Miten pukeudutte jouluaattona?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kotona illalla joku siisti (uusi :) ) oloasu. päivällä, kun/jos käydään kuuntelemassa joulurauhan julistus ja hautausmaalla niin yleensä normi siistit vähän paremmat kuin arkivaatteet, muttei kuitenkaan mitään juhlajuhlavaatteita.

kolme lasta
Vaikka ihan kotona ollaan niin juhlavaatteisiin, ei niihin kaikkein parhaimpiin eli ei sentään puku päällä, mut pojilla siistit housut, ehkä kauluspaita tai sit vaan siisti paita. Itse ja tytöllä mekko/hame. Mies yleensä farkut ja kauluspaita.

mn
lapsille juhla-asut ja vanhemmille paremmat vaatteet. illasta yökkäreillä lahjojen avaamisen jälkeen kun vaan ollaan. tieety jos ollaan oikeen jossain ison purkan kaa niin sit on vanhemmillakin kunnon juhla-asut.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta:
Vaikka ihan kotona ollaan niin juhlavaatteisiin, ei niihin kaikkein parhaimpiin eli ei sentään puku päällä, mut pojilla siistit housut, ehkä kauluspaita tai sit vaan siisti paita. Itse ja tytöllä mekko/hame. Mies yleensä farkut ja kauluspaita.
Meillä kanssa aika lailla pukeudutaan näin

Carlos74
Vähän "parempaa". En ihan farkuilla ole jouluaattoa, ainakaan jouluruokailun aikaa. Muille perheenjäsenille en ole asettanut mitään pukukoodia :D
Mun mielestä jouluna saa olla oma itsensä. Mulle se vaan on jostain syystä tärkee juhla, ja sen takia haluan itse olla vähän enemmän kuin tavallisesti.

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta saunaketjusta tuli vaan mieleen, että syökö jotkut jouluaterian pyjamassa (saunan jälkeen)?
Ei kai sentää :eek: Meillä puolenpäivän aikaan sauna jonka jälkeen laittaudutaan juhlavaatteisiin ja sitten alkaa joulun vietto :)
Miksi puolenpäivän aikaan?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Joulusauna vanhojen perinteidenkin mukaan ollut valoisaan aikaan eli päivällä. En tiedä teidän jouluperinteistä mutta monet viettävät joulun sukulaisissa jossa sitten iltapäivä ja ilta syödään ja odotetaan pukkia yms.

vv
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta saunaketjusta tuli vaan mieleen, että syökö jotkut jouluaterian pyjamassa (saunan jälkeen)?
Ei kai sentää :eek: Meillä puolenpäivän aikaan sauna jonka jälkeen laittaudutaan juhlavaatteisiin ja sitten alkaa joulun vietto :)
No me ollaan aina käyty puolenpäivän aikaan saunassa jouluisin. Lähdetään sitten mun vanhemmille, jonne kokoontuu iso-osa sukulaisia.

Yhteistyössä