motivaatiota kasvatti uhka kakkostyypin diabeeteksestä. En halua olla lääkityksellä lopunelämääni. Nyt on paino pysynyt ja liikunta jäänyt elämään pysyvästi. Herkutella voi, mutta ei joka viikko. Luulin, että ikä teki sen, et miehet ei käänny katsomaan perään. Ei se ollutkaan ikä, sillä nykyään taas katsotaan. Olen uskollisesti naimisissa, mutta ei ne katseet pahalta tunnu. Tsemppiä!!!!

Yhteistyössä