Miten puututaan kiusaamiseen eduskunnassa- vasemmiston ttöpaikkakiusaaminen heijastuu koko yhteiskuntaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Käyttäytymistä perussuomalaiseen tapaan, ei anteeksipyyntöjä, ei seuraamuksia.

"PERUSSUOMALAISTEN eduskuntaryhmän puheenjohtajan Ville Tavion mukaan kansanedustaja Mauri Peltokankaan (ps) Facebook-kommentti, jossa Peltokangas kutsuu pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen ministereitä ”säälittäviksi perserei'iksi”, ei anna aihetta seuraamuskeskustelulle perussuomalaisten eduskuntaryhmässä."

 
"PS-kansanedustaja Sebastian Tynkkynen kommentoi tapahtunutta: ”Kollegoiden puheiden sisältöä voi arvostella aivan vapaasti. Mutta se, että Miko Bergbomin puheen jälkeen Riitta Mäkinen menee kutsumaan häntä pikkupojaksi, on eduskuntatyössä täydellinen pohjanoteeraus. Voitte vain kuvitella, mikä valtakunnallinen huuto siitä alkaisi, jos joku ps-kansanedustaja kutsuisi salissa demarikansanedustajaa pikkutytöksi. En jotenkin olisi osannut kuvitella, että tällainen päivä eduskunnassa koittaisi.”"


Voivoi demareita. Pää ei kestä oppositiossa istumista.
Ajatelkaapa, jos joku sanoisi vaikka Bella Forsgrenia pikkutytöksi. Sille itkulle ei tulisi loppua.
 
vierailija
"SDP julkaisi äskettäin tiedotteen, jossa vähättely mainittiin eräänä vihapuheen muotona.

Riitta Mäkinen julkaisi myös itse äskettäin voimakkaan puheenvuoron vihapuheen torjumiseksi. Mäkinen kirjoitti: ”Nyt on kyllä aikuisten katsottava peiliin. Vihapuhe on jo hyvän aikaa sitten arkipäiväistynyt ja laskeutunut myös lasten ja nuorten maailmaan. Tuo tapa on OPITTU tapa. On aikuisten vastuulla opettaa, kuinka toista ihmistä voi kohdella, mitä kyky empatiaan tarkoittaa ja kuinka sitä osoitetaan. Tähän kai puheella tunne- ja vuorovaikutustaidoista viitataan.”"
:eek:
 
vierailija
"Vihapuhujat haukkuvat ministerien ulkonäköä ja kehottavat jopa itsemurhaan Twitterissä – eniten kauheuksia saa niskaansa Tytti Tuppurainen
Ministerit kohtaavat paljon vihapuhetta, kertoo tuore tutkimus. Useimmiten asialla on perussuomalaisten seuraaja. Puolueen johtohahmot voisivat tutkijan mukaan kitkeä vihapuhetta arvojohtamisella."


 
vierailija
Niinpä. Hänet jätetään oman hallinnonalansa päätösten pimentoon. Se vasta kiusaamista on ja sanoisinko jopa hyväksikäyttöä. Laitetaan tehtävään henkilö, jota on helppo ohjailla.

Opposition tehtävä olisi joidenkin myös syytä kerrata, kun kummasti on sitten viime kauden päässyt unohtumaan. Jos et itse tee töitäsi kunnolla, mitä työnantaja sanoo? Se ei ole henkilön vaan tekemisen kritisoimista.
👍
 
vierailija
"Vihapuhujat haukkuvat ministerien ulkonäköä ja kehottavat jopa itsemurhaan Twitterissä – eniten kauheuksia saa niskaansa Tytti Tuppurainen
Ministerit kohtaavat paljon vihapuhetta, kertoo tuore tutkimus. Useimmiten asialla on perussuomalaisten seuraaja. Puolueen johtohahmot voisivat tutkijan mukaan kitkeä vihapuhetta arvojohtamisella."


Tällä palstalla muutamat nimimerkit ovat vuosia kirjoittaneet halventavia viestejä entisen hallituksen ministereistä.
 
vierailija
Erinomainen kirjoitus ja hyvin kuvattu mm. omaa teatteriaan esittävää Purraa.

"Syyllistäessään muita koulukiusaamisesta, aikuinen itse on paitsi koulukiusaava valheellisen todistuksen antaja, myös koulukiusattujen lasten takana piileskelijä, joka on varastanut koululaisen ahdistuksen kuvaamaan vallankäyttäjän harmistusta.

AIKUINEN, joka vaatii koulukiusaamisen sijaan ”rakentavaa keskustelua”, toivoo sitä vain itselleen hankalissa asioissa. Rakentavaa keskustelua ei kaivata, kun aikuinen yksinäisessä laskuhumalassaan alkaa puuhastella X:ssä.


Kritiikin vertaaminen koulukiusaamiseen on keskustelun vaientamista lapsia hyväksikäyttämällä.


Kun kritiikki on koulukiusaamista, olemme pian kaikki hiljaa.

Aikuinen, joka syyttää toista aikuista koulukiusaamisesta, on koulukiusaaja itse."



 
vierailija
Täytyypä lukea mitä mieltä hän on Ärri-Purrasta. Tykkään yleensä Jyrkin kolumneista.
”Kun kritiikki on koulukiusaamista, olemme pian kaikki hiljaa.
Aikuinen, joka syyttää toista aikuista koulukiusaamisesta, on koulukiusaaja itse.”

Jyrkiltä taas 10+ kolumni. Minulla ei ole aiheeseen mitään lisäämistä.
Seurasin tällä viikolla netistä eduskunnan sairaalaleikkauskeskustelua yli 8 tuntia.
Hyvinvointini takia olen päättänyt, että jätän Töölön tivolin perverssin ohjelmiston pitkälle tauolle ja keskityn jatkossa vain Sanna Marinin kivojen postausten lukemiseen. Niistä tulee aina hyvä mieli.
 

Yhteistyössä