S
Sara
Vieras
Mun anoppi asuu yksin, hoitaa työnsä ym. mut sen vapaa-aikaan kuuluu AINA alkoholi. Joka ilta juo viiniä tms., usein muutama lasillinen riittää, mutta viikonloppuisin saattaa mennä illassa parikin viinipulloa tai viiniä + viinapullo ihan vaan tissutellessa. Mua ei anopin alkoholinkäyttö kiinnostais muuten yhtään, mutta mä olen itse aika tiukka sen suhteen mikä on lasten aikana sopivaa. Ja mun mielestä lasten aikana ei olla näkyvästi humalassa. Anopin tyttären lapset on kouluikäisiä ja on selvästi kiusaantuneita kun mummo sössöttää niille ja yrittää halailla ym. Meidän lapsi on vasta 2v. eli ei vielä tajua, mutta musta tommoinen käytös on yleensäkin ällöttävää, enkä halua että se jatkuu myöhemmin mun lapsen aikana.
Anopin omat lapset (eli mun mies ja sen sisko) on ilmeisesti tottuneet tuohon eikä pidä sitä minään, eikä anoppi itse tiedosta että mitään ongelmaa olis. Siksi on aivan älyttömän hankalaa ottaa tätä puheeksi edes miehen kans, vaikka muuten puhutaan ihan mistä vaan. Tulee vain sellainen olo että minä niuhotan. Ehkä niuhotankin, mutta mun mielestä mulla on oikeus määritellä missä kunnossa mun lapsen kanssa ollaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tai hyviä neuvoja?
Anopin omat lapset (eli mun mies ja sen sisko) on ilmeisesti tottuneet tuohon eikä pidä sitä minään, eikä anoppi itse tiedosta että mitään ongelmaa olis. Siksi on aivan älyttömän hankalaa ottaa tätä puheeksi edes miehen kans, vaikka muuten puhutaan ihan mistä vaan. Tulee vain sellainen olo että minä niuhotan. Ehkä niuhotankin, mutta mun mielestä mulla on oikeus määritellä missä kunnossa mun lapsen kanssa ollaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tai hyviä neuvoja?