Miten puhdistatte vauvan kynnenaluset?

Siinäpä se kysymys tulikin :) Meillä siis pian 4kk vanha poika onnistuu keräämään kynnenalusensa täyteen jos joskinlaista töhnää :x Kynsiharjaa olen varovasti kokeillut, mutta ei tunnu toimivan. Myös omalla kynnellä olen yrittänyt kaivella, mutta sekin tuottanut heikosti tulosta. Ideoita??
 
Mä puhdistan hammastikulla ennen kynsien leikkaamista ja tarvittaessa muulloinkin. Varovainen täytyy kyllä olla, mut ajotankin aina niin, että poika on rauhallisesti sylissä, niin sujuu hyvin. Kiinnostuneena kattoo mitä teen ja näyttää jopa tykkäävän. Hötkyilevältä lapsoselta on ihan mahdottomuus putsata ja sillon tulis varmaan haavereitakin herkästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meilläkin leikataan kynnet ainakin kerran viikossa, eipä sinne ehdi mitään kertyä.
:eek: Minkä ikänen sun lapsi on? Onko minkä verran lattialla? Pojalla on menny kynsien aluset töhnään siitä asti, kun oppi ympäristöään kähmälöimään. Nyt pitää putsailla päivittäin, joskus parikin kertaa, kun könyää ympäri asuntoa. Nyt ikää vuoden verran.

Ennen ku kerkeette kysyä eikö meillä siivota... Niin puhtaaks ei saa siivottua, etteikö sitä likaa kynsien alle menis, kun poika raapii tekstiilejä yms. Mattoja esim kun ei voi ihan joka päivä pestä ja vaunujen mukana pakosti tulee vähän likaa.
 
mäkään en ole mitenkään puhistellu,vauva on 7kk ja ryömii vauhdikkaasti ja kävelee tukea vasten,joka paikassa päällään mut mä en kyllä ole huomannu että mitenkään kertyis likaa kynsien alle :) tietty tosi pienesti mut se vähänen lika lähtee ihan kylvyssä pois. niin ja mä en oo mitenkään siivousintonen,eli likaa nurkista löytyy... :D
 
esitänpä jatkokysymyksen: kuinka lyhyeksi te ne kynnet leikkaatte, jos saatte samalla kaiken alle kertyneen röhnän pois?! ehkä mä olen ollut liian varovainen ja jättänyt kynnet liian pitkiksi, koska siellä se musta töhnä vaan seisoo :headwall: vaikeaa se tietysti on kuvailla, kuinka pitkät jotkut kynnet on... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meilläkin leikataan kynnet ainakin kerran viikossa, eipä sinne ehdi mitään kertyä.
:eek: Minkä ikänen sun lapsi on? Onko minkä verran lattialla? Pojalla on menny kynsien aluset töhnään siitä asti, kun oppi ympäristöään kähmälöimään. Nyt pitää putsailla päivittäin, joskus parikin kertaa, kun könyää ympäri asuntoa. Nyt ikää vuoden verran.

Ennen ku kerkeette kysyä eikö meillä siivota... Niin puhtaaks ei saa siivottua, etteikö sitä likaa kynsien alle menis, kun poika raapii tekstiilejä yms. Mattoja esim kun ei voi ihan joka päivä pestä ja vaunujen mukana pakosti tulee vähän likaa.
Pienihän tää vielä on, 4kk, että ei mihinkään vielä juoksentele. Mutta lattialla oleskelee jonkin verran ja kädet ovat suussa koko ajan.
Pojalla on kuivaa "ihottumaa" poskessa, jota raapii, jos kynnet ovat yhtään pitkät :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukuna:
esitänpä jatkokysymyksen: kuinka lyhyeksi te ne kynnet leikkaatte, jos saatte samalla kaiken alle kertyneen röhnän pois?! ehkä mä olen ollut liian varovainen ja jättänyt kynnet liian pitkiksi, koska siellä se musta töhnä vaan seisoo :headwall: vaikeaa se tietysti on kuvailla, kuinka pitkät jotkut kynnet on... :whistle:
meillä kyllä jää valkoista kynttä jonkin verran,en viitsi ihan lyhyeksi leikata ettei lähe kasvamaan ihoon päin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meilläkin leikataan kynnet ainakin kerran viikossa, eipä sinne ehdi mitään kertyä.
:eek: Minkä ikänen sun lapsi on? Onko minkä verran lattialla? Pojalla on menny kynsien aluset töhnään siitä asti, kun oppi ympäristöään kähmälöimään. Nyt pitää putsailla päivittäin, joskus parikin kertaa, kun könyää ympäri asuntoa. Nyt ikää vuoden verran.

Ennen ku kerkeette kysyä eikö meillä siivota... Niin puhtaaks ei saa siivottua, etteikö sitä likaa kynsien alle menis, kun poika raapii tekstiilejä yms. Mattoja esim kun ei voi ihan joka päivä pestä ja vaunujen mukana pakosti tulee vähän likaa.
Se on siis kuitenkin sisältä löytyvää pölyä ja köhnää mitä sinne kynsien alle kertyy, samaa tavaraa mitä pieni saa suuhunsa kun tutkii leluja suullaan tai muuten ympäri asuntoaa könytessään. Mitä siis haittaa se töhnä siellä kynsien alla, pöpövaara kun ainakin on sama vaikka kynnenaluset olisikin puhtaat? Vai ihanko siis esteettisistä syistä, että on vain nätimpi kun on puhtaat? *utelias* :ashamed:

 
Meillä pestään kädet monta kertaa päivässä ja luulenpa että suurin osa siitä töhnästä mitä kertyy, poistuu sieltä kun neiti imeskelee sormiaan koko ajan :) Silloin pienempänä huomasin että ihan tuo käsien peseminen vähensi sitä töhnän määrää ihan kivasti, en ole alkanut mitenkään erityisesti sieltä niitä kaivella. Ja tyttö on nyt siis pikkaista vajaa 7kk.
 

Yhteistyössä