Miten puuttua lasten kiusaamiseen? Kyseessä saman taloyhtiön lapset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Täällä asuu 4 isompaa tyttöä, koululaisia jo ja sitten on neljä iältään 5-6 vuotiaita tyttöjä ja poikia.

Oma lapseni on näitä pienempiä ja on viimeaikoina ollut kiusattu sekä kiusaaja, päivästä riippuen. Välillä hän on isompien suosiossa ja välillä taas tulee itkien kotiin, että häntä kiusataan; ei päästetä mukaan johonkin leikkiin tai toiset juoksevat karkuun aina, kun hän yrittää mennä mukaan.

Nyt lapseni on ollut taas näiden isompien suosiossa ja kertoi äsken juuri itku silmässä, että hän ei halua tehdä tänään niin kuin isot eilen sanoivat. Kysyin, sitten että mitä pitäisi tehdä?
Vastaus oli, että antaa suklaata toiselle näistä pienistä tytöistä, sillä hän on allerginen. Haluavat kuulemma nähdä, kun tälle tulee ihottumaa!!!

Olin aivan järkyttynyt! Sanoin heti, että tuollaiseen touhuun ei mukaan mennä, sillä se voi olla hengenvaarallista.

Mitä tällaisessa tilanteessa tekisitte? Pitäisitte puhuttelun lapsille vai heidän vanhemmilleen?

meillä oli joskus sama tilanne. tyttöä kiusattiin pihalla aina kun mun silmä vältti. yks poika oikein kyttäsi millon en huomaa ja teki sit jotain. viimeinen niitti tuli kun huusi mulle ja tytölle perään kun oltiin menossa bussipysäkille. sillon sanoin asiasta naapurille joka oli paremmissa väleissä kiusaajan perheen kanssa ja hän järjesti kaikille pihan vanhemmille kokouksen jossa asiasta puhuttiin.loppui kiusaaminen.mutta kiusaajan äiti ei tosin enää sen jälkeen puhunut minulle mitään..

Se on järkyttävää, että lapset ovat julmia... Voithan jutella näille isommille sekä heidän vanhemmilleen, mutta kannattaa myös yrittää sanoa sille omalle lapselle, että isommilla on isompien leikit, eikä ne ole aina niin kivoja pienemmille...
Meidän neiti myös haluaisi kovasti olla yhden isomman tytön kanssa, joka lähes poikkeuksetta on bestiksensä kanssa. Olen karusti selittänyt, että isot ja pienet ei vaan oikein kohtaa...

menisin lasten vanhempien luokse, jos tiedän, ketkä kiusaajat ovat... lasten kiusaaminen voi olla uhrille todella kamalaa, lapset osaavat olla todella ilkeitä toisilleen...tsemppiä lapselle ja mene juttelemaan vanhempien kanssa...

Se tässä niin pahaa tekeekin, kun olen itse ollut kiusattu koko ala-aste ajan. En halua omaa lastani siihen tilanteeseen!! Eikä sellaista vanhempaa olekaan, joka haluaisi. Mutta niitä on valitettavan paljon, jotka eivät millään lailla reagoi, kun oma lapsi paljastuu kiusaajaksi.

Yhden äidin pyysin tänne, katsotaan mitä saadaan aikaan!

Yhteistyössä