miten postikuskille vois jättää joulupaketin?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
"hippiäitee"
Me olemme aina laittaneet postilaatikkoon paketin postinjakajalle, paperilappunen jossa lukee Postinjakajalle roikkumaan laatikosta jotta huomaa. Aina on paketti kelvannut ; )
 
"sulevi"
[QUOTE="hippiäitee";25106454]Me olemme aina laittaneet postilaatikkoon paketin postinjakajalle, paperilappunen jossa lukee Postinjakajalle roikkumaan laatikosta jotta huomaa. Aina on paketti kelvannut ; )[/QUOTE]

ootko varma että se on mennyt oikeeseen osoitteeseen?Jos täällä teksi noin varmana postinjakaja ei olis sen vastaanottaja :D
 
"kuku"
[QUOTE="vierailija";25106479]Laita postilaatikkoon.
Harvemmin enään jakelut on samassa paikassa kuin postikonttorit.[/QUOTE]

mutta kai sillä postinjakajallakin on kotiosoite.
 
[QUOTE="sulevi";25106487]ootko varma että se on mennyt oikeeseen osoitteeseen?Jos täällä teksi noin varmana postinjakaja ei olis sen vastaanottaja :D[/QUOTE]

Minä tiedän pstinkantajan pakettien menneen oikeaan osoitteeseen siitä, että postinkantaja joulun jälkeen lahjastaan kiittänyt.
:)
 
"vierailija"
[QUOTE="kuku";25106491]mutta kai sillä postinjakajallakin on kotiosoite.[/QUOTE]

No, ei ne sielä konttorissa tiedä kenenkään kotiosotteita ja tuskin tunteekaan kaikkia postinjakajia.
 
Postilaatikkoon ja joko nimi tai merkintä "postinkantajalle" siihen päälle.
Näin tiedän useammankin tekevän - ja teen itse.
:)
Meillä myös toimisi, kun laittaisi vielä sen heijastinmerkin laatikon reunaan, silloin postinkantaja kurkkaa laatikkoon viedäkseen kannettavaksi jätetyn postin. Taidanpa minäkin hyödyntää tätä konstia ja muistaa postinkantajaamme. :)
 
Laitaa sen sinne laatikkoon vaan, vaikka joulunarulla roikkumaan siitä edessä tms..Kyllä aika moni postilainen jouluna siihen laatikkoon kurkkaa pienen muistamisen toivossa..

nimim. vanha postilainen joka oli aattonakin töissä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä;25106739:
Miksi te niitä lahjotte? Annatteko lahjat myös joulukuun ajan myyjille kun käytte kaupassa, lääkärille, gynekologille ja poliisille?
Minä vähän jo odotinkin tuollaista kommenttia.
Mietin että voisi avata ihna oman ketjunkin siitä, että ketä palveluammattisuhteessa kanssanne olevia lahjotte... Luulen että aika moni aika monia.
:)
 
se sama
[QUOTE="vierailija";25106666]No, ei ne sielä konttorissa tiedä kenenkään kotiosotteita ja tuskin tunteekaan kaikkia postinjakajia.[/QUOTE]

minä vien paketit kyllä aina postikonttoriin nimen ja ositteen kera ja aina on menneet perille.
 
"Omppu"
Meillä ainakin vanhempien postinjakajaa lahjotaan siksi, että sama jakaja on ollut jo vuosia. Taisi olla jo silloin, kun olin ala-asteella ja odottelin taksia postin tullessa. Postinjakajalla riitti aina aikaa vaihtaa muutama sana jopa lasten kanssa ennen kuin jatkoi matkaa. Vieraalle postinjakajalle pakettia tuskin laitettaisiin. Sama koskee myös muita asiakaspalvelijoita, jos yhteistyö on ollut pitkä ja tyydyttävä, niin kyllä heitäkin muistetaan. Tuo muistaminen on yleensä pientä, kahvia, glögipullo, kynttilä, riippuen aina varsinkin postinjakajan suhteen säästä. Lahja pakettiin ja postilaatikkoon nimilapun kanssa. Varmuuden vuoksi laitetaan pakettiin vielä jakajamme etunimi, jottei joku satunnaisesti postia alueella jakava veisi vakkarimme pakettia.
 

Yhteistyössä